raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Vest
Izvorni članak je objavljen 07.11.2018. (UNS)
UNS: Najviše novca u Aranđelovcu mediju u blokadi
07.11.2018.    UNS/ Marija Vučić    Foto: Unsplash/ Pinho
Od osam miliona dinara koje je Opština Aranđelovac podelila medijima u 2018. godini, skoro pet miliona pripalo je RTV Šumadija čiji je račun u blokadi od 2016. godine, piše UNS. Skoro milion dinara za dva projekta biće dodeljeno i Kuriru, listu koji je, podseća ovo udruženje, prošle godine prekršio Kodeks više od 1.000 puta.
RTV Šumadija je za dva projekta dobila 4,9 miliona dinara, a još 100.000 dinara pripalo je dvema produkcijama za projekte koji će biti realizovani u saradnji sa ovom televizijom.

Kako se može videti na sajtu Narodne banke Srbije, račun ove medijske kuće je od 2016. godine u više navrata bio u blokadi (ukupno 150 dana), a trenutni iznos duga je oko 887.000 dinara.

„Zanimljivo je da u Konkursu za sufinansiranje medijskih projekata u Aranđelovcu nije navedeno da podnosioci treba da dostave potvrdu NBS-a da im računi nisu u blokadi, što inače stoji u većini lokalnih medijskih konkursa kao i u konkursima Ministarstva kulture i informisanja“, piše UNS.

Predsednik ove opštine Bojan Radović je, na pitanje novinarke UNS-a da prokomentariše zašto je od devet odobrenih projekata čak četiri odobreno RTV Šumadiji i povezanim produkcijama, rekao da „to što je devet projekata dobilo novac pokazuje objektivnost“ i da zna da su se na RTV Šumadija „namučili nakon privatizacije“.

Direktor RTV Šumadija Vladan Avramović rekao je novinarima UNS-a da „zna da zovu jer postoji strana koja je nezadovoljna“ raspodelom novca na konkursu u Aranđelovcu, i da mogu da istražuju „kada budu bili neka institucija iza države“.

„Ja ću vam reći zašto je ta strana nezadovoljna. Oni su isekli govor predsednika Opštine na njegovom najznačajnijem govoru u mandatu. Pretpostavljam da je tu reč o neslaganjima“, rekao je UNS-u Avramović.

I kompanija AMG će za dva projekta dobiti 950.000 dinara, koji će, piše UNS, biti realizovani u štampanom izdanju i na portalu Kurira koji je, prema monitoringu Saveta za štampu 2017. godine imao 1.016 prekršaja Kodeksa.

I neregistrovanom mediju novac, „tehnička greška“ ispravljena

Inače, u prvobitnom Rešenju o raspodeli novca u Aranđelovcu stajalo je i da je 650.000 dinara dobio projekat portala lepasumadija.rs kojeg nema u Registru medija, što je suprotno Zakonu.

Prema pisanju ovog udruženja, iako u konkursu stoji da podnosilac projekta treba da dostavi i dokaz da je medij registrovan, stručna služba Opštine ovaj projekat nije diskvalifikovala pa je komisija odlučivala i o njemu.

Bojan Radović je naveo da je reč o „tehničkoj grešci“, koja je ispravljena.

„Komisija je opet gledala projekte i videla je da portal nije registrovan. Doneo sam novo rešenje, tako da novac neće dobiti“, rekao je UNS-u Radović.

Zbog prvobitne odluke da finansira neregistrovan medij, ali i zbog, kako smatra, nezakonite raspodele novca, direktor RTV Sunce Dobrivoje Marinski, čiji je projekat dobio 300.000 dinara, tužio je Opštinu.

On smatra da je RTV Sunce kažnjena „jer otvoreno kritikuje događaje i pojave, dok predsednik Opštine Radović tvrdi da su oni „neobjektivni“ i da „misle da su N1“.

Zbog ove raspodele novca, piše UNS, ove dve kuće su zaratile saopštenjima.
  Vest
Prekršili kodeks više od 3.000 puta, „nagrađeni” milionima
Uprkos tome što su, prema podacima Saveta za štampu, tokom 2017. prekršili Kodeks novinara više ...
  Vest
UNS: Šampioni u kršenju Kodeksa dobili milione na konkursima
Uprkos tome što prednjače u kršenju Kodeksa novinara Srbije, listovi Informer, Srpski telegraf i ...
  Vest
Medijima više od milijardu dinara, sistem dodele novca pun neregularnosti
Tokom prošle godine lokalne, pokrajinske i republičke vlasti su za projektno sufinansiranje medija...
Aranđelovac
Projektno sufinansiranje
Lokalni mediji
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: