raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  analize
  o nama
raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
Tema:   Alo
  Analiza
Naslovne strane 2023: Šest novina, više od 1150 manipulacija
02.04.2024.

Najmanje 1.154 manipulacije prošle godine Raskrikavanje je izbrojalo na naslovnim stranama šest dnevnih novina - u Informeru, Srpskom telegrafu, Alou, Večernjim novostima, Kuriru i Politici. Uglavnom je reč o neutemeljenim, pristrasnim i manipulativnim naslovima. Ove godine smo u uzorak koji analiziramo dodali i list Politika zbog povećanog broja manipulativnih vesti na koje nailazimo u ovim novinama.

  Vest
Intervjui Igora Isailovića u Alo-u i Politici: Živimo u „super-Srbiji“, ovakva moć je nezapamćena
06.12.2023.

Predizborna kampanja je u jeku, a doprinos borbi SNS-a da ostane na pozicijama moći ovih dana stigla je i sa ne sasvim očekivane adrese. O Srbiji kao državi u zenitu moći kakva nije zapamćena u novijoj istoriji, fantastičnim projektima poput Beograda na vodi, novoj energiji i nadi koja se probudila zahvaljujući Vučiću i njegovom timu, ovih dana u intervjuima za Politiku i Alo govorio je advokat Igor Isailović. Reč je čoveku koji se inače ne eksponira i ne daje političke izjave, ali je više puta bio predmet novinarskih istraživanja zbog svojih veza sa ljudima iz vlasti, naročito Sinišom Malim kome je pomagao da vodi ofšor poslove. Njegova advokatska kancelarija zastupa i pojedine prorežimske medije na sudu, poput Srpskog telegrafa i Alo-a, a registrovala je i firmu Media 026 koja je kupila Večernje novosti i Politiku.

  Vest
Više od 800 hiljada evra iz budžeta prošle godine za medije koji nas dezinformišu
31.03.2023.

Više od 800.000 evra iz džepova građana Srbije prošle godine je izdvojeno iz javnih budžeta za ugovore sa firmama koje izdaju listove Informer, Srpski telegraf, Alo, Večernje novosti i Kurir, a koji su, prema našoj analizi, u tom periodu objavile gotovo 1.200 manipulacija i dezinformacija samo na naslovnim stranama. Ovaj novac je završio kod njih u manjoj meri preko konkursa za sufinansiranje medijskih projekata, a u najvećoj meri preko raznih ugovora o reklamiranju koje su sklapali sa državnim ustanovama, javnim preduzećima i lokalnim samoupravama. Jedan od najvećih oglašivača bio je RTS, koji je za reklamiranje svojih programa ovim tabloidima dao više od 123.000 evra.

  Lažna vest
Zlostavljana žena u domu za stare u Peći NIJE Srpkinja
03.11.2022.

Snimak u kome medicinska sestra više puta šamara stariju ženu, drži je za ruke i smeje joj se, ovih dana se proširio u medijima i na društvenim mrežama u Srbiji i regionu. Portal Alo je objavio da je reč o Srpkinji koju šamara medicinska sestra Albanka. Video zaista prikazuje nasilje nad ženom u Peći, a kosovski organi su pokrenuli postupak protiv više osumnjičenih. Zlostavljana žena, međutim, nije srpske nacionalnosti, kako tvrdi Alo i pojedini korisnici društvenih mreža. Reč je o ženi iz albanske zajednice koja se preziva Nura, a na samom snimku se čuje albanski jezik.

  Analiza
Na naslovnim stranama šest tabloida blizu 1000 manipulativnih vesti
06.07.2022.

Šest dnevnih listova - Informer, Srpski telegraf, Kurir, Alo, Večernje novosti i Objektiv su u 2021. na svojim naslovnim stranicama objavili ukupno 987 lažnih, neutemeljenih i manipulativnih vesti, pokazala je analiza Raskrikavanja. Istovremeno, izdavači ovih tabloida su u prošloj godini iz budžeta dobili gotovo milion evra.

prethodni članci  
Raskrikavanje je projekat Mreže za istraživanje kriminala i korupcije - KRIK
  Makenzijeva 46, 11000 Beograd
  011 244 19 66
  info@raskrikavanje.rs