raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  analize
  o nama
raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
Kategorija:     Skriveno reklamiranje
  Skriveno reklamiranje
Milioni dinara za prenošenje agencijskih vesti
07.12.2018.

Na čitave dve strane jučerašnjeg tabloida Srpski telegraf našli su se promotivni tekstovi o hotelu „Putnik“ na Kopaoniku i proizvodima kompanije „TDM“, koji nisu obeleženi kao reklama. Za razliku od tih članaka, prepisanu vest agencije Tanjug o predstavama za decu u „novogodišnjem trolejbusu i tramvaju“ potpisuju kao svoju koju je finansirao grad Beograd. Kompanije i Srpski telegraf nisu odgovorili na pitanja Raskrikavanja.

  Skriveno reklamiranje
Uspešno reklamiranje banke u suvlasništvu države
08.11.2018.

U provladinom tabloidu “Srpski telegraf” preko cele strane objavljen je afirmativan članak o Jubmes banci “u susret jubilarnoj četrdesetoj godini postojanja”. Dok iz banke za Raskrikavanje kažu da je u pitanju plaćen PR tekst u cilju promovisanja, iz redakcije Srpskog telegrafa nismo dobili odgovor zbog čega to nije jasno naznačeno.

  Skriveno reklamiranje
Topla ljudska priča iz kladionice
05.09.2018.

Nakon niza tekstova Večernjih novosti o društveno odgovornim i promotivnim aktivnostima kompanije „Mocart“, bez jasne oznake da je u pitanju reklama, došla je na red i priča o jednoj zaposlenoj koja je za 17 godina sa uplatnog mesta dospela u top menadžment ovog, kako kažu, privrednog giganta. Dok je skoro identičan tekst u Blicu označen sa P.O. (plaćeni oglas, prim. aut) Večernje novosti su ga bez oznake stavile u rubriku „Reportaža“.

  Skriveno reklamiranje
Alo bez balansa u skrivenom reklamiranju
25.07.2018.

U rubrici „Alo doktor“ ovaj tabloid savetuje čitaoce da ukoliko imaju problema sa varenjem probaju nove proizvode kompanije „Imlek“ za koje tvrde da su nadaleko poznati kao blagotvorni za probavni sistem i dinamiku metabolizma. Da li ovaj jogurt zaista preporučuju doktori ili je u pitanju plaćeni oglas, Alo nije posebno naglasio.

  Skriveno reklamiranje
Tabloidna oaza reklamiranja
17.07.2018.

Hvalospevi o stambenoj oazi, a da nije „Beograd na vodi“ ovih dana prava su retkost. Zato su nam i posebnu pažnju privukli tekstovi u današnjim izdanjima Kurira i Informera o budućem stambenom kompleksu „Skyline“ kao najboljem mestu za kupovinu nekretnine. Dok je u Kuriru tekst označen sa nekoliko brojeva sa desne strane što zapravo znači da je tekst plaćen oglas, u Informeru nije obeležen uopšte.

prethodni članci  
  naredni članci
Raskrikavanje je projekat Mreže za istraživanje kriminala i korupcije - KRIK
  Makenzijeva 46, 11000 Beograd
  011 244 19 66
  info@raskrikavanje.rs