raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Medij:
 Večernje novosti
  Dezinformacija
Vučić nije dobio orden od Putina

Vest Večernjih novosti koja je dospela u brojne domaće medije - da je Vladimir Putin odlikovao predsednika Aleksandra Vučića ordenom Aleksandar Nevski - za Raskrikavanje demantuju iz Kabineta predsednika Ruske Federacije. Iako je i Vučić potvrdio da nije dobio orden, sam je doprineo konfuziji jer je nekoliko puta kazao da je za sada reč o mogućnosti za koju je i on čuo, istovremeno nabrajajući ko je sve od Srba dosad dobio taj orden, gde će ga zakačiti u svojoj radnoj sobi i kako je ovo odličje „satisfakcija za sve što sam radio“.

01.11.2018.
  Lažna vest
Blic sport preneo izmišljenu izjavu Koline o golu na večitom derbiju

Raspravu oko gola fudbalera Ričmonda Boaćija kojim je Crvena zvezda izjednačila u večitom derbiju odigranom u nedelju, Blic sport je juče dodatno „začinio” navodnom izjavom bivšeg sudije Pjerluiđija Koline da je gola bilo. U međuvremenu, izmenili su kompletnu vest - u novoj verziji piše da ne postoji verodostojan trag o izjavi, a ceo slučaj nazivaju „lažni Kolina”. Zamenik urednika Blic sporta Dragomir Pantović, koji je objavio vest, za Raskrikavanje navodi da je ovu dezinformaciju preuzeo sa sajta nedeljnika Afera priznajući da je pogrešio.

28.09.2018.
  Manipulisanje činjenicama
Još dva miliona evra za „Kip lajt“

Dok ovih dana radnici postavljaju novogodišnju rasvetu koja će, prema rečima čelnika grada, biti uključena 1. novembra mediji gotovo da ne izveštavaju da je iz budžeta izdvojen novac za kupovinu dodatnih ukrasa. Posao vredan oko dva miliona evra od JKP „Javno osvetljenje“ opet je dobila kompanija „Kip lajt“.

21.09.2018.
  Skriveno reklamiranje
Topla ljudska priča iz kladionice

Nakon niza tekstova Večernjih novosti o društveno odgovornim i promotivnim aktivnostima kompanije „Mocart“, bez jasne oznake da je u pitanju reklama, došla je na red i priča o jednoj zaposlenoj koja je za 17 godina sa uplatnog mesta dospela u top menadžment ovog, kako kažu, privrednog giganta. Dok je skoro identičan tekst u Blicu označen sa P.O. (plaćeni oglas, prim. aut) Večernje novosti su ga bez oznake stavile u rubriku „Reportaža“.

05.09.2018.
  Neutemeljeno
Vojska Srbije i tajni „gospodar kiše”

Da Vojska Srbije može da kontroliše vreme specijalnim projektilima razvijenim u okviru tajnog projekta „Gospodar kiše” ustvrdili su prethodnih dana domaći tabloidi pozivajući se na neimenovane izvore. Srpski telegraf piše da je ovaj sistem zvanično isproban i upotrebljen oktobra 2014. godine kada je Putin bio u poseti Srbiji tokom vojne parade. Međutim, činjenicu da su tog dana domaćini i zvanice pokisle na žestokom pljusku, ovaj tabloid „rešava” tvrdnjom da „nije do neefikasnosti Gospodara kiše, već do toga što je ceremonija kasnila”. Vojni analitičar Aleksandar Radić, međutim, navodi da nikakvog tajnog oružja nema i da su ovi navodi daleko od istine.

28.08.2018.
  Lažna vest
Tabloidni vikend-ratnici

Kraj prethodne sedmice obeležile su ponovne spekulacije medija da se na severu Kosova spremaju nemiri. U dizanju panike prednjačili su tabloidi tvrdeći da će Albanci tokom vikenda napasti Srbe i zauzeti sever Kosova, a njihove navode preneo je čak i pokrajinski javni servis RTV. Alo je otišao tako daleko tvrdeći da će tokom vikenda početi rat. Iako se njihove najave ni ovog puta nisu obistinile, tabloidi i danas nastavljaju sa dramatičnim najavama haosa na Kosovu.

06.08.2018.
  Neutemeljeno
Incident u Šapcu: Gorile u magli tabloida

Incident koji se u sredu dogodio u Šapcu, neposredno pre tribine opozicionih lidera, bio je povod prorežimskim tabloidima za tvrdnje da su „batinaši tukli narod" i „pesničili žene i starce". Za te optužbe, međutim, nema čvrstih dokaza - sa dostupnih snimaka se ne vidi šta se tačno dogodilo i ko koga napada, a policija i dalje proverava navode žene koja tvrdi da ju je neko iz pratnje Boška Obradovića udario pesnicom. I dok je tabloidi jednostavno potpisuju kao „Šapčanku", propuštaju da spomenu da se radi o potpredsednici lokalnog odbora SNS-a iz Vladimiraca, kao i činjenicu da su u stvaranju tenzija učestvovali i okupljeni simpatizeri vladajuće stranke.

02.08.2018.
  Dezinformacija
Večernje novosti recikliraju stare dezinformacije

U izdanju od ponedeljka, Večernje novosti pišu da švedska firma „Lundin“ želi da otkupi od kanadskog „Nevsuna“ prava na istraživanje zlata i bakra u blizini Bora. Međutim, niti je „Lundin“ švedska firma, niti pokušavaju da otkupe samo istražna prava, već celu kompaniju.

31.07.2018.
  Dezinformacija
Nemoguća misija vazdušnog hapšenja

Slavodobitno su ovih dana prorežimski mediji pisali o „zalutalom“ avionu sa kosovskim zvaničnicima koji su nam kako su ustvrdili „zamalo upali u šake“. Preneli su da su na putu u Brisel Haradinaj, Veseli, Ljimaj i drugi kosovski zvaničnici upali u „srpski vazdušni prostor“ i tako rizikovali hapšenje jer se neki od njih nalaze na srpskim poternicima. Međutim, ne samo da avion ne može da „zaluta“, već na spornom putovanju taj vazduhoplov nije ni ušao na prostor Bosne i Hercegovine, kako to tvrde ovdašnji mediji.

20.07.2018.
  naredni članci
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: