raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  analize
  o nama
raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
Tema:   Kurir
  Analiza
Naslovne strane 2023: Šest novina, više od 1150 manipulacija
02.04.2024.

Najmanje 1.154 manipulacije prošle godine Raskrikavanje je izbrojalo na naslovnim stranama šest dnevnih novina - u Informeru, Srpskom telegrafu, Alou, Večernjim novostima, Kuriru i Politici. Uglavnom je reč o neutemeljenim, pristrasnim i manipulativnim naslovima. Ove godine smo u uzorak koji analiziramo dodali i list Politika zbog povećanog broja manipulativnih vesti na koje nailazimo u ovim novinama.

  Vest
Kurir tužio Raskrikavanje i još šest medija, traži 11 miliona dinara
06.12.2023.

Izdavač provladinog tabloida Kurir tužio je KRIK i izdavače još šest medija zbog nelojalne konkurencije i narušavanja ugleda. Tužbu su podneli zbog analize Raskrikavanja kojom smo utvrdili da je na naslovnim stranama Kurira 2022. godine bilo najmanje 122 neutemeljene, pristrasne ili manipulativne vesti. Kurir tvrdi da smo tom analizom narušili njihov poslovni ugled, zbog čega traže isplatu od 11 miliona dinara. Urednica Raskrikavanja Vesna Radojević smatra da analize o lažnim vestima nisu narušavanje konkurencije, već ozbiljan novinarski posao koji ukazuje na goruće probleme u srpskim medijima - česte manipulacije i obračune sa političkim neistomišljenicima.

  Vest
Igor Žeželj ugasio Adria media group, novi izdavač Kurira njegova druga firma - Mondo
01.09.2023.

Kompanija Adria Media Group, dugogodišnji izdavač Kurira, obrisana je početkom avgusta iz poslovnog registra, pa je novi izdavač ovog tabloida postala druga firma Igora Žeželja - Mondo INC. Na pitanje zašto se ova promena dogodila - iz Monda tvrde radi lakšeg poslovanja i da ne planiraju njegovu prodaju. Ipak, ako i kada to budu planirali prvi potencijalni kupac biće državni Telekom koji će od sredine oktobra, prema ugovoru iz 2018, imati prava da zahteva od Žeželja da im proda kompaniju Mondo.

  Vest
Više od 800 hiljada evra iz budžeta prošle godine za medije koji nas dezinformišu
31.03.2023.

Više od 800.000 evra iz džepova građana Srbije prošle godine je izdvojeno iz javnih budžeta za ugovore sa firmama koje izdaju listove Informer, Srpski telegraf, Alo, Večernje novosti i Kurir, a koji su, prema našoj analizi, u tom periodu objavile gotovo 1.200 manipulacija i dezinformacija samo na naslovnim stranama. Ovaj novac je završio kod njih u manjoj meri preko konkursa za sufinansiranje medijskih projekata, a u najvećoj meri preko raznih ugovora o reklamiranju koje su sklapali sa državnim ustanovama, javnim preduzećima i lokalnim samoupravama. Jedan od najvećih oglašivača bio je RTS, koji je za reklamiranje svojih programa ovim tabloidima dao više od 123.000 evra.

  Manipulisanje činjenicama
Današnje ekskluzive tabloida: Niti su njihove niti su ekskluzive
15.03.2023.

„EKSKLUZIVNO - Dokumenti nemačkih stručnjaka prvi put u javnosti“, piše na današnjoj naslovnoj strani tabloid Kurir, najavljujući time tekst o izveštaju veštaka iz Vizbadena o ubistvu Zorana Đinđića. Ko je danas kupio ovaj tabloid da bi pročitao ovaj izveštaj, uzalud je potrošio 50 dinara jer je mogao da ga pročita i besplatno - nalazi se na sajtu Peščanika već godinama. Sličan metod obmane čitalaca ima i Srpski telegraf na čijoj današnjoj naslovnoj strani se najavljuje svedočenje Milorada Ulemeka Legije o ubistvu Ćuruvije koje se „krilo godinama“ i koje je na sajtu najavljeno pretencioznim rečima „Otkrivamo“. „Otkrivanje“ je u ovom slučaju značilo obično guglanje, budući da je Legijin iskaz o kome je reč pre nedelju dana objavio portal Verana Matića, javniservis.net.

prethodni članci  
Raskrikavanje je projekat Mreže za istraživanje kriminala i korupcije - KRIK
  Makenzijeva 46, 11000 Beograd
  011 244 19 66
  info@raskrikavanje.rs