raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Kategorija:
  Klikbejt
  Neutemeljeno
Blicov čudesni štediša troši tri hiljade dinara mesečno, a za dve godine nije ostario ni dana

Za dve godine u životu jednog Beograđanina, prema dnevnom listu Blic, ništa se nije promenilo. I dalje ima 31 godinu, i dalje radi u građevinskoj firmi za platu od 42 hiljade dinara i uspeva da na različite načine uštedi 1000 evra u tri meseca. Naime, nepažnjom ili potpunim nemarom prema čitaocima, na sajtu Blica juče se našao https://web.archive.org/web/20181108121833/https://www.blic.rs/vesti/ekonomija/ustedeo-skoro-1000-evra-za-tri-meseca-s-platom-od-42000-a-njegov-sistem-tri-koverte/th9r4c9==„reciklirani“ tekst iz 2016. godine o Beograđaninu i njegovim savetima čitaocima kako da uštede 1000 evra u tri meseca sa znatno nižim primanjima.

08.11.2018.
  Klikbejt
Naftna mrlja na Savi kao povod za podizanje panike

Uzbuna, katastrofa, veliki pomor ribe i mogućnost da Beograd i Šabac ostanu bez pijaće vode naslovi su kojima je Kurir preneo vest o eksploziji koja se pre tri dana dogodila u naftnoj rafineriji u Bosanskom Brodu. Za razliku od naslova, tekst je dosta blaži, a gotovo svi sagovornici iz teksta potvrđuju i za Raskrikavanje da će šteta biti minimalna.

12.10.2018.
  Lažna vest
„Opasan mejl” ili gde sve režimski mediji vide pretnje Vučiću

Zaoštravajući ionako oštru retoriku o Kosovu i odnosu sa kosovskim vlastima, portal Srbijadanas.com objavio je bombastičan naslov „Vučić u OPASNOSTI! Otkriven mejl koji dokazuje zaveru Albanaca”, o čemu je navodno Marko Đurić „izneo dokaze”. Međutim, da se radi o klikbejt obmani čitalaca, i da nema ni opasnosti niti zavere, jasno je iz prvih rečenica teksta.

07.09.2018.
  Dezinformacija
Tunjevina ispravna, nije stara 14 godina

Na osnovu navodnih tvrdnji zabrinute čitateljke Alo je ustvrdio da se na rafovima nekoliko supermarketa u Srbiji prodaje tunjevina brenda „rio mare“ stara čak 14 godina. „Građani u panici zbog falš konzervi“, prenosi tabloid, ali Ministarstvo poljoprivrede i firma koja distribuira ovaj proizvod demantuju tvrdnje.

12.07.2018.
  Dezinformacija
„Virus od koga nema spasa“ zapravo izlečiv

„Evo na kojim lokacijama komarci mogu da prenesu virus od koga nema spasa“ senzacionalistički je objavio portal Republika.rs upućujući čitaoce na groznicu Zapadnog Nila koji prenose komarci. Međutim, iz Instituta za javno zdravlje "Dr Milan Jovanović Batut" objašnjavaju da kod većine zaraženih bolest prolazi bez ikakvih simptoma, a da je smrtonosna u manje od jedan odsto slučajeva.

11.07.2018.
  Lažna vest
Kurirova „masovna tuča na Svetskom prvenstvu“ stara deset godina

Video masovne tuče navodno ruskih i poljskih navijača kruži ovih dana u medijima na srpskom jeziku, a Kurir čak tvrdi da su navijači iz Poljske mirno šetali ulicama Moskve kada ih je grupica huligana, pristalica Dinama iz Moskve presrela i napala.

22.06.2018.
  Klikbejt
Kurirov „LOTO milioner” najavljuje tužbu

“Taksista iz Odžaka postao milioner, odao ga status na FB”, naslov je teksta u Kuriru o navodnom LOTO dobitniku u kome istovremeno njegova supruga tvrdi da on to nije. Ovaj tabloid tokom dana objavljuje i drugi tekst o tome da je došlo do “preokreta” i da taksista iz Odžaka ipak nije taj srećnik. I dok iz Kurira tvrde da im je on najpre rekao da jeste izvukao sedmicu, a posle se javio i rekao da nije, taksista Radivoje Jovanović za Raskrikavanje kaže da “u životu nije dao izjavu Kuriru" i najavljuje tužbu.

26.12.2017.
  Dezinformacija
Senzacionalizmom i netačnom naslovnom do tiraža

“BOLESNO, Evropa legalizuje seks sa decom od 13 godina”, objavljeno je na naslovnoj strani "Srpskog telegrafa" 16. novembra. Istina je zapravo da jedna od zemalja članica Evropske unije (EU), Francuska, razmatra promenu svojih zakona u vezi sa seksualnom saglasnošću. U toj zemlji je trenutno zakonska granica za stupanje u seksualni odnos 15 godina. U Republici Srbiji ova granica je niža - 14 godina. To znači da je dobrovoljan seks sa maloletnikom starijim od 14 godina legalan, ukoliko naravno nije reč o bilo kojoj vrsti psihičkog ili fizičkog zlostavljanja.

15.12.2017.
  Lažna vest
Informer otkrio da u čokoladnoj bananici nema banane

Senzacionalističkim naslovom Informer u tekstu objavljenom početkom oktobra najavljuje veliko otkriće „trgovačke manipulacije” - Štarkova bananica nema ni trunku banane. U istom tekstu, međutim, novinari sami sebe demantuju tvrdeći da se banana i ne nalazi na spisku sastojaka na deklaraciji ovog proizvoda. Ovo je, inače, samo poslednji od mnogih tekstova kojima tabloidi u poslednje vreme napadaju „Atlantik grupu”, vlasnika brenda čoko „Bananica“.

12.12.2017.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: