raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Lažna vest
Izvorni članak je objavljen 22.10.2018. (Informer)
Informer objavio lažne fotografije Kašogijevog raskomadanog tela
22.10.2018.    Vesna Radojević    Foto: Printscreen / NBC news
Uznemirujuće fotografije raskomadanog tela Informer je objavio kao svetsku ekskluzivu tvrdeći da je u pitanju telo novinara Džamala Kašogija koji je pre tri nedelje nestao u konzulatu Saudijske Arabije u Istanbulu. U međuvremenu je Informer vest obrisao sa sajta jer je utvrđeno da je reč o starim fotografijama tela najverovatnije pronađenog u egipatskom gradu Giza prošle godine.
Objavljena vest ipak je ostala sačuvana u keš memoriji, ali nemali broj medija širom sveta preuzeo je fotografije uz tvrdnje da je reč o raskomadanom telu saudijskog novinara.

U tekstu nije objašnjeno kako su dobili fotografije, ali se na njima navodi da su iz turskih medija. Nejasno je, pre svega, zašto je Informer uopšte tvrdio, a drugi mediji naseli da je u pitanju svetska ekskluziva ako su već fotografije objavljene u turskim medijima.

Pretragom fotografija na internetu ipak se može videti da njih u turskim medijima nema, već da je u pitanju raniji incident, odnosno da su objavljene fotografija nastale prošle godine u pojasu Gaze.

UPOZORENJE: FOTOGRAFIJE NA LINKOVIMA SU UZNEMIRUJUĆEG SADRŽAJA

Ove činjenice naravno nisu sprečile Informer da ustvrdi da se na njima nalazi Kašogi.

„Na njima se jasno vidi da je Kašogi zverski mučen, da mu je koža odrana, a zatim je njegovo telo doslovno raskomadano, a glava odsečena! Koža s glave mu je skinuta u strašnu posmrtnu masku!“, naveo je Informer uz „prigodnu“ opasku o Rusiji i Srbiji kao žrtvama svetskih sila.

„Konačno, teško je ne zapitati se... ako je Rusija kažnjena brutalnim sankcijama samo zbog sumnje u trovanje Skripalja, kakvu rekaciju sada treba očekivati prema Saudijskoj Arabiji? Ili se, najverovatnije, neće desiti ništa. Jer, zapadni dvostruki aršini izgleda važe samo za Rusiju i Srbiju!“.

Informeru lažnu vest preneo i Vikiliks na svom zvaničnom profilu navodeći da je bosanski list objavio „svetsku ekskluzivu“ uznemirujućih fotografija leša uz navode da su ih preuzeli iz turskih medija.

Taj tvit je kasnije obrisan i objavljen novi u kome se objašnjava da je Informera vest lažna te da su fotografije nastale ranije.




Džamal Kašogi bio je novinar Vašington posta, disident i oštri kritičar kraljevske porodice u Saudijskoj Arabiji.

Od 2017. živeo je u egzilu u Sjedinjenim Američkim državama.

Nestao je 2. oktobra u konzulatu Saudijske Arabije u Istanbulu. Tri nedelje kasnije Saudijska Arabija priznala je da je Kašogi ubijen u konzulatu, ali njegovo telo još uvek nije pronađeno.
  Manipulisanje činjenicama
Vučiću opet preti uništenje, Srbiji okupacija
„U Hrvatskoj, Makedoniji i Crnoj Gori razgovarao sam da se osnuje pakt protiv Srbije”, naslov je...
  Vest
Informeru javna opomena zbog tekstova o Đilasu
Zbog serije tekstova o Draganu Đilasu kojima se „kontinuirano i uporno vodi kampanja protiv nekog...
  Lažna vest
SNS na izborima pobedio i onog ko nije učestvovao
„Naprednjaci u Majdanpeku pregazili Đilasov savez za Srbiju“ javio je sinoć portal Info...
Džamal Kašogi
Informer
Saudijska Arabija
Turska
Istanbul
Vašington Post
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: