raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Lažna vest
Izvorni članak je objavljen 12.12.2018. (TV Studio B)
Studio B slagao da ih ne finansiraju Beograđani
13.12.2018.    Marija Vučić    Foto: Foto: Wikimedia.org/ LukaP
Nakon što je voditelj Ivan Ivanović gostujući na N1 rekao da „Beograđani plaćaju Studio B da ih oni lažu“, kolegijum ove prorežimske televizije je saopštio da je Ivanović „ne trepnuvši slagao“ jer je ta televizija privatizovana. Televizija jeste prodata 2015. godine ali se svake godine novac poreskih obveznika itekako sliva u ovu televiziju, pre svega preko konkursa za projektno sufinansiranje.
Način na koji je reporterka Studija B Barbara Životić izveštavala sa subotnjeg protesta „Stop krvavim košuljama“ u Beogradu izazvao je veliko nezadovoljstvo dela javnosti, a voditelj Ivan Ivanović je na Tviteru napisao da je ne smatra novinarkom i koleginicom te da se „ograđuje od ovakvih“. Gostujući na N1 Ivanović je svoj stav pojasnio, dodavši:

„Građani Beograda plaćaju Studio B, plaćaju da ih ovi lažu“, rekao je između ostalog Ivanović.


Nazivajući ga „samozvanim novinarom koji gradi karijeru kao pajac“ i „bahatim Đilasovim potrčkom“, kolegijum Studija B je naveo da Ivanović laže kada ovo tvrdi.

„Naime, ne trepnuvši, slagao je da Studio B plaćaju Beograđani. Ako je to uradio nesvesno, ponovo je pokazao kakva je neznalica. Ako je to, ipak, uradio svesno onda je vrlo amaterski pokušao da pređe preko činjenice da je naša kuća pre nekoliko godina privatizovana i da je način finansiranja promenjen u odnosu na vreme kada je njegov, očigledno omiljeni političar Dragan Đilas, vedrio i oblačio našom kućom, kontrolisao svaku reč i sprovodio najstrašniju cenzuru“, saopštila je ova prorežimska televizija.

Da su preko određenih činjenica hteli da pređu i čelnici Studija B, pokazuju podaci zvaničnih registara. Naime, nakon privatizacije gradske vlasti nastavile su da subvencionišu Studio B novcem Beograđana.

Tako su 2015. godine od 45 miliona dobili 23 miliona dinara za emisiju „Beograde, dobar dan“. Godinu dana kasnije kako je pisala Pištaljka, 33,4 miliona dinara su dobile tek novoosnovane firme vlasnički povezane sa Studijom B. Na konkursu se ukupno dodeljivalo 85,7 miliona dinara.

„Novac se sliva na račun Studija B tako što mu drugi učesnici konkursa, oni kojima je novac dodeljen, plaćaju različite medijske usluge u okviru svojih projekata, izričito navedene u budžetima i finansijskim izveštajima“, pisala je Pištaljka u maju ove godine.

Ovaj portal je pisao i da su 2017. godine Studio B i dve povezane firme dobile 23 miliona dinara od 73,9 milion koliko se dodeljivalo, dok je ove godine televizija od skoro 90 miliona direktno dobila 16,1 milion. Ipak, ta cifra je i veća s obzirom da se, prema Pištaljkinom istraživanju, od 24 projekta podržana na konkursu čak 11 realizuje na ovoj televiziji.

Dakle, na konkursima od 2015. do 2018. godine, suprotno tvrdnjama uredničkog kolegijuma Studija B, Beograđani su ovoj televiziji i njenim povezanim firmama dali najmanje 95,4 miliona dinara (skoro 800.000 evra).

Uprkos velikodušnim subvencijama gradskih vlasti, sudeći po finansijskim izveštajima, ova televizija posluje s gubicima, pa je tako 2017. godinu završila sa neto gubitkom od oko 55 miliona dinara, i sa preko 190 miliona dinara gubitaka iz prethodnih godina.

U februaru ove godine Studio B je bez naknade preuzeo Saša Blagojević, vlasnik prorežimskog tabloida Alo, preko svoje firme Global Media Technology.

Televizija Studio B godinama unazad posluje sa gubicima, ali su se, kako je Raskrikavanje već pisalo, oni nakon privatizacije 2015. godine (kada ju je kupila Maxim media za oko 64 miliona dinara) višestruko uvećali. Tako je 2014. godinu Studio B završio sa oko 25 miliona dinara neto gubitka, u godini privatizacije gubici su iznosili nešto više od 10 miliona dinara, da bi 2016. godinu završili u 15 puta većem minusu - neto gubitak je premašivao 156 miliona dinara. Gubici su 2017. smanjeni na 55 miliona.

U 2018. godini, izbornoj za Grad Beograd, Studio B se „proslavio“ i nekritičkim izveštavanjem o uspesima vlasti i kampanjom protiv opozicije. Monitoring organizacije Transparentnost Srbije je tada pokazao da je ova televizija, zajedno sa prorežimskim Pinkom, apsolutno prednjačila u podršci vlastima.

Od Srpske napredne stranke, pokazuju podaci Agencije za borbu protiv korupcije, Studio B je tokom kampanje inkasirao 12 miliona dinara.
  Manipulisanje činjenicama
Sve manipulacije jedne Barbare
Izveštavanje reporterke Studija B Barbare Životić o subotnjem protestu “Stop krvavim košuljama...
  Vest
Studio B preuzet bez naknade uz milionska dugovanja
Novom vlasniku Studija B Saši Blagojeviću nekadašnja gradska televizija predata je bez naknade, a...
  Vest
Vlasnik ALO-a kupio Studio B
Saša Blagojević, vlasnik tabloida Alo, postao je i većinski vlasnik televizije Studio B preko svo...
Studio B
projektno sufinansiranje
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: