raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Kategorija:
  Neutemeljeno
  Neutemeljeno
Vojska Srbije i tajni „gospodar kiše”

Da Vojska Srbije može da kontroliše vreme specijalnim projektilima razvijenim u okviru tajnog projekta „Gospodar kiše” ustvrdili su prethodnih dana domaći tabloidi pozivajući se na neimenovane izvore. Srpski telegraf piše da je ovaj sistem zvanično isproban i upotrebljen oktobra 2014. godine kada je Putin bio u poseti Srbiji tokom vojne parade. Međutim, činjenicu da su tog dana domaćini i zvanice pokisle na žestokom pljusku, ovaj tabloid „rešava” tvrdnjom da „nije do neefikasnosti Gospodara kiše, već do toga što je ceremonija kasnila”. Vojni analitičar Aleksandar Radić, međutim, navodi da nikakvog tajnog oružja nema i da su ovi navodi daleko od istine.

28.08.2018.
  Neutemeljeno
Tabloidi rešavaju slučaj rušenja mosta u Đenovi

Razlog za urušavanje vijadukta Morandi u Đenovi, koje je pre tri dana prema zvaničnim podacima odnelo 38 žrtava, još uvek nije razjašnjen. Uprkos tome, Kurir zaključuje da je za ovu tragediju kriva mafija, a tu informaciju potvrđuje navodnom izjavom inženjera Dejva Parkera koji za Raskrikavanje tvrdi da to nikada nije izgovorio.

17.08.2018.
  Manipulisanje činjenicama
Blagostanje za penzionere samo na stranicama Srpskog telegrafa

Najstariji sugrađani koji su u ponedeljak čitali dodatak Penzioner u Srpskom telegrafu obavešteni su da je „dogovorena strategija” od pet tačaka kojom će država poboljšati njihov materijalni položaj. Međutim, u tekstu se ispostavlja da strategija nije zvanična, a tabloid čak demantuje i sopstvenu tvrdnju sa početka teksta da se sa njom „složio i MMF”. Iz Ministarstva za rad i socijalna pitanja navode da nemaju informacije o ovoj „nezvaničnoj strategiji” i da „ne žele da se bave nagađanjima”.

16.08.2018.
  Lažna vest
„Tajne Đinđićeve beleške o Kosovu” odavno dostupne javnosti

Iako politička pozadina ubistva premijera Zorana Đinđića ni posle 15 godina nije rasvetljena, Srpski telegraf „ekskluzivno” objavljuje da je Đinđić zapravo ubijen zbog svoje strategije za Kosovo. U tvrdnjama se pozivaju na Đinđićeve beleške iz 2002. godine za koje navode da su „skrivane 16 godina”. Međutim, nije reč ni o kakvom tajnom niti ekskluzivnom dokumentu – iz Arhiva Srbije za Raskrikavanje potvrđuju da je on „odavno poznat javnosti” i da je deo kataloga koji je pratio veliku izložbu zaostavštine Zorana Đinđića 2009. godine. Ovaj dokument, o kome su mediji pisali u više navrata tokom godina, može se naći i na internetu.

10.08.2018.
  Dezinformacija
Podela Kosova: na meti tabloida svi koji su „protiv”

O podeli Kosova se intenzivno spekuliše poslednjih dana - nagoveštaji ovakve ideje dolaze i iz vrha države, a provladini tabloidi uveravaju čitaoce da se za ovo rešenje kosovskog pitanja zalažu i SAD i EU. Smatrajući da to ne bi bilo dobro, 39 nevladinih organizacija, među kojima su i organizacije Sonje Biserko i Nataše Kandić, tražilo je od šefice evropske diplomatije Federike Mogerini da se izjasni protiv podele ili razmene teritorija po etničkom principu. Za Srpski telegraf ovo znači da one „za Albance traže ceo Kosmet”, dok Informer piše da su se „još jednom otvoreno stavile u službu Albanaca”.

08.08.2018.
  Neutemeljeno
Incident u Šapcu: Gorile u magli tabloida

Incident koji se u sredu dogodio u Šapcu, neposredno pre tribine opozicionih lidera, bio je povod prorežimskim tabloidima za tvrdnje da su „batinaši tukli narod" i „pesničili žene i starce". Za te optužbe, međutim, nema čvrstih dokaza - sa dostupnih snimaka se ne vidi šta se tačno dogodilo i ko koga napada, a policija i dalje proverava navode žene koja tvrdi da ju je neko iz pratnje Boška Obradovića udario pesnicom. I dok je tabloidi jednostavno potpisuju kao „Šapčanku", propuštaju da spomenu da se radi o potpredsednici lokalnog odbora SNS-a iz Vladimiraca, kao i činjenicu da su u stvaranju tenzija učestvovali i okupljeni simpatizeri vladajuće stranke.

02.08.2018.
  Neutemeljeno
Tablodi: Vučićev život opet visi o koncu

Od kada je na naslovnoj strani prorežimskog tabloida Informer Vučić osvanuo sa omčom oko vrata prošle su na desetine sličnih naslovnica o njegovoj navodnoj ugroženosti. Raskrikavanje je više puta pisalo o tome da su ovakvi tekstovi uglavnom neutemeljeni i puni dezinformacija, ali i o tome da državne institucije nikada nisu reagovale što zbog eventualne ugroženosti što zbog podizanja panike. Ovih dana za Alo i Srpski telegraf Vučićev život je opet u rukama „zle opozicije i ekstremista koji žele da sruše vlast dok se Vučić bori za Srbiju.“

24.07.2018.
  Manipulisanje činjenicama
Srpski telegraf: Šminkanjem do raka

Puder izaziva rak - dramatično je upozorio Srpski telegraf tvrdeći da puderi sadrže polimetilmetakrilat, supstancu koja „može da dovede i do karcinoma”. Tabloid se pozvao na istraživanje kompanije Bionsen za proizvodnju organske kozmetike za koje se ispostavlja da je staro skoro deset godina. Međutim, nema čvrstih naučnih dokaza da je ova supstanca, koja ima široku upotrebu u industriji i medicini, zaista kancerogena.

05.07.2018.
  Neutemeljeno
Poverenik Šabić opet na udaru Informera

Čim krije podatke, onda je proneverio novac - tvrdi Informer u najnovijem broju prenoseći saopštenje Saveta za monitoring, ljudska prava i borbu protiv korupcije “Transparentnost” iz Trstenika. Tvrdi se da služba Poverenika za informacije od javnog značaja nije dostavila ovoj organizaciji odgovore o trošenju novca kojim raspolaže. Međutim, odgovor na više stotina stranica upućen je Savetu još 25. juna.

03.07.2018.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: