raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Vesti
  Vest
Reporteri bez granica: Vlast u Srbiji da istraži navode o nadzoru mejlova novinara

Reporteri bez granica (RSF) pozvali su vlasti u Srbiji da istraže da li je vlada špijunirala i presretala elektronsku prepisku između bivšeg ministra odbrane Dragana Šutanovca i lista Nedeljnik. Na pitanje Raskrikavanja da li će istražiti slučaj, Tužilaštvo za visokotehnološki kriminal ne odgovara već nekoliko dana.

20.02.2020.
  Vest
Za 184 dana dnevni listovi napravili prekršaje u pet hiljada tekstova

Osam dnevnih listova je u drugoj polovini 2019. godine napravilo pet hiljada prekršaja, pokazuju rezultati monitoringa Saveta za štampu. Prva četiri mesta u kršenju Kodeksa novinara zauzimaju tabloidi Alo, Kurir, Srpski telegraf i Informer koji istovremeno preko različitih kanala dobijaju najviše novca od države.

19.02.2020.
  Vest
Lalić: Sada se shvata obim prisluškivanja

Nakon što je ministar odbrane Aleksandar Vulin komentarisao „autorski tekst Dragana Šutanovca u Nedeljniku“, a koji zapravo nikada nije objavljen u tom listu, niti bilo gde drugo, javnost je burno reagovala i pozvala nadležne organe da ispitaju slučaj. Kako su mejlovi između urednika Nedeljnika i Dragana Šutanovca došli do Vulina, ko je prisluškivan i zašto - najvažnija su pitanja koja su se otvorila. Glavni i odgovorni urednik Nedeljnika Veljko Lalić za Raskrikavanje kaže da ne veruje u objašnjenje ministarstva da je načinjena „gruba greška“ i ovu nesmotrenu reakciju smatra poklonom svim medijima - „koji sada mogu da shvate obim prisluškivanja, ukoliko je jedan mejnstrim časopis na merama“.

17.02.2020.
  Vest
Tanjug prećutao da je država platila za pohvalni tekst jer to ne smatra „ključnim“

Nakon teksta Raskrikavanja „Fajnenšl Tajms nije rekao da Srbija munjevito ide napred“, u kome smo dokazali da su pohvalni tekst o srpskoj ekonomiji mediji predvođeni Tanjugom pogrešno pripisali FT kao i da je on plaćen, Tanjug je saopštio da je to tačno, ali da to nisu naveli  jer im nije bilo ključno. Optužujući Raskrikavanje da ne zna kako se tačno zove magazin koji je objavio izveštaj, Tanjug je napravio novu grešku: tvrde da je izveštaj objavio „FD Intelligence“, iako tako nešto i ne postoji. 

16.02.2020.
  Vest
Suđenje Dragoljubu Simonoviću: I drugi okrivljeni optužio policiju za iznudu priznanja

I drugi okrivljeni u slučaju paljenja kuće novinara Milana Jovanovića, Igor Novaković, optužio je policiju i tužilaštvo da su mu iznudili priznanje da je dobio novac da zapali auto novinara, kao i da su pokušali da ga nateraju da prizna da je incijator bivši predsednik Opštine Grocka. Današnje ročište više je ličilo na suđenje oštećenom Jovanoviću jer je odbrana sve vreme dovodila u pitanje njegov kredibilitet i interesovala se kako je potrošio novac za sanaciju svoje zapaljene kuće u Vrčinu.

14.02.2020.
  Vest
Nova medijska strategija - hoće li se išta promeniti na bolje?

Konačni „odlazak“ države iz medija, pre svega kroz privatizaciju Politike i pronalaženje „novog modela poslovanja“ Tanjuga, nezavisnost REM-a od uticaja politike i veća „moć“ Saveta za štampu - samo su neke od stvari koje predviđa nova medijska strategija usvojena 30. januara i konačno objavljena pre dva dana. I dok je deo medijske zajednice koji je učestvovao u radnoj grupi uglavnom zadovoljan ovim dokumentom, ima i onih koji, poput novinara Vukašina Obradovića, smatraju da je medijska strategija samo spisak lepih želja koji ništa neće promeniti.

11.02.2020.
  Vest
Pljušte „presude“ Saveta za štampu zbog slučaja Monike Karimanović

Neprofesionalno pisanje tabloida o maloletnoj Moniki Karimanović donelo je Savetu za štampu na desetine žalbi - kako navode iz ovog tela koji odlučuje o povredi Kodeksa novinara Srbije, nikada im se toliko ljudi nije obratilo u vezi sa nekim slučajem. Komisija za žalbe je utvrdila da su Srpski telegraf, Informer, Alo, Kurir i Blic višestruko prekršili Kodeks i ugrozili privatnost i dostojanstvo ove devojčice u više od trideset tekstova.

30.01.2020.
  Vest
Telekom najavljuje tužbu protiv Junajted medije, ne odgovaraju na javnu ponudu da u program vrate samo N1

Čelnici Telekoma Srbije su na današnjoj konferenciji za medije najavili tužbu protiv Junajted medije (United media) zbog „plasiranja neistina i narušavanja poslovnog ugleda”, a istovremeno ponudili još jednu priliku toj kompaniji da se dogovore oko uslova za distribuciju njihovih 17 kanala. Jedini uslov da do dogovora dođe, kako su rekli, jeste da se iz ugovora izbace nezakonite odredbe.

26.01.2020.
  Vest
Američki KKR postao suvlasnik Blica i NIN-a

Kupovinom oko 43 odsto nemačke kompanije Axel Springer, američki investicioni fond KKR postao je njen većinski vlasnik. Time je KKR postao i suvlasnik firme Ringier Axel Springer Media koja je prisutna na medijskom tržištu Srbije kao izdavač Blica, NIN-a, specijalizovanih magazina i nekoliko portala. Ovu kupovinu, vrednu skoro 3 milijarde evra, u decembru je odobrila i naša Komisija za zaštitu konkurencije.

23.01.2020.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: