raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Dezinformacija
  Pristrasnost
Izvorni članak je objavljen 24.01.2018. (Pink)
Pink napao CRTU i Skrozzu
25.01.2018.    Vesna Radojević    Foto: Printscreen
Nakon što je nevladina organizacija CRTA objavila izveštaj koji ukazuje na neravnopravan položaj opozicije u medijima, televizija Pink počela je sa diskreditacijom ove organizacije. Tako je u sinoćnjem nacionalnom dnevniku emitovan nepotpisan prilog u kojem su iznete neistine o CRTI i novinarki Tamari Skrozzi koja je član upravnog odbora ove organizacije.
Pink navodi:
Nevladina organizacija CRTA, slučajno ili namerno, osnovana je baš u godini kada je Boris Tadić izgubio izbore, a Srpska napredna stranka došla na vlast.    1  
1
Prema podacima Agencije za privredne registre (APR) CRTA je osnovana pre 16 godina, 2002, odnosno 10 godina ranije u odnosu na tvrdnje autorke priloga na televiziji Pink.
Pink navodi:
Za razliku od organizacije poput CESIDA koji ima višegodišnje iskustvo u praćenju izbora, CRTA iako mlada organizacija, ima i moćne sponzore što se videlo i na primeru lokalnih izbora u Pećincima.    2  
2
CRTA nije mlada organizacija, a pratila je izbore i ranije: parlamentarne 2016, kao i predsedničke i lokalne izbore u Zaječaru i Pećincima 2017. godine.

Televizija Pink je, u negativnom kontekstu, donatore ove nevladine organizacije nazvala sponzorima. Na sajtu CRTE mogu se pronaći informacije o svim donatorima, projektima kao i finansijski izveštaji. Isti donatori godinama unazad podržavaju i projekte CESID-a, takođe nevladine organizacije koja prati izbore.

U prilogu je emitovana i izjava predsednika Vučića iz ranijeg gostovanja na televiziji Happy koji je kazao da su „neki predstavnici ambasada zvali opštinsku izbornu komisiju u Pećincima da pitaju zašto na tim izborima nema CRTE kao posmatračke misije“.

Autorka priloga je međutim prećutala da je Upravni sud doneo presudu kojom je utvrđeno da Opštinska izborna komisija Pećinci nije postupila po zakonu kada je uskratila ovlašćenje CRTI da posmatra izbore.
U prilogu televizije PINK, bez mogućnsti da druga strana odgovori, glavni i odgovorni urednik provladinog tabloida Informer Dragan Vučićević govorio je o novinarki i članici Upravnog odbora CRTE Tamari Skrozzi.

„I oni sad izađu i kažu počela je kampanja, nefer su uslovi, koja bre kampanja, koji nefer uslovi. O čemu vi pričate? I ko nam to priča? Ona Tamara Skroza ili Skroca“, rekao je Vučićević.

Sam kraj priloga obeležila je tendeciozna montaža rečenica Tamare Skrozze iz emisije 24 minuta sa Zoranom Kesićem. Tako je zlonamernom montažom ispalo da je Skrozza vređala predsednika Vučića u toj emisiji.

Pinkov napad na CRTU i Skrozzu osudila su i novinarska udruženja NUNS i NDNV.

Podsetimo, samo dan pre priloga na televiziji Pink CRTA je predstavila analizu medijskog izveštavanja o beogradskim izborima u prethodna tri meseca.

„Od ukupno 2.215 analiziranih objava, u periodu od 2. oktobra 2017. godine do 15. januara 2018. godine, predstavnici vlasti bili su zastupljeni skoro četiri puta više u medijima nego predstavnici opozicije, dok su zableženi i slučajevi tzv. funkcionerske kampanje, navodi se u izveštaju.
  Vest
„United Group“ ukrupnjava medijski biznis kupovinom bivše Đilasove kompanije
Kompanija „United media“ planira da kupi 100 odsto udela u kompaniji „Direct media“ na trži...
  Manipulisanje činjenicama
Ružičasta biografija Siniše Malog
Građani koji se informišu preko televizija sa nacionalnom frekvencijom sinoć su uglavnom mogli da...
  Vest
Državna agencija dala kredit Pinku od 3,2 miliona evra
Agencija za osiguranje i finansiranje izvoza (AOFI) dala je firmi Pink international company, emiter...
Pink
CRTA
Aleksandar Vučić
Tamara Skrozza
Dragan J. Vučićević
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: