raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Suša: REM ne postoji, televizije krše zakon emitujući spot SNS
05.02.2019.    Jelena Đorđević    Foto: Printscreen / SNS
Spot Srpske napredne stranke u kome se ismevaju građanski protesti “1 od 5 miliona” emitovan je u vestima na televiziji sa nacionalnom frekvencijom, TV PRVA. Članica Saveta REM-a Olivera Zekić kaže da to regulatorno telo nema šta da reaguje, jer je u pitanju “deo uređivačke politike”. Međutim novinarka i bivša članica REM-a Gordana Suša za Raskrikavanje kaže da se Zekić sasvim sigurno ne pridržava Zakona o elektronskim medijima i Pravilnika REM-a, te da je ovakav sadržaj pri emitovanju morao biti označen kao promo materijal. TV PRVA, kao i TV O2 pre dva meseca kupila je firma u vlasništvu Srđana Milovanovića, brata poverenika SNS-a iz Niša Zvezdana Milovanovića.
Za urednike televizije PRVA novi spot SNS-a u kome se ismevaju građanski protesti i lideri opozicije bila je vest te su iskoristili informativni program da emituju skoro ceo video bez konteksta i pitanja da li je najveća vladajuća stranka krenula u kampanju bez raspisanih izbora.



Gordana Suša, bivša članica REM-a smatra da za ovakvo emitovanje nema opravdanja i da i u informativnom programu ovakav sadržaj mora da se označi kao promo materijal.

Kako kaže, ranije je bila praksa da televizije šalju sadržaj na mišljenje Regulatornom telu za elektronske medije i pravnoj službi pre emitovanja, da provere da li vređaju ili da li se njima krši neka odredba Pravilnilka ili Zakona o elektronskim medijima, a da ne veruje da je to sada slučaj.

“Njima je sve dozvoljeno, imaju svesrdnu podršku REM-a, koji ne radi svoj posao. REM ne postoji. Kampanja mimo raspisanih izbora je zabranjena, ovo je zabranjeno, ali oni prenose i mitinge SNS-a, tako da i tu krše zakon”, rekla je Suša za Raskrikavanje.

Iako Olivera Zekić za Danas tvrdi da ovakav spot vladajuće stranke u kome se opozicioni političari prikazuju kao poslušnici “tajkuna broj jedan” može da se emituje kao vest na nacionalnim televizijama, predstavnik organizacije Transparentnost Srbija Zlatko Minić za agenciju Beta rekao da je Zakon o elektronskim medijima prekršen i da REM mora da reaguje.

Minić je kazao da je po Zakonu o elektronskim medijima pružalac medijske usluge dužan da poštuje zabranu političkog oglašavanja van predizborne kampanje, a u toku predizborne kampanje da registrovanim političkim strankama, koalicijama i kandidatima obezbedi zastupljenost bez diskriminacije.

Minić postavlja i pitanje ko je platio emitovanje ovakvog spota, jer ako je emitovanje platila SNS onda je pitanje da li se to korišćenje sredstava može obuhvatiti članom 19 Zakona o finansiranju političkih aktivnosti o korišćenju sredstava za finansiranje redovnog rada političkih subjekata.

Kako je Raskrikavanje pisalo, pre samo dva meseca kompanija „Kopernikus Corporation Cyprus“ u vlasništvu niškog biznismena Srđana Milovanovića, odlučila je da kupi dve nacionalne televizije - TV Prva i O2, a vrednost ugovora je bila 180 miliona evra. Televizije su kupljene mesec dana nakon što je „Kopernikus Corporation Cyprus“ prodala svoj udeo u kablovskom operateru „Kopernikus Technology“ državnom Telekomu.

Milovanović je za Raskrikavanje tvrdio da ove dve transakcije nisu povezane, dok su medijski stručnjaci uvereni da se radi o trošenju para građana u stranačke svrhe.

Protesti “1 od 5 miliona” koji se ismevaju u spotu vladajuće stranke, održavaju se već devet nedelja u više od 40 gradova u Srbiji, a počeli su kao reakcija na napad na Borka Stefanovića koji se desio novembra prilikom održavanja tribine Saveza za Srbiju u Kruševcu.
  Neutemeljeno
Nova verzija „Linča, silovanja, nasilja“
Bez obzira što video snimci sa subotnjih protesta dokazuju drugačije, današnja štampa nastavlja ...
  Neutemeljeno
Kurir optužio i Hrvate, Bošnjake i Albance za napad na radnike Gradske čistoće
Kada su radnici Gradske čistoće nedugo nakon završetka protesta „1 od 5 miliona“ prošle subo...
  Vest
Ambasada SAD objavila mejl prepisku u kojoj demantuje Informer
Američka ambasada objavila je mejlove kojima demantuje pisanje tabloida Informer da nisu odgovorili...
protesti
opozicija
Dragan Đilas
Aleksandar Vučić
Srpska napredna stranka
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: