raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Najnoviji članci
  Dezinformacija
Alo glasinama o otmicama dece plaši čitaoce

Spekulacije o pokušaju otmice dve devojčice u Elemiru kod Zrenjanina dospele su u utorak na naslovnu stranu tabloida Alo-a koji tvrdi da „manijaci u belom kombiju otimaju decu“. Alo je objavio i da im je u tamošnjoj osnovnoj školi „Svetozar Marković Toza“ potvrđeno da su uvedene mere predostrožnosti. Međutim, direktorka škole za Raskrikavanje kaže da je iznenađena ovim napisima, da panike nema i da ih iz ovog tabloida niko nije kontaktirao. Dramatične navode demantovao je i MUP, a protiv jedne meštanke Elemira, sagovornice Alo-a, biće podneta krivična prijava zbog izazivanja panike i nereda.

21.11.2018.
  Vest
Najmanje 60 miliona dinara za naprednjačke medije

Televizija Studio B dobila je više od 16 miliona dinara na beogradskom konkursu za sufinansiranje medijskih projekata što tu televiziju čini apsolutnim pobednikom i ove godine. Po šest miliona dinara dobili su tabloidi Alo, Srpski telegraf i Informer koji su rekorderi po broju kršenja etičkog kodeksa i širenju lažnih vesti.

20.11.2018.
  Analiza
Cenzurisano o medijskoj cenzuri i govoru mržnje

Nepostojeći Centar za medijski monitoring objavio je prošle nedelje istraživanje u kome se kaže da cenzure u Srbiji nema te da je govor mržnje samo manir opozicije. Ove podatke koji se kose sa dosadašnjim istraživanjima o pritiscima na medije međunarodnih i domaćih organizacija, prezentovao je Tomislav Lovreković, novinar nedeljnika Afera koji je krajem prošle godine bio u pritvoru zbog pretnji smrću poslanici Mariniki Tepić. Istraživačica Jovanka Matić je za Raskrikavanje analizirala ovo istraživanje i utvrdila da je ono i teorijski i metodološki nevalidno.

20.11.2018.
  Vest
Nova milionska subvencija za novosadski list „Dnevnik“

Rešenjem pokrajinske vlade, novosadskom listu Dnevnik u oktobru je dodeljeno 1,2 miliona dinara za projekat “Prisajedinjenje” uz obrazloženje da je reč o “nesumnjivom javnom interesu”. Nova subvencija dolazi samo mesec dana nakon što je ovaj list za 600 evra kupila „Novosadska TV“ u vlasništvu firme “Srbija danas”, bliske vlastima. „Dnevnik“ je u maju dobio od pokrajinskog sekretarijata za kulturu, javno informisanje i odnose sa verskim zajednicama skoro pet miliona dinara na konkursu za sufinansiranje medijskih projekata.

19.11.2018.
  Vest
Srpska policija ćuti o slučaju „Gruevski“

Albanska policija juče je potvrdila da je Nikola Gruevski u tu zemlju ušao iz Makedonije 11. novembra, da se potom uputio ka Crnoj Gori. Srpska policija do sada nije izustila ni reč o ovom slučaju, dok mediji u Podgorici pišu da je Gruevski iz Crne Gore otišao u Srbiju, pa dalje u Mađarsku.

16.11.2018.
  Dezinformacija
Politika vaskrsla mađarsku avio-kompaniju

U ekskluzivnoj vesti na naslovnoj strani dnevnog lista Politika tvrdi se da je bivši makedonski premijer Nikola Gruevski pobegao u Mađarsku preko Albanije. Tvrde da je uz pomoć lažnog pasoša prešao makedonsko-albansku granicu, a potom iz Tirane mađarskom avio kompanijom Malev odleteo za Budimpeštu. Ta kompanija, međutim, ne leti skoro sedam godina, a iz Tirane za Budimpeštu 13. novembra nije bilo jutarnjih letova.

15.11.2018.
  Pristrasnost
Kad novinari brane političare od drugih novinara

Intervju Dojče Velea, u kome je novinar Tim Sebastijan oštro ispitivao premijerku Anu Brnabić, u domaćim medijima ne viđa se često. Pitanja su bila neprijatna i provokativna, novinar je insistirao na odgovorima, nije bilo klimanja glavom niti puštanja sagovornika da priča u nedogled. Iako je iz snimka intervjua jasno da je Sebastijan sve vreme imao kontrolu nad razgovorom, pojedini domaći mediji su intervju preneli utrkujući se ko će bolje da predstavi Brnabić tvrdeći da je ona „odbranila čast Srbije usred Berlina“ pred „bahatim“ i „pristrasnim“ novinarom.

15.11.2018.
  Vest
RTS: Zamrznuti kadar Aleksandra Vučića greška, a ne falsifikat

Šta je motiv da u prenosu govora predsednika Francuske Makrona na obeležavanju stogodišnjice završetka Prvog svetskog rata RTS ubaci zamrznuti snimak Aleksandra Vučića nije jasnije ni nakon saopštenja te televizije. Tvrde naime da je u pitanju greška i loša procena dežurnog urednika. Sa druge strane medijski stručnjaci ovaj slučaj nazivaju krajnje neprofesionalnim.

14.11.2018.
  Pristrasnost
Za prorežimske novine nema dileme, kupovina Kopernikusa dobra odluka

O kupovini kablovskog operatera Kopernikus za tričavih 195 miliona evra čitaoci Večernjih novosti mišljenje su mogli da čuju samo od jedne strane - predsednika Srbije Aleksandra Vučića. Naslovom „protive se samo monopolisti“ ignorisane su brojne kritike eksperata i opozicije da li je Telekomu kao državnoj kompaniji bila potrebna ova akvizicija. Sličan tekst je objavljen i u Srpskom telegrafu u kome se navodi da će se kupovina “Kopernikusa” isplatiti za pet godina.

13.11.2018.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: