raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Kategorija:
  Lažna vest
  Lažna vest
Dok Soroš piše o desnici u Evropi, tabloid izmišlja da je napao Srbe

U novom tekstu Srpskog telegrafa o omiljenom „zlikovcu“ Džordžu Sorošu tvrdi se da je Soroš u autorskom tekstu za portal Marketvoč dao prognoze da će Srbi uništiti Evropu. Kako tvrde, na meti Soroša je i Milorad Dodik „koji generiše oko milion glasova u dijaspori“. Međutim u autorskom tekstu Soroša povodom predstojećih izbora za Evropski parlament, ovaj mađarsko-američki milijarder daje svoju analizu trenutnog stanja političkih stranaka u Evropi, a o Srbiji ili Dodiku nema ni reči.

14.02.2019.
  Lažna vest
Vrhunac apsurda: Sugrađanima uminuli zdravstveni problemi jer su se radovali zbog Putina

Hitna pomoć je, kako tvrde tabloidi, primila značajno manje poziva u četvrtak jer ne samo što je bilo manje saobraćajnih nezgoda, već su se i građani navodno generalno osećali bolje zbog posete ruskog predsednika. Iz Hitne pomoći za Raskrikavanje kažu da jučerašnji dan ni po čemu nije bio neobičan, niti je bilo „značajno manje poziva“. Na pitanje da li je moguće da su zdravstvene tegobe kod pojedinih sugrađana uminule jer su bili radosni gledajući Putina, sagovornici Raskrikavanja iz Hitne su reagovali začuđeno.

18.01.2019.
  Lažna vest
Kritike RTS-u zbog 110 sekundi izveštaja o protestu građana

Na godišnjicu ubistva Olivera Ivanovića u sredu 16. januara ulicama Beograda je u dugoj povorci od Filozofskog fakulteta do Hrama Svetog Save prošetalo na hiljade građana. Najčitaniji mediji su ovaj masovni događaj uglavnom prećutali, ali je zato Informer netačno ustvrdio da je javni servis posvetio skoro 10 minuta „Đilasovim protestima“ i duplo manje sastanku sa Putinom - istina je, međutim, da se o samim protestima u Beogradu u Dnevniku 2 govorilo oko dva minuta. Izveštavanjem RTS-a je bio nezadovoljan i Nikola Selaković koji je gostujući u jutarnjem programu rekao da je tu samo iz „poštovanja prema Putinu i Vučiću“ a da inače ne bi ni došao.

17.01.2019.
  Lažna vest
Nevidljiva reka demonstranata

Brojne fotografije i video materijali hiljada građana koji su u subotu uveče treći put zaredom šetali ulicama Beograda tokom protesta “Stop krvavim košuljama” nisu sprečili najčitanije medije u službi vlasti da izveštavaju o debaklu protesta, da demonstrante nazivaju pijanicama i optužuju ih da nisu želeli da propuste vozila Hitne pomoći. Iako verujemo da princip „verujte nama a ne sopstvenim očima“ nije i princip velikog broja građana, važno je da se zabeleži kako su o protestima građana izveštavale neke od udarnih medijskih pesnica vladajućeg režima.

24.12.2018.
  Lažna vest
Studio B slagao da ih ne finansiraju Beograđani

Nakon što je voditelj Ivan Ivanović gostujući na N1 rekao da „Beograđani plaćaju Studio B da ih oni lažu“, kolegijum ove prorežimske televizije je saopštio da je Ivanović „ne trepnuvši slagao“ jer je ta televizija privatizovana. Televizija jeste prodata 2015. godine ali se svake godine novac poreskih obveznika itekako sliva u ovu televiziju, pre svega preko konkursa za projektno sufinansiranje.

13.12.2018.
  Lažna vest
Istraga o sumnjama na namešteni meč i dalje traje

Pred jučerašnji meč Crvene Zvezde i Pari Sen Žermena, portal Srbijadanas ali i brojni drugi prenose pisanja francuskog lista Mond da je Francuska obustavila istragu koja je pokrenuta nakon sumnji da je prošli meč između ova dva kluba bio namešten. Međutim, prema odgovoru francuskog tužilaštva novinarima KRIK-a, istraga još uvek traje, a list nije pisao o obustavljanju, već o mogućnosti da se to desi. Kako navode, istraga je stigla do „mrtve tačke“ zbog „opstrukcija iz Srbije“.

12.12.2018.
  Lažna vest
Informer objavio lažne fotografije Kašogijevog raskomadanog tela

Uznemirujuće fotografije raskomadanog tela Informer je objavio kao svetsku ekskluzivu tvrdeći da je u pitanju telo novinara Džamala Kašogija koji je pre tri nedelje nestao u konzulatu Saudijske Arabije u Istanbulu. U međuvremenu je Informer vest obrisao sa sajta jer je utvrđeno da je reč o starim fotografijama tela najverovatnije pronađenog u http://www.altabah1aloula.com/%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%AB%D9%88%D8%B1-%D8%B9%D9%84%D9%89-%D8%AC%D8%AB%D8%A9-%D8%B1%D8%AC%D9%84-%D9%85%D9%82%D8%B7%D8%B9%D8%A9-%D9%84%D8%A3%D8%B4%D9%84%D8%A7%D8%A1-%D8%A8%D9%85%D9%86%D8%B7%D9%82%D8%A9/==egipatskom gradu Giza prošle godine.

22.10.2018.
  Lažna vest
Blic sport preneo izmišljenu izjavu Koline o golu na večitom derbiju

Raspravu oko gola fudbalera Ričmonda Boaćija kojim je Crvena zvezda izjednačila u večitom derbiju odigranom u nedelju, Blic sport je juče dodatno „začinio” navodnom izjavom bivšeg sudije Pjerluiđija Koline da je gola bilo. U međuvremenu, izmenili su kompletnu vest - u novoj verziji piše da ne postoji verodostojan trag o izjavi, a ceo slučaj nazivaju „lažni Kolina”. Zamenik urednika Blic sporta Dragomir Pantović, koji je objavio vest, za Raskrikavanje navodi da je ovu dezinformaciju preuzeo sa sajta nedeljnika Afera priznajući da je pogrešio.

28.09.2018.
  Lažna vest
Kosovska policija ne oduzima vozila bez KS tablica

Krajem prošle nedelje kosovska policija najavila je da će od 24. septembra pojačano kontrolisati tehničku ispravnost vozila na severu pokrajine. Domaći mediji počev od Tanjuga su to iskoristili za tvrdnje da će policija oduzimati vozila koja nemaju KS tablice, a Informer čak upozorava da se Srbima spremaju hapšenja ako ne preregistruju svoje automobile. Iz kosovske policije za Raskrikavanje kažu da se ne radi o akciji preregistracije na kosovske tablice, već upravo o pojačanoj kontroli tehničke ispravnosti vozila.

25.09.2018.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: