raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Vesti
  Vest
Godinu dana Raskrikavanja i stotine “ulovljenih” laži

Sajt raskrikavanje.rs pokrenut je pre godinu dana u cilju provere tvrdnji različitih medija. Tokom prve godine monitoringa dnevnih listova u Srbiji u više stotina tekstova pronašli smo lažne vesti, manipulaciju činjenicama, dezinformacije, propagandu, skriveno reklamiranje...

21.12.2018.
  Vest
Priče sa lokala: pretnje, uvrede, batine i ljubav prema novinarstvu

Osam dana od pokušaja ubistva novinara portala Žig info Milana Jovanovića na čiju su kuću u Vrčinu bačeni Molotovljevi kokteli i kome je pucano na ulazna vrata, nema uhapšenih. Jovanović i njegova žena su sada praktično beskućnici, a napad, iako je najradikalniji, nije i prvi. Novinarima ovog portala za koji mnogi do prošlonedeljnog događaja nisu ni znal, pretnje su gotovo svakodnevica. „Prete nam učestalo, a da se pretnje na ovaj ili onaj način ostvaruju to je činjenica“, kaže urednik Željko Matorčević. Svoje priče o najstresnijim situacijama koje su preživljavali, a koje često ostaju van fokusa nacionalne javnosti, osim Matorčevića za Raskrikavanje pričaju i urednica portala Kolubarske Darija Ranković, urednik Kikindskih novina Željko Bodrožić i urednica portala Magločistač iz Subotice Natalija Jakovljević.

20.12.2018.
  Vest
Saslušan novinar Južnih vesti, policija tražila da otkrije svoje izvore

Niška policija saslušala je novinara Južnih vesti Stefana Markovića po prijavi portparolke Opštine Medijana i zatražila od njega da otkrije izvor informacija za tekstove o malverzacijama u toj niškoj opštini. Markoviću je na teret stavljeno posedovanje ličnih podataka (jedinstvenih matičnih brojeva) portparolke, kao i vozača predsednika opštine.

20.12.2018.
  Vest
ŽIG info: Stalno nam prete likvidacijama i prebijanjem

Novinaru portala Žig info Milanu Jovanoviću iz Grocke noćas je zapaljena kuća u napadu nepoznatih ljudi. Kako tvrdi na kuću u kojoj je noćas bio sa svojom suprugom je i pucano. Policija je saopštila da radi na slučaju kao i da je na licu mesta pronađena čaura. Urednik portala Žig info iz Grocke Željko Matorčević za Raskrikavanje kaže da su pretnje novinarima ovog portala vrlo česte kao i da do sada institucije nisu reagovale tim povodom.

12.12.2018.
  Vest
Ofšor firma sa Kipra kupuje TV Prvu i O2

Mesec dana nakon što je državnom Telekomu prodala svoj udeo u kablovskom operateru „Kopernikus Technology“, kompanija „Kopernikus Corporation Cyprus“, osnovana jula ove godine na Kipru u vlasništvu niškog biznismena Srđana Milovanovića, odlučila je da kupi dve nacionalne televizije - TV Prva i O2. Vrednost ugovora je, kako je saopšteno, 180 miliona evra. Dok Milovanović za Raskrikavanje tvrdi da ove dve transakcije nisu povezane, medijski stručnjaci su uvereni da se radi o trošenju para građana u stranačke svrhe.

05.12.2018.
  Vest
Šta su Haradinaj i Rama (do)govorili u Peći?

Pet od osam nacionalnih dnevnih listova juče je imalo gotovo identične naslovne strane - sliku Edija Rame i Ramuša Haradinaja kako drže ruke preko dvoglavog orla na albanskoj zastavi, uz konstataciju da je počelo stvaranje Velike Albanije. Sastanak čelnika albanske i kosovske vlade u Peći, na kome je potpisano nekoliko sporazuma o saradnji, podstakao je tabloide da, sve vreme nazivajući Albance „Šiptarima“ a ovu sliku „zlokobnom“, zapaljivo izveste o ionako osetljivoj temi.

28.11.2018.
  Vest
CINS: Pred gašenjem firma koja je suvlasnik Politike

Prema podacima iz ruskih registara do kojih su došli novinari Centra za istraživačko novinarstvo Srbije, 14. septembra 2018. godine je pokrenuto gašenje kompanije East Media Group, koja ima 50 odsto vlasništva u Politici. Postavlja se pitanje, piše CINS, ko će biti novi suvlasnik lista u kome država ima polovinu udela.

26.11.2018.
  Vest
Najmanje 60 miliona dinara za naprednjačke medije

Televizija Studio B dobila je više od 16 miliona dinara na beogradskom konkursu za sufinansiranje medijskih projekata što tu televiziju čini apsolutnim pobednikom i ove godine. Po šest miliona dinara dobili su tabloidi Alo, Srpski telegraf i Informer koji su rekorderi po broju kršenja etičkog kodeksa i širenju lažnih vesti.

20.11.2018.
  Vest
Nova milionska subvencija za novosadski list „Dnevnik“

Rešenjem pokrajinske vlade, novosadskom listu Dnevnik u oktobru je dodeljeno 1,2 miliona dinara za projekat “Prisajedinjenje” uz obrazloženje da je reč o “nesumnjivom javnom interesu”. Nova subvencija dolazi samo mesec dana nakon što je ovaj list za 600 evra kupila „Novosadska TV“ u vlasništvu firme “Srbija danas”, bliske vlastima. „Dnevnik“ je u maju dobio od pokrajinskog sekretarijata za kulturu, javno informisanje i odnose sa verskim zajednicama skoro pet miliona dinara na konkursu za sufinansiranje medijskih projekata.

19.11.2018.
  naredni članci
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: