raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Vest
Listu Palež opet javna opomena, Danas nije prekršio kodeks u slučaju Olivere Zekić
11.04.2018.    Marija Vučić    Foto: Unsplash/ Daniel von Appen
Komisija za žalbe Saveta za štampu izrekla je javnu opomenu obrenovačkom listu Palež, dok je za list Danas utvrđeno da nije povredio Kodeks tekstovima o članici Saveta REM-a Oliveri Zekić. Ista odluka je doneta i u slučaju protiv niškog portala Niške vesti, dok o tekstu na portalu Espreso komisija nije uspela da usaglasi odluku.
Palež je dobio javnu opomenu zbog tekstova “Čučko je mazio Jasminu, Vidraga unakazio Ivanu”, “Mei Ta zapošljavanjem i proizvodnjom nadjačala pseće laveže” i “Parking mesta garant kineske investicije u Obrenovcu”, u kojima su prekršeni istinitost izveštavanja, odgovornost novinara i novinarska pažnja.

Žalbu je podnela novinarka Jasmina Prodanović koja je, kao polaznica CINS-ovog treninga, pisala o štetnom uticaju kineske fabrike Mei Ta na životnu sredinu. U tekstovima Paleža nazvana je “produženom rukom” i “portparolom političkih profuknjača” koja za “svoje gazde, mentore i naručioce iz fašističke SAD piše tekstiće za siću”, a njeno pisanje je upoređeno sa “psećim lavežom”.

“Po mišljenju Komisije, tekstovi su napisani isključivo sa ciljem da diskredituju novinarku, jer se uredništvu Paleža ne dopada ono što je napisala, a ne da o bilo čemu informišu javnost. Članovi Komisije su istakli i da je, nažalost, manir lista da vodi kampanje protiv ljudi koji im se iz bilo kog razloga ne dopadaju”, navodi se u obrazloženju odluke.

Članica Saveta REM-a Olivera Zekić podnela je Komisiji za žalbe prijavu zbog tekstova “Ćićolina i Olja Zekić” i “Vesićlina i Olja Zekić” objavljenih u listu Danas, čiji je autor novinar i predsednik NUNS-a Slaviša Lekić.

Zekić je navela da su iznete teške uvrede, neistine, glasine i optužbe na njen račun, da je upoređena sa Ćićolinom “sa namerom da je se poistoveti sa najstarijim zanatom na svetu”, kao i da su iznete teške optužbe da je ona “skoro pa jedan od učesnika, odnosno pomagača u ubistvu Slavka Ćuruvije”.

Komisija za žalbe je, međutim, ocenila da nije bilo prekršaja Kodeksa u ovim tekstovima, i prihvatila je obrazloženje urednika Danasa Draže Petrovića da Lekić nije ni na koji način poistovetio Oliveru Zekić sa porno glumicom, već da mu je tema bila moć koju ona kao članica Saveta REM-a, kao i da Lekić “nikako nije insinuirao da je Zekić jedan od pomagača u ubistvu”. Slično je procenjeno i u slučaju druge kolumne.

“Autor je u kolumni, koja je zapravo odgovor na njen odgovor na prethodni tekst, izneo svoje stavove o onome što je ona napisala, nakon čega joj je omogućeno da i na to odgovori. Tekst se ne može razmatrati van konteksta u kojem je nastao, a u ovom slučaju Lekić i Zekić su se više puta obratili jedno drugom, ne baš biranim rečima”, stoji u obrazloženju Komisije.

U postupku Udruženja ljubitelja reke Save “Zeleni raj” protiv portala Espreso, Komisija nije uspela da usaglasi odluku. Iz ovog udruženja su naveli da se u tekstu “Dokaz da su bogataši jači od države: za deceniju su od Savskog nasipa napravili svoj privatni raj u koji niko drugi ne sme da kroči” vlasnici objekata nazivaju “bahatim idiotima koji divljaju po nasipu i džukelama od čijih telohranitelja možete da fasujete batine”, uz ocene da se radi o govoru mržnje.

“Većina članova Komisije bila je saglasna i u oceni da tekst nije dobro napisan, da mu nedostaje argumentacije, kao i da sadrži uvredljive kvalifikacije…Deo članova Komisije ocenio je da se Savet u ovom slučaju zloupotrebljava uvlačenjem u sukob između uredništva i dela vlasnika objekata na Savi, te da bi svako izjašnjavanje moglo biti protumačeno kao davanja za pravo jednoj strani u vezi sa nečin što nije u nadležnosti Saveta”, navedeno je u obrazloženju Komisije za žalbe.

Da nije bilo prekršaja Kodeksa, Komisija je odlučila i u slučaju trenera kluba Oxigen Srđana Nonića protiv portala Niške vesti.
  Vest
Savet za štampu: Srpski telegraf i Večernje novosti prekršili Kodeks
Dnevni listovi Srpski telegraf i Večernje novosti prekršili su Kodeks novinara Srbije, odlučila j...
  Vest
Alo i Ozonpress prekršili kodeks novinara, javna opomena listu Palež
Dnevni list Alo, obrenovački Palež i čačanski portal Ozonpress prekršili su Kodeks novinara Srb...
  Analiza
Pornografija u rijalitijima uz blagoslov države
Deo seksualnog odnosa dvoje učesnika rijalitija Zadruga, prikazan u živom programu TV Pink na Uskr...
Savet za štampu
Kodeks novinara Srbije
Palež
Danas
Niške vesti
Espreso
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: