raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Vest
Izvorni članak je objavljen 26.11.2018. (CINS)
CINS: Pred gašenjem firma koja je suvlasnik Politike
26.11.2018.    CINS/ Raskrikavanje    Foto: Raskrikavanje
Prema podacima iz ruskih registara do kojih su došli novinari Centra za istraživačko novinarstvo Srbije, 14. septembra 2018. godine je pokrenuto gašenje kompanije East Media Group, koja ima 50 odsto vlasništva u Politici. Postavlja se pitanje, piše CINS, ko će biti novi suvlasnik lista u kome država ima polovinu udela.
Politika je bila u državnom vlasništvu do 2001. godine kada je polovinu udela kupila nemačka korporacija WAZ. Nezadovoljan poslovanjem u Srbiji, WAZ 2012. godine svoj udeo prodaje firmi East Media Group iz Moskve u vlasništvu Aleksandra Trbovića.

Šta sada može da se desi sa tim udelom, za CINS objašnjava advokat Branko Pavlović.

„U postupku likvidacije, neki likvidacioni ostatak će pripasti osnivačima, znači sadašnjem vlasniku. To je samo ako iz tih 50 odsto ne moraju da se namiruju poverioci”, prenosi ovaj istraživački centar reči advokata koji dodaje da ako ruska firma ima dugove, udeo koji poseduje u Politici biće prodat trećem licu kako bi se namirila dugovanja.

Takođe, navodi on, postoji mogućnost da je 50 odsto udela u Politici već prodato nekoj trećoj strani iako ti podaci trenutno nisu upisani u Agenciju za privredne registre gde i dalje kao suvlasnik stoji ruska firma.

„Veća je verovatnoća da je tih 50 odsto on (Trbović) već negde uneo kao osnivački kapital u drugu firmu”, kaže Pavlović.

CINS podseća da i dalje nije sigurno ko zapravo stoji iza tih 50 odsto. Naime, ubrzo posle prodaje (koja se desila mesec dana nakon dolaska SNS na vlast) krenule su glasine da je Trbović vlasnik samo na papiru a da je pravi kupac Politike biznismen Miroslav Bogićević iz Šapca, koji je to demantovao.

Ko i pod kojim uslovima kupuje Politiku trebalo je da proveri Komisija za zaštitu konkurencije, bez čije dozvole prodaja nije smela da se obavi. Ipak, postupak iz nepoznatih razloga nije pokrenut sve do 2014. godine.

Proveravajući East Media Group, novembra te godine su između ostalog zaključili da neki zaposleni i predstavnici te kompanije jesu povezani sa Bogićevićem.

“Konstatovano je da je direktor ruske firme Uroš Stefanović zaposlen u predstavništvu koje Farmakom ima u Moskvi, a da je Aleksandar Trbović, vlasnik firme iz Moskve, rođak Miroslava Bogićevića, vlasnika Farmakoma. Takođe, predsednik skupštine Politike, koga prema ugovoru o prodaji postavlja kupac, postao je Mita Katić, predstavnik Farmakoma”, piše CINS.

Ubrzo je, međutim, postupak protiv ove firme obustavljen uz obrazloženje da postoji problem sa ugovorom iz 2012. godine, odnosno da postoji osnovana sumnja da WAZ nije postupio u skladu sa osnivačkim aktom i da drugom članu društva, koji je u vlasništvu Republike Srbije, nije dostavio ponudu za otkup udela (pravo preče kupovine).

Da li je ugovor kojim je WAZ prodao svoj udeo zapravo ništavan još uvek nije poznato - dok iz Komisije za CINS navode da se tim pitanjem bavi Državno pravobranilaštvo, iz ove institucije te navode negiraju i tvrde da ne vode postupak koji se tiče Politike.

Jedini poznati suvlasnik je i dalje država, iako su medijski zakoni predvideli njeno potpuno povlačenje iz medija kroz privatizaciju.

Ceo tekst pročitajte na sajtu Centra za istraživačko novinarstvo Srbije.
  Lažna vest
Tanjug falsifikuje nalaze izveštaja o medijima u Srbiji
Politika, RTS, a potom i drugi uglavnom provladini mediji preneli su juče vest agencije Tanjug da j...
  Lažna vest
Istraga o sumnjama na namešteni meč i dalje traje
Pred jučerašnji meč Crvene Zvezde i Pari Sen Žermena, portal Srbijadanas ali i brojni drugi pren...
  Vest
ŽIG info: Stalno nam prete likvidacijama i prebijanjem
Novinaru portala Žig info Milanu Jovanoviću iz Grocke noćas je zapaljena kuća u napadu nepoznati...
Politika
East Media Group
Vlasništvo u medijima
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: