raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Skriveno reklamiranje
Reklamno „pumpanje“ domaće naftne kompanije

U gotovo svim dnevnim novinama danas našao se sličan tekst o poslovnim rezultatima firme Knez petrol. Dok su hvalospevi o toj domaćoj firmi u Kuriru i Informeru označeni kao promo tekst, u Srpskom telegrafu, Alo-u, Večernjim novostima predstavljani su kao vesti o poslovnim rezultatima na srpskom tržištu derivata.

Baza projektnog
sufinansiranja medija
Novinari Raskrikavanja prikupili su zvanične podatke o opštinskom sufinansiranju medijskih projekata za celu Srbiju.
 
Vlasnica Kanala 9 opet štrajkuje glađu, očekuje sastanak sa Vučićem

Maja Pavlović, vlasnica novosadske televizije Kanal 9, ponovo je otpočela štrajk glađu jer i dalje nisu ispunjeni njeni zahtevi formulisani zbog niza problema s kojima se suočava kako njena televizija, tako i drugi mediji na lokalu. Ponovni štrajk dolazi nakon što je prethodni, 22-dnevni, okončala u maju posle sastanka sa premijerkom Anom Brnabić, ali uprkos obećanjima do rešenja se i dalje nije došlo. Pavlović sada očekuje da o problemima razgovara sa predsednikom Aleksandrom Vučićem.

 
Grad hoće da menja sliku o javnom prevozu, 90 miliona za reklamiranje...

U nameri da „povećaju poverenje građana i promene sliku o javnom prevozu“ beogradske vlasti izdvajaju 90 miliona dinara (više od 760 hiljada evra) za medijsku kampanju. Ideja je da njome povećaju prodaju karata, a reklame za gradski prevoz, osim na bilbordima i u specijalizovanom časopisu SAT, naći će se isključivo u prorežimskim medijima - televizijama Pink, Prva i O2 kao i tabloidima Srpski telegraf, Blic, Alo, 24 sata i Kurir. Deo javnosti smatra da je bilo pametnije taj novac, umesto u reklamiranje, uložiti u sam prevoz - u nova vozila, čistoću, klima-uređaje i rezervne delove, veći broj polazaka, sređivanje stajališta...

Poverenik: Telekom da KRIK-u dostavi ugovor o kupovini Kopernikusa

Poverenik za informacije od javnog značaja naložio je državnom preduzeću Telekom Srbija da dostavi KRIK-u Glavni ugovor o kupovini kablovskog operatera „Kopernikus technology“.

  Dezinformacija
Srpski telegraf „zna“ tačan datum za rešenje Kosova

Dan odluke koji će „razrešiti kosovski čvor“, prema pisanju Srpskog telegrafa je, ni manje ni više, nego 25. avgust 2020. godine. Ovo je navodno rok koji je Donald Tramp zacrtao, jer će mu značiti da podelom Kosova ostvari „veliku spoljnopolitičku pobedu“ pred predsedničke izbore u novembru te godine na kojima će se boriti za još jedan mandat. Navodno je poručio i da će ubrzo posle 25. avgusta, a pre tih izbora, doći u Srbiju. Ovu vest je preneo i Tanjug, a nakon njega i brojni drugi mediji. Iz Ambasade SAD u Srbiji demantuju ove tvrdnje i navode da niti ima roka za rešenje kosovskog pitanja, niti im je poznato da postoji plan da američki predsednik tada dođe.

Za pola godine više od 400 laži na naslovnicama četiri tabloida

Na naslovnim stranicama Kurira, Informera, Srpskog Telegrafa i lista Alo za prvih šest meseci ove godine objavljeno je najmanje 419 lažnih, neutemeljenih ili vesti čije navode nije moguće proveriti, pokazuje analiza Raskrikavanja. Ovom analizom nisu bile obuhvaćene vesti iz sveta šou-biznisa.

 
Nova bravura Srpskog telegrafa: Lažni novinar KRIK-a je zapravo Engle...

Agencija Tanjug je, pozivajući se na tekst britanskog tabloida The Sun, napisala da je u Velikoj Britaniji svaki deseti zatvorenik Albanac. Slučajno ili namerno, međutim, propustili su da naglase da je reč o stranim zatvorenicima, a ne o generalnoj zatvorskoj populaciji. Bez ikakve provere vest su masovno preneli domaći mediji, među kojima i Politika i pokrajinski javni servis, Radio-televizija Vojvodine. „Ovakva laž može izazvati isključivo jačanje predrasuda i stereotipa prema Albancima“, navode iz Inicijative mladih za ljudska prava.

  Dezinformacija
Nije svaki deseti zatvorenik u Britaniji Albanac

Agencija Tanjug je, pozivajući se na tekst britanskog tabloida The Sun, napisala da je u Velikoj Britaniji svaki deseti zatvorenik Albanac. Slučajno ili namerno, međutim, propustili su da naglase da je reč o stranim zatvorenicima, a ne o generalnoj zatvorskoj populaciji. Bez ikakve provere vest su masovno preneli domaći mediji, među kojima i Politika i pokrajinski javni servis, Radio-televizija Vojvodine. „Ovakva laž može izazvati isključivo jačanje predrasuda i stereotipa prema Albancima“, navode iz Inicijative mladih za ljudska prava.

 
Iza svakog uspešnog poslovanja Er Srbije stoji - država

Čista zarada od 12,2 miliona evra, skoro 2 i po miliona prevezenih putnika, rast prihoda od čarter letova - sudeći po saopštenju Er Srbije, ova kompanija je prošlu godinu završila uspešno, a taj zaključak je danas prenela i većina dnevnih novina. Prećutali su, međutim, da je Er Srbija tokom protekle godine od države dobila oko 21 milion evra subvencija bez kojih bi, prema rečima urednika NIN-a Milana Ćulibrka, bila gubitaš. „Lako je biti u plusu kad vam neko pokloni novac“, navodi on.

  Pristrasnost
A za dobro jutro - odavanje državnih tajni

Svi koji su juče ujutru gledali televiziju Pink mogli su uživo da prisustvuju čitanju dokumenata sa oznakom državne tajne. Stručna javnost se ne seća da se to ikada ranije dogodilo - da predsednik države, uživo, na televiziji sa nacionalnom frekvencijom iznosi navodne dokaze o tome da je prisluškivan dok je bio u opoziciji, a da u krupnom planu sa malih ekrana „vrište“ dokumenta označena kao „državna tajna“. Posle tog jutarnjeg nastupa predsednika Vučića otvorila su se brojna pitanja - da li je predsednik počinio neko krivično delo, da li je prethodno skinuo oznaku tajnosti sa dokumenata i koliko su štete njegove izjave nanele institucijama koje se bave bezbednošću. Sva ova pitanja, ali i odgovori na njih izostali su danas u gotovo svim dnevnim novinama.

  Manipulisanje činjenicama
Zabrana Vučića ili zabrana zloupotrebe funkcije koju obavlja?

Tek što je prestala priča o navodnom „pečenju“ koje su kao zakusku imali učesnici sastanka vlasti i opozicije na Fakultetu političkih nauka, usledile su nove „informacije“ tabloida. Ovaj put da Đilas želi da zabrani Vučiću da učestvuje u izbornoj kampanji naredne godine. Milan Antonijević iz Fonda za otvoreno društvo za Raskrikavanje kaže da to nije tačno, te da se na sastanku razgovaralo o problemu funkcionerske kampanje.

  Manipulisanje činjenicama
Za Radoicu Milosavljevića i porodicu Bratislava Gašića milioni iz budžeta

Provladin tabloid Informer optužio je u jučerašnjem broju Ministarstvo kulture i informisanja da sa 7,5 miliona dinara finansira nekoliko kritički orijentisanih medija iako oni „vode kampanju protiv Vlade Srbije i predsednika Aleksandra Vučića“. Ne navode međutim da je tih 7,4 miliona tek 2,7 procenata od ukupno dodeljenih sredstava na medijskom konkursu ministarstva. Informer ne piše ni da su najveći dobitnici na tim konkursima zapravo firme u vlasništvu Radoice Milosavljevića, kao i da su novac dobile i firme članova porodice Bratislava Gašića.

Odloženo suđenje Simonoviću, advokati odbrane kažnjeni sa po 80.000 dinara

Suđenje bivšem predsedniku Opštine Grocka i funkcioneru SNS-a Dragoljubu Simonoviću i još trojici optuženih za paljenje kuće novinara Milana Jovanovića, odloženo je danas jer se jedan od optuženih nije pojavio na pretresu iz nepoznatih razloga, kao i trojica advokata odbrane koji odsustvuju zbog godišnjih odmora. Sudija je advokate zbog „zloupotrebe procesnog prava“ kaznio sa po 80.000 dinara.

O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: