raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Teorija zavere
  Neutemeljeno
Izvorni članak je objavljen 09.03.2018. (Srpski telegraf)
Prorežimski tabloid najavljuje atentate, državne institucije ćute
09.03.2018.    Vesna Radojević    Foto: Raskrikavanje
Srpski telegraf na naslovnoj strani doneo je uznemirujuću vest o tome da Centralna obaveštajna agencija SAD (CIA) sprema ubistvo političara u Srbiji i Republici Srpskoj, a da je prva meta predsednik Srbije Aleksandar Vučić. Izvori u tekstu su anonimni, a u prilog tvrdnjama ne iznosi se nijedan dokaz. Ovakvu bombastičnu najavu nije komentarisala nijedna državna institucija. Na pitanja Raskrikavanja o tome da li je život predsednika Vučića ugrožen, nisu odgovorili ni iz Tužilaštva za organizovani kriminal, ali ni iz Ministarstva unutrašnjih poslova.
Srpski telegraf navodi:
CIA užurbano priprema teren za izazivanje nemira u Srbiji i Republici Srpskoj, a kao deo krvavog scenarija razrađuju se i politička ubistva na teritoriji naše zemlje. Cilj je pravljenje haosa i svrgavanje vlasti, a najugroženiji je predsednik Aleksandar Vučić.   1  
1
Ovo su tvrdnje navodnih „dobro obaveštenih izvora iz bezbednosnih krugova“, a koje Srpski telegraf redovno koristi za najavu sukoba i opasnost po Vučića. U ovim kao i u prethodnim sličnim tekstovima informacije se ne proveravaju te nema ni potvrde niti odgovora iz zvaničnih institucija Republike Srbije.

Za bombastične tvrdnje da je život predsednika Srbije ugrožen ne nudi se niti jedan dokaz
osim izjava nekoliko redovnih analitičara prorežimskih tabloida.

Jedan od njih, a koji je citiran i u ovom tekstu je Dževad Galijašević iz BiH o kome portal Raskrinkavanje.ba piše da nikada nije utvrđena ekspertiza u oblasti bezbednosti.

„Galijašević je čest komentator pitanja vezanih za terorizam i bezbednost u bosanskohercegovačkoj javnosti, iako nikada nije utvrđena njegova ekspertiza u ovim poljima, bilo akademska ili profesionalna. Osim toga što nisu potkrepljene bilo kakvom ekspertizom, dokazima ili istraživanjima, Galijaševićeve izjave su upitnog kredibiliteta jer je već iznosio provereno netačne tvrdnje, takođe u kapacitetu “eksperta za terorizam“, navodi se u tekstu „Lažni terorizam i eksperti koji to nisu“ ovog portala.

Odgovori Tužilaštva za organizovani kriminal i MUP-a na pitanja Raskrikavanja o tome da li su upoznati sa bezbednosnim pretnjama o kojima Srpski telegraf piše, do objavljivanja ovog teksta nisu stigli.
Srpskim tabloidima, pre svega Informeru i Srpskom telegrafu, neprestano otkrivanje zavera protiv Srba je omiljeni hobi.

Samo od početka ove godine u ova dva lista objavljeno je više vesti u kojima je objašnjeno da „Vučiću o glavi“ radi CIA, potom srpska opozicija koja je, prema njihovim tvrdnjama planirala da „skine glavu“ Vučiću posle beogradskih izbora, a neprijatelji Vučićevom životu bili su i Hrvati.

Naslovnicima oba prorežimska tabloida već godinama vladaju najave ratova i sukoba i ubistva. U nedavnoj analizi Novosadske novinarske škole (NNŠ), otkriveno je da je na 302 naslovne strane u prošloj godini, Informer objavio čak 362 lažne vesti. Kako su naveli, naslovnice Informera ispunili su pristrasni, jednostrani ili sasvim neistiniti i izmišljeni navodi.

„Izazivanje panike i nereda je krivično delo iz člana 343. Krivičnog zakonika koji sankcioniše iznošenje i pronošenje lažnih vesti ili tvrdnji koje dovode do izazivanja panike ili težeg narušavanja javnog reda ili mira, ili ako se time osujeti ili značajnije omete sprovođenje odluka i mera državnih organa ili organizacija koje vrše javna ovlašćenja”, navodi se u analizi.

   Printscreen sajta Informer


Dok iz nadležnih institucija nema reakcije, najave krvoprolića u Srbiji na naslovnim stranicama su i dalje redovna pojava. Ovakva kršenja kodeksa novinara i očigledno objavljivanje lažnih vesti nisu sprečile brojne opštine u Srbiji da novac poreskih obveznika podele upravo ovim tabloidima.

Preko projekata za medijsko sufinansiranje u prošloj godini Srpski telegraf dobio je novac od najmanje 12 opština u Srbiji u iznosu nešto manjem od 8,5 miliona dinara. (71.000 evra). Najviše novca, 5 miliona dinara, ovom provladinom tabloidu dao je Grad Beograd.

Izdavač tabloida Srpski telegraf je firma „Medijska mreža“ iza koje stoje Ljubomir Dabović, Lazar Simić, Saša Milovanović i Milan Lađević koji je i odgovorni urednik.

Prema podacima iz KRIK-ove baze imovine političara Lazar Simić je advokat koji je radio u kancelariji Igora Isailovića, čoveka od poverenja gradonačelnika Beograda Siniše Malog i poslovnog partnera premijerke Ane Brnabić.
  Neutemeljeno
Obaveštajne akcije i rušenje Dodika: Večernje novosti u stilu Informera
Večernje novosti od utorka donose priču o tome da je britanska obaveštajna služba instalirala ce...
  Neutemeljeno
Srpski telegraf „rasvetlio“ ubistvo Olivera Ivanovića
Krajem prošle nedelje novinari Srpskog telegrafa tvrdili su da je „vođa OVK naredio ubistvo (Oli...
  Lažna vest
Azerbejdžanski milioni za „zlatno doba Srbije“
Informer, Srpski telegraf i još nekoliko drugih prorežimskih medija pobedonosno je objavilo da Vu...
CIA
Aleksandar Vučić
Informer
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: