raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  analize
  o nama
raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Manipulisanje činjenicama
Izvorni članak objavljen je 22.11.2023. (Informer)
Ako vozite „dačiju”, za tabloide ste tajkun
 25.11.2023.   Milica Ljubičić
 Foto: Raskrikavanje
Štrajk nezadovoljnih radnika Pošte bila je jedna od praćenijih tema u medijima proteklih nedelja. Prorežimski su na razne načine pokušavali da ovaj štrajk diskredituju, pa i optužbama da i opozicija stoji iza njega. Jedan od najglasnijih u borbi za svoja prava bio je poštar Stefan Mitrović, koji je u više navrata govorio za medije o ovom štrajku, zbog čega se našao na meti tabloida, koji su ga između ostalog optuživali da je vlasnik jedne kurirske službe ili da radi za opoziciju. Poslednji u nizu napada jeste onaj da Mitrović vozi „mašinu od 18 hiljada evra“, te da se isplati biti „politički štrajkač“. On za Raskrikavanje kaže da je cena automobila koji vozi bila upola manja i da ga i dalje otplaćuje na rate.
Nezadovoljni radnici Pošte su 24. oktobra započeli štrajk sa zahtevima za povećanje broja radnika, povečanje plata za 30 odsto i boljim uslovima rada. Tabloidi su očekivano, odmah stali na stranu vlasti tvrdeći da iza štrajka stoje Dragan Šolak i Dragan Đilas.

U ime nezadovoljnih poštara, u javnosti je istupao jedan od njih - Stefan Mitrović, koji je ujedno predsednik Sindikata radnika pošte „Sloga“. Prorežimski mediji su stoga Mitrovića danima pokušavali da diskredituju na razne načine, između ostalog ga nazivaju „Đilasov i Šolakov poštar“, „politički štrajkač“, „sindikalac koji direktno ruši poslovanje Pošte“, „poštar-političar“, te ga optužuju da „ima skrivene namere“. Večernje novosti su tvrdile da je Mitrović vlasnik kurirske službe D Express, o čemu je Raskrikavanje pisalo.

Najnoviji argument tabloida da je u pitanju politički, odnosno lažan štrajk je automobil koji Mitrović vozi. „Štrajkuje zbog male plate, a ima mašinu od 18.000 evra!“, piše Informer, uz fotografije Mitrovića i automobila Dačija (Dacia Duster).

„Kome je ovde ugrožena egzistencije i da li se isplati biti politički štrajkač pitanje je za vozača ove mašine“, navodi ovaj tabloid, a sličan tekst smo našli i na sajtu Srpskog telegrafa - Republika.

Korak dalje otišao je sajt B92, koji u naslovu tvrdi da je „otkriveno“ da Mitrovićev automobil vredi blizu 20 hiljada evra.

Mitrović, međutim, kaže za Raskrikavanje da je automobil zbog kog ga tabloidi prozivaju kupio 2020. godine i to na kredit koji i dalje otplaćuje.

„Te godine kada se pojavio na našem tržištu u auto kućama, taj auto je koštao 9.800 evra, a sada mu je vrednost umnogome umanjena i zbog godina i zbog potrošnje“, navodi Mitrović za Raskrikavanje, dodajući da nije reč ni o kakvoj „besnoj mašini“, već automobilu koji je uzeo za potrebe svoje porodice.

Na sajtu Dačije se može pronaći da su tokom 2020. cene Dačije Daster varirale, u zavisnosti od performanisi automobila, ali su uglavnom bile niže od 18 hiljada evra.

Mitrović tvrdi da su fotografije koje su osvanule u tabloidima uzete sa snimka bezbednosne kamere Pošte, u koji bi uvid trebalo da ima služba bezbednosti zaštite na radu, i to kada je išao da podrži kolege koje su štrajkovale u Novom Sadu.

„Došao sam sa još petoricom kolega iz Beograda, svi smo poštari, podelili smo troškove za gorivo. Odrekli smo se kafe i doručka i ranom zorom smo krenuli za Novi Sad da bismo bili sa kolegama koji su ostali poslednji u obustavi, iz solidarnosti“.

Mitrović, takođe, negira da je povezan sa Đilasom i Šolakom, za šta ga danima optužuju tabloidi.

„Ni Đilasa, ni Šolaka u životu nisam video, niti mogu da nađu neku vezu između nas. Političar nisam, radno mesto mi je poštar. Radim svoj posao časno i pošteno i isključivo živim od svoje plate“.

Mitrović navodi da je od advokata dobio savet da da tuži tabloide zbog raznih optužbi na njegov račun.

Članica Komisije za žalbe Saveta za štampu i novinarka Tamara Skrozza kaže za Raskrikavanje da je apsurdno da čovek mora da se pravda zbog kola koja vozi.

„Čak i da je istina to što pišu, to nije tema medija, to nije javni interes. On ima pravo da štrajkuje makar vozio automobil od milion evra“.

Skrozza napominje da nije novo da tabloidi napadaju čoveka sa kojm vlast ima bilo koju vrstu problema.

„Šta sad jedan čovek može protiv sistema? Može da pruži primer, da ima svoje sledbenike, ali je u odnosu na jačinu sistema realno nemoćan. Tabloidi onda organizuju hajku proitv tog nemoćnog i razvlače ga dok god mogu“, objašnjava ona.

„Ovaj čovek je sada u ulozi žrtvenog jarca, a imali smo ih onoliko - dakle novinari, aktivisti, i onda se ide i pretura se po njihovim bankovnim računima, po njihovim garažama, po njihovim krevetima, po njihovim kantama za otpatke, a sve je to irelevantno za priču“.

Skrozza dodaje da u Kodeksu novinara i zbirkama profesionalnih standarda nema odrednice koja zabranjuje hajku jer toga nije bilo do pre desetak godina. „Od pre desetak godina to je uobičajeni modus operandi tabloida kada estamblišmentu neko smeta“.

Vlada Srbije je 15. novembra potpisala sporazum sa sindikatima, dogovorivši isplatu jednokratne pomoći svim radnicima, izuzev rukovodstvu, do 25. novembra, uz obećanje povećanja plata od 10 posto od 1. novembra ove godine, s dodatnim povećanjem od 1. januara 2024. Takođe je dogovoreno povećanje plata za zaposlene u administraciji, izuzev rukovodstva, za 10 posto, počev od 1. januara 2024, pisao je nedeljnik Vreme. Štrajk je obustavljen, a poslednji u nizu su ga prekinuli poštari iz Novog Sada, koji su 23. novembra počeli da rade.
Mediji koji su takođe objavili ovu vest:
 Alo
 Republika
 B92
Štrajk
Pošta
Tabloidi
Raskrikavanje je projekat Mreže za istraživanje kriminala i korupcije - KRIK
  Makenzijeva 46, 11000 Beograd
  011 244 19 66
  info@raskrikavanje.rs