raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Vest
Apelacioni sud ukinuo presudu sinu Željka Mitrovića i suđenje vratio na početak

Apelacioni sud u Beogradu ukinuo je presudu kojom je sin Željka Mitrovića, Aleksandar, oglašen krivim zbog toga što je u julu 2013. kolima usmrtio maloletnu Andreu Bojanić i suđenje vratio na početak.

Baza projektnog
sufinansiranja medija
Novinari Raskrikavanja prikupili su zvanične podatke o opštinskom sufinansiranju medijskih projekata za celu Srbiju.
 
Tužilaštvo iz Niša neće komentarisati pisanje medija o slučaju otmice devoj...

Nadležno javno tužilaštvo iz Niša koje vodi istragu o otmici maloletne devojčice iz Niša, neće se oglašavati povodom pisanja tabloida o ovom slučaju, saopšteno je iz ovog tužilaštva. Na pitanje novinarke Raskrikavanja da li će pokrenuti istragu zbog eventualnog curenja podataka iz istrage, u ovom tužilaštvu nisu imali odgovor.

 
Javne opomene za Press online zbog napada na Adama Santovca

Komisija za žalbe Saveta za štampu izrekla je dve javne opomene portalu Press online jer je višestruko prekršio Kodeks tekstovima u kojima napadaju novinara N1 Adama Santovca zbog njegovog dokumentarca o Megatrendu. I Alo je prekršio Kodeks time što je izneo neutemeljene optužbe na račun profesorke FDU Tijane Mandić, a tabloidu je naloženo da odluku komisije objavi.

Ministarstvo podnosi prijave protiv Vremena, redakcija to smatra kontrolom štete

Tekst o medijskom praćenju slučaja Monike Karimanović, nedeljnik Vreme je ovog četvrtka ilustrovao fotografijama naslovnih stranica nekoliko tabloida koje prikazuju maloletnu devojčicu i jezive detalje iz navodne izjave njenog otmičara policiji. Ministarstvo informisanja smatra da je prenošenjem tih naslovnica Vreme prekršilo zakon zbog čega će podneti prekršajnu prijavu protiv ovog nedeljnika. Pomoćnica glavnog urednika Jovana Gligorijević kaže za Raskrikavanje da ne smatra da to podleže pravnoj odgovornosti.

Tužilaštvo odbija da komentariše curenje informacija, Poverenik pokrenuo nadzor

Da li su detalji o otmici i silovanju maloletne Monike Karimanović, uključujući uznemirujući iskaz osumnjičenog Ninoslava Jovanovića, procurili iz istrage ili su ih novinari tabloida izmislili, biće poznato nakon inspekcijskog nadzora koji je u niškom Višem tužilaštvu danas pokrenuo Poverenik za zaštitu podataka o ličnosti. „Ukoliko je neko dostavio te podatke medijima, to bi mogao biti neko iz tog tužilaštva“, naveo je poverenik Milan Marinović. Na pitanje da li oni sami planiraju da pokrenu bilo kakav postupak i ispitaju da li je došlo do curenja informacija, iz niškog tužilaštva za Raskrikavanje kažu da neće komentarisati ništa u ovom slučaju, pa ni svoje „eventualno postupanje“.

Bez pomaka u istrazi obijanja redakcije portala „Kolubarske“

U subotu uveče obijena je redakcija portala Kolubarske.rs koja se nalazi u centru Valjeva, a dva dana kasnije nema nikakvih novih informacija u vezi sa istragom u ovom slučaju. Darija Ranković, urednica ovog portala kaže za Raskrikavanje da je rekla policiji na koga sumnja, te da je sigurna da joj je u redakciju provaljeno zbog posla koji radi.

Proveri da li mediji mogu da te prevare!
Reši dva kratka kviza - nađi lažne vesti i mišljenja maskirana u činjenice!
Srećno :)

 
Najčitanije u 2019. na sajtu Raskrikavanja

Deset dana tokom kojih je trajala potraga za 12-godišnjom Monikom Karimanović tabloidi su bez zadrške objavljivali svaki detalj iz istrage, nagađali šta se dogodilo sa devojčicom i delili stare intervjue sa već osuđivanim silovateljem za kog se sumnjalo da je oteo Moniku. Politika i Srpski telegraf su na prvim izdanjima današnjih naslovnica objavili i lažne vesti i nagađanja. Naime, Politika je najpre tvrdila da je otmičar uhapšen, a Srpski telegraf je reč „silovana“ zamenio rečju „zlostavljana“.

  Dezinformacija
Slučaj otete devojčice: Lažne vesti i kršenje Kodeksa novinara

Deset dana tokom kojih je trajala potraga za 12-godišnjom Monikom Karimanović tabloidi su bez zadrške objavljivali svaki detalj iz istrage, nagađali šta se dogodilo sa devojčicom i delili stare intervjue sa već osuđivanim silovateljem za kog se sumnjalo da je oteo Moniku. Politika i Srpski telegraf su na prvim izdanjima današnjih naslovnica objavili i lažne vesti i nagađanja. Naime, Politika je najpre tvrdila da je otmičar uhapšen, a Srpski telegraf je reč „silovana“ zamenio rečju „zlostavljana“.

  Lažna vest
Švajcarska obaveštajna služba: Ograđujemo se od pisanja Večernjih...

Procurio tajni dokument švajcarske obaveštajne službe u kome se tvrdi da su Markale bile maslo Bošnjaka, da je Srebrenica vrhunac propagande i da je Al Kaida stvorena da uništi Srbe i Ruse, već dva dana izveštavaju Večernje novosti. Navode da to sve piše u tajnom izveštaju švajcarskih obaveštajaca koji je procurio u tamošnje medije. Iz švajcarske obaveštajne službe, međutim, za Raskrikavanje navode da takav izveštaj ne postoji, da je reč o lažnoj vesti i ograđuju se od pisanja Večernjih novosti.

  Pristrasnost
Tabloid prekoreva građane koji bi da vrate trolu: Teško vam da pešačite

Građani su suviše lenji i teško im je da pešače 80 metara - to je, prema Srpskom telegrafu, „pozadina“ protesta nezadovoljnih sugrađana koji skoro dva meseca traže da im se vrati ukinuta linija trole broj 28 koja je povezivala Studentski trg i Zvezdaru. Legitimne zahteve ljudi tabloid „pobija“ optužbama da im je peticija nevalidna, između ostalog i zato što „veći broj potpisnika živi na drugim opštinama“ . Teodora Budimir iz inicijative „Vratimo trolu 28“ za Raskrikavanje navodi da svako ima prava da potpiše inicijativu, bez obzira na to gde živi, jer mnogim sugrađanima ta linija znači.

  Lažna vest
Srpski tabloidi već smenili Trampa

Aktuelni predsednik Sjedinjenih Američkih Država Donald Tramp zaista je juče bio akter istorijskog trenutka - biće zapamćen kao treći predsednik u istoriji te zemlje koji je opozvan u Predstavničkom domu. I dok Ustav SAD dalje propisuje da predsednik SAD, uprkos opozivu, i dalje može da obavlja tu funkciju sve dok Senat ne odluči drugačije, srpski mediji su rešili da ga sa tog mesta ipak smene i smeste među „bivše“ predsednike SAD.

  Manipulisanje činjenicama
Tabloidi i SNS oduševljeni Dojčinovićevom deportacijom, impliciraju da je špijun

Sa zluradošću su pojedini domaći tabloidi i političari iz vladajuće stranke dočekali vest da je uredniku KRIK-a, Stevanu Dojčinoviću, zabranjen ulaz u Ujedinjene Arapske Emirate. Iako razlozi za deportaciju i dalje nisu poznati, Informer netačno tvrdi da su ga „vlasti UAE označile kao čoveka opasnog po nacionalnu bezbednost“, a Alo navodi da je reč o kontroverznom novinaru koga „očito mnoge zemlje ne žele na svojoj teritoriji“. Konspirativnom tonu čitave stvari doprineo je i poslanik SNS-a Vladimir Đukanović koji je Informeru izjavio da ne bi bilo loše utvrditi „da li je Dojčinović novinar ili agent koji radi za određene interesne grupe“.

  Skriveno reklamiranje
Skriveno reklamiranje MK grupe kao kompanije koja podstiče roditeljstvo

Istovetan tekst o kompaniji koja je odgovorna i darežljiva prema svojim zaposlenima, a koji su zahvaljujući tome zadovoljni, motivisani i lojalni, našao se danas u četiri dnevne novine i na njihovim portalima. U tekstu se nalaze i izjave zadovoljne zaposlene kao i predsednika Privremene komore Srbije, a glavna poruka je da je reč o kompaniji koja neguje porodične vrednosti i podržava roditeljstvo, omogućava svojim zaposlenima da usklade privatne i porodične obaveze i finansijski ih nagrađuje. Iako može da izgleda kao novinarski sadržaj, reč je zapravo o promotivnom tekstu iz MK grupe koje su domaći mediji objavili gotovo nigde ih ne obeleživši kao reklamu. Iz ove kompanije kažu da im nije poznato zašto tekstovi nemaju oznaku da se radi o reklami i napominju da nisu oni to zahtevali.

O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: