raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Analiza
Pornografija u rijalitijima uz blagoslov države
19.04.2018.    Marija Vučić    Foto: Parovi/ Screenshot
Deo seksualnog odnosa dvoje učesnika rijalitija Zadruga, prikazan u živom programu TV Pink na Uskrs 8. aprila popodne ponovo je pokrenuo pitanje neodgovornosti domaćih medija i mlakog reagovanja ili češće nereagovanja nadležnih institucija koje žmure na kršenje zakona. Rijalitije u Srbiji nisu zaobišle ni sumnje na prostituciju - pre dve godine je reagovalo i tužilaštvo zbog sumnji da je učesnica emisije Parovi na TV Happy dobila novac za seks.
Emitovanje pornografije u neadekvatno vreme, kao i scena brutalnog nasilja i drugih sadržaja koji mogu teško da naškode razvoju maloletnika, zabranjeni su zakonom.

Sadržaji koji mogu da škode fizičkom, mentalnom ili moralnom razvoju maloletnika moraju biti jasno označeni i ne objavljuju se u vreme kad se osnovano može očekivati da ih maloletnici prate, imajući u vidu uobičajeni raspored njihovih aktivnosti, osim izuzetno kao zaštićena usluga sa uslovnim pristupom na način predviđen ovim zakonom”, navodi se u Zakonu o elektronskim medijima.

Iako se program nepodesan za mlađe od 18 godina ne sme emitovati od 6 ujutru do 23 sata, građani Srbije su u nedelju 8. aprila oko 18 sati imali prilike da vide deo seksualnog odnosa između učesnika Zadruge Mikija Đuričića i Nadežde Biljić, u živom programu.

Do danas, Regulatorno telo za elektronske medije se nije oglasio povodom ovog slučaja, iako će, prema saznanjima lista Danas, do kraja nedelje Savet REM-a možda zasedati i diskutovati o Pinku. Na pitanja Raskrikavanja hoće li reagovati na kršenje zakona, kada i kojom merom, nisu odgovorili.

Na pozive nije odgovorio ni Željko Mitrović, vlasnik TV Pink. Za Danas je, međutim, rekao da je snimak seksa bio prikazan samo na internet strimovima i plaćenim kanalima, a da su na televiziji bile prikazane samo “pripremne radnje” i to blurovane.

„Ako bi cenjeni REM doneo zakon kojim se zabranjuje seks, to bi bilo direktno u suprotnosti sa nastojanjima države da se pospeši natalitet”, rekao je Mitrović Danasu.

Novinarka Vremena Tamara Skozza podseća da je u ovom slučaju reagovalo Ministarstvo informisanja podnevši četiri prekršajne prijave protiv urednika Informera, Kurira, Srpskog telegrafa i Aloa zbog objavljivanja skrinšotova snimka seksa, ali ona to ocenjuje kao licemerje, jer se Ministarstvo „inače gotovo ne oglašava”.

Apsolutno treba reagovati na ovo što se dešava u Zadruzi, ali je licemerno od toga praviti problem kakav se napravio dok na dnevnom nivou imamo nedopustice pojave na koje niko ne reaguje - hajke protiv ljudi, zloupotrebu frekvencija, druge razne forme pornografije u rijalitijima”, navodi Skrozza.

To što će REM možda reagovati do kraja nedelje, za ovu novinarku ne znači da to telo počinje da radi svoj posao, već samo da - manevriše.

Čini mi se kao da oni prave privid da rade svoj posao jer je u ovom momentu najlakše zakačiti se za seks i pornogafiju, a ne mariti o seksu i pornografiji u političkom smislu koji se na tim kanalima redovno dešava”, ističe ona.

Gledanje kroz prste

Regulatorno telo za elektronske medije, koje je između ostalog ovlašćeno da štiti interes javnosti u elektronskim medijima i izriče određene mere, u poslednjih godinu dana je izreklo svega dva upozorenja i jednu opomenu (TV Pink i TV Happy) zbog kršenja Zakona o elektronskim medijima neprimerenim sadržajima.

Iako Regulator, osim izricanja ovih mera, može i da oduzima dozvole medijima, dosad najoštrija izrečena mera jeste 24-časovna zabrana emitovanja Parova na TV Happy aprila 2015. godine.

A prekršaja ima na dnevnom nivou, ističe urednica PG Mreža Maja Divac - dolazi do drastičnog kršenja ljudskih prava, prava dece, narušavanja ljudskog dostojanstva, diskriminacije, govora mržnje, a na sve to reakcija REM-a uglavnom izostaje.

Kada REM ne radi svoj posao, dužno je da reaguje Ministarstvo, koje je skoro potpuno nemo na sav užas iz medija kojem su izložena deca, maloletnici ali i odrasli i koje je takođe nemo na sramno ponašanje REM-a koji ne sankcioniše medije koji promovišu nasilje, prostakluk, pornografiju, a što sve nanosi nesagledivu štetu generacijama mladih koji odrastaju uz takve programe”, navodi Divac.
   Foto: Parovi/ Screenshot

Nema ugovora, nema prostitucije

U slučaju jednog seksa na malim ekranima, odnosno sumnje na prostituciju, aprila 2016. godine reagovalo je Treće osnovno javno tužilaštvo. U Parove je tada ušla izvesna Danijela Poplićanović koja je imala seksualni odnos sa Ilijom Grahovcem, poznatijim kao Zmaj od Šipova. Po izlasku iz rijalitija pričala je u medijima da je za taj čin dobila novac od produkcije, preko 1.500 evra, kao i da bi ponovo imala seks sa njim ili bilo kim drugim „ako dobro plate”.

Treće osnovno javno tužilaštvo je po službenoj dužnosti pokrenulo postupak zbog sumnje da je izvršeno krivično delo posredovanje u vršenju prostitucije, zbog čega bi odgovorni u TV Happy mogli da odgovaraju.

Tokom postupka izjava je tražena samo od Danijele Poplićanović koja je u policiji, međutim, promenila iskaz i rekla da zapravo nije dobila novac, već da su je novinari neprestano zvali i pitali da li je tačno da je bila plaćena za seks, na šta je ona, „revoltirana njihovim bezobrazlukom”, odgovorila da jeste.

Moj seksualni odnos sa Grahovcem je bio na dobrovoljnoj osnovi, to je isključivo bila moja odluka jer sam htela da skrenem pažnju na sebe, da novine pišu o meni, da budem u centru pažnje i postanem popularna, odnosno da ljudi čuju za mene. Za to mi nikakve pare nisu nuđene niti mi je to dodatno plaćeno. Od TV Happy mi je isplaćen honorar od 200 evra jer sam dve nedelje provela u Parovima”, rekla je Poplićanović policiji i dodala da nema nikakvu priznanicu već da su joj te pare isplaćene na ruke.

Njen iskaz, i ugovor sa TV Happy u kome nije stajalo da treba nekom da pruži seksualne usluge, za Treće tužilaštvo bili su dovoljni da zaključi da nije bilo navođenja ili podvođenja Danijele Poplićanović na prostituciju „niti je odgovorno lice TV Happy putem sredstava javnog informisanja propagiralo ili reklamiralo prostituciju”, pa je krivična prijava odbačena.
  Lažna vest
Informer u epizodi “Ako nemaš izjavu, ti je izmisli”
Gotovo da ne mogu da se dese bilo kakvi građanski protesti u Srbiji ili regionu, a da domaći tablo...
  Lažna vest
„Tajne Đinđićeve beleške o Kosovu” odavno dostupne javnosti
Iako politička pozadina ubistva premijera Zorana Đinđića ni posle 15 godina nije rasvetljena, Sr...
  Manipulisanje činjenicama
Blicovo pranje gradonačelnikove afere sa nelegalnom kućom
U nedelji kada je u javnosti otkriveno da je Agencija za borbu protiv korupcije pokrenula postupak p...
Rijaliti
TV Happy
TV Pink
Zadruga
Parovi
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: