raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Kategorija:
  Manipulisanje činjenicama
  Manipulisanje činjenicama
Državnu pomoć za tri crnogorske televizije, Srpski telegraf ocenio samo kao pomoć Šolaku

„Milo dao 200.000 evra Šolaku”, piše današnji Srpski Telegraf osvrćući se na odluku crnogorske Vlade da iz budžeta izdvoji čak 200.000 evra i plati dug koje tri komercijalne televizije imaju prema Radio-difuznom centru Crne Gore. Kako je saopštila crnogorska Vlada, TV Vijesti, Prva i Nova M su zahtevale da im država pomogne sa plaćanjem dugova jer bi u suprotnom njihovo poslovanje bilo ugroženo. Ovaj novac, suprotno tvrdnjama Srpskog telegrafa, nije dobila samo televizija u vlasništvu Dragana Šolaka.

11.04.2022.
  Manipulisanje činjenicama
Alo proglasio Vučićevu „ubedljivu” pobedu na Vračaru, iako je opozicija osvojila više glasova

„VUČIĆ UBEDLJIV NA VRAČARU. Istorijski izborni rezultati”, objavio je Alo, opisujući u nekoliko pasusa „uspehe” koje je na opštim izborima u protekloj nedelji ostvarila Srpska napredna stranka (SNS) i njen lider Aleksandar Vučić u opštini Vračar. Alo tvrdi da je Vučić kao predsednički kandidat dobio „ubedljivo najveću podršku” na Vračaru. Uprkos toj podršci, Vučić i SNS su drugoplasirani u ovoj beogradskoj opštini jer zvanični podaci pokazuju da je opozicija dobila više glasova, što je Alo izbegao da napiše.

07.04.2022.
  Manipulisanje činjenicama
Ruska rezolucija u UN-u poslužila da se SAD i Ukrajina predstave kao nacističke države

Ovih dana se na društvenim mrežama dele tvrdnje da su u novembru 2014, na predlog Rusije, Ujedinjene nacije usvojile rezoluciju protiv veličanja nacizma, te da su protiv njenog usvajanja glasale SAD, Kanada i Ukrajina. Iako su ove tvrdnje tačne, rusofili ih, usled nedostatka konteksta, koriste kao argument da su pomenute države pronacistički orijentisane. Inače je reč o rezoluciji čije se verzije gotovo jednom godišnje, godinama unazad, nađu pred Ujedinjenim nacijama, a države koje se protive njenom usvajanju, tvrde da je reč o instrumentu kojim Rusija sledi svoje političke ciljeve. Ove države međutim jasno osuđuju svako veličanje nacizma.

09.03.2022.
  Manipulisanje činjenicama
Britanci nahvalili politiku Srbije u ukrajinskoj krizi, ali samo u Srpskom telegrafu

„I to se desilo. Srbija dobila priznanje za odnos prema ukrajinskoj krizi od Velike Britanije”, objavio je Srpski telegraf tvrdeći da je Britanija „nahvalila” izbalansiranu Vučićevu politiku prema Moskvi i Kijevu. Srpski telegraf je to zaključio na osnovu autorskog teksta za dnevni list „Nova”, britanske ambasadorke u Srbiji - Šan Makleod. Osim što je prećutao gde je tekst ambasadorke objavljen, tabloid je izostavio i deo u kojem ona ističe da se nada da će Srbija osuditi invaziju Rusije na Ukrajinu. U jednostrano napisanom tekstu Srpskog telegrafa, imalo je mesta samo za citate kojima Makleod diplomatski pozdravlja to što je Srbija podržala teritorijalni integritet Ukrajine.

02.03.2022.
  Manipulisanje činjenicama
Ne, reč „deda“ se ne izbacuje iz upotrebe

Portal Republika objavio je da se u Americi „reč deda izbacuje iz upotrebe”. Pišu da je nova „šokantna lista nepovoljnih izraza ZAPREPASTILA SVET“. Ipak, ništa se tako dramatično i šokantno nije dogodilo. Naime, stručnjaci su predložili zamenu određenih termina koji se upotrebljavaju u IT sektoru i koji nose određenu diskriminatornu konotaciju. Među spornim pojmovima jeste i „grandfather“ (deda), ali ne u značenju u kome ga interpretira Republika. Ovaj termin, koji se koristi u pravu, ali i IT sektoru (u značenju „grandfather policy“ - „dedina politika“), vodi poreklo iz američkog zakonodavstva skraja 19. veka kada se „dedina politika“ koristila da bi onemogućila Afroamerikancima da glasaju.

26.01.2022.
  Manipulisanje činjenicama
Njujork tajms nije najavio da Bajden šalje 50.000 vojnika na granicu sa Rusijom

Informer je danas damatično najavio da je „svet na korak od velikog sukoba” jer Bajden šalje čak 50.000 vojnika na ruske granice, kako bi odvratio Putina da napadne Ukrajinu. Tabloid ove najave pripisuje američkom Njujork tajmsu, koji ih nije objavio. Zbog tenzija na granici sa Ukrajinom, Amerika je juče u stanje „visoke pripravnosti” stavila 8.500 vojnika.

25.01.2022.
  Manipulisanje činjenicama
Nema dokaza da kovid vakcina slabi prirodni imuni sistem

Tvrdnje da su vakcine protiv kovida oštetile prirodni imuni sistem onih koji su se vakcinisali šire se društvenim mrežama u poslednje vreme, a zasnovane su na pogrešnoj interpretaciji izveštaja britanske Agencije za zdravstvenu bezbednost. Antitela se mogu formirati i nakon vakcinacije i nakon prirodnog zaražavanja virusom korona. Nema međutim dokaza da kovid vakcina slabi prirodni imunitet. Brojne studije štaviše podržavaju vakcinaciju i nakon prirodne kovid infekcije.

14.01.2022.
  Manipulisanje činjenicama
Nestorović veruje da je direktor SZO priznao kako vakcinama ubijaju decu

Dok antivakseri ne veruju u brojne naučne studije koje dokazuju učinkovitost vakcina protiv koronavirusa niti u preporuke domaćih i stranih zdravstvenih organizacija, veruju da je šef Svetske zdravstvene organizacije nehotice priznao da vakcinama ubijaju decu. Ovo navodno „priznanje“ se dogodilo javno, pred celim svetom, na redovnoj konferenciji za novinare SZO. Vest o tome je podelio i Branimir Nestorović na svom nalogu na ruskoj društvenoj mreži VKontakte, na koju se preselio u martu ove godine sa Fejsbuka zbog „cenzure“.

27.12.2021.
  Manipulisanje činjenicama
Alo prepisao tekst BBC-a, pa stavio svoj naslov i to - netačan

BBC na srpskom je krajem prošle godine objavio tekst o tome kako nema nikakvih dokaza da je Nostradamus predvideo pandemiju koronavirusa, kako se u to vreme tvrdilo na društvenim mrežama. Godinu dana kasnije, 19. decembra ove godine, tabloid Alo ukrao je tekst BBC-a od reči do reči, potpisujući ga kao svoj, ali je naslov potpuno suprotan tvrdnjama u tekstu - „Nostradamus upozorio svet na koronu“.

20.12.2021.
  naredni članci
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: