raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Skriveno reklamiranje
Izvorni članak je objavljen 04.12.2019. (Srpski telegraf)
Osigurane reklame
09.12.2019.    Vesna Radojević    Foto: Unsplash / Tierra Mallorca
Informacije o izmenama plaćanja osiguranja zbog novih regulativa, izjave direktora osigurajavaće kuće i jednog zadovoljnog korisnika - sve upućuje na običan novinarski tekst. Ipak, u članku koji se našao u izdanju Srpskog telegrafa od 4. decembra pominje se samo DDOR osiguranje iz Novog Sada. Dok nam iz ove kompanije potvrđuju da je reč o plaćenom oglasu, u štampanom izdanju ovog tabloida to nije nigde naznačeno.
Istaknutim naslovom „Vaučeri od 500 dinara za klijente DDOR preko objedinjene naplate“ i slikom zadovoljnog klijenta Dragutina Stefanovića Srpski telegraf počinje priču o izmenama plaćanja osiguranja za imovinu klijenata DDOR osiguranja.

Tekst je potpisan inicijalima S.T. u rubrici „vesti“ i ni na koji način nije označen kao oglas.
   


Iz kompanije DDOR osiguranje za Raskrikavanje kažu da je ovaj tekst zapravo plaćeni oglas.

„Ova objava je jedna u nizu u kampanji koja za cilj ima informisanje građana u vezi sa navedenim izmenama plaćanja osiguranja i radi se o plaćenoj objavi isto kao i u drugim štampanim i elektronskim medijima“, rekao je u pisanoj izjavi za Raskrikavanje jedan od direktora ove osigurajavaće kuće Marko Putnik i naveo da je ovo pitanje pre za nekoga iz pomenutih novina nego za nas.

„Kao što je slučaj i kod drugih oglašivača kod Srpskog telegrafa, oznaka S.T. u potpisu, koliko je meni poznato, predstavlja oznaku za oglašavanje - plaćeni PR“, naveo je Putnik.

Redakcija Srpskog telegrafa nije odgovorila na pitanja Raskrikavanja u vezi sa ovim tekstom.

U ovom tabloidu se i sledećeg dana, 5. decembra, našao sličan oglas, samo sa drugim akterom. Ovog puta je bilo u pitanju Triglav osiguranje. U tekstu „Dočekajte hladne dane onlajn osigurani“, Srpski telegraf obaveštava čitaoce o paketima osiguranja Triglav osiguranja, a tekst je takođe potpisan samo sa S.T. bez jasnog upućivanja da je reč o reklami.

   


Iako očigledno mnoge kompanije misle da je njihov oglas dovoljno potpisati imenom lista, Zakon o oglašavanju je jasan. Kaže da oglasna poruka mora biti jasno obeležena oznakom prepoznatljivosti, rečima poput promo, oglas itd.

Kao što je Raskrikavanje u više navrata pisalo, i Kodeks novinara Srbije propisuje da novinari i urednici ne smeju da pristanu da u bilo kojoj novinarskoj formi plasiraju bilo kakav oblik komercijalnog oglašavanja ili političke propagande.

Ipak, u domaćim medijima raširena je praksa da se reklame podmeću kao novinarski tekst, pri čemu ili budu obeleženi malom brojčanom šifrom negde uz marginu teksta ili oznakom P.O. (plaćeni oglas), a često ne nose nikakvu oznaku.

Sve tekstove na temu skrivenog reklamiranja možete pročitati ovde.
  Analiza
Više od pola miliona evra za tabloide koji šire lažne vesti
Četiri tabloida na čijim je naslovnim stranicama Raskrikavanje u prošloj godini ulovilo nešto ma...
  Analiza
Najmanje 945 lažnih vesti na naslovnicama četiri tabloida u 2019.
Četiri najtiražnija tabloida, Informer, Srpski telegraf, Alo i Kurir - tokom 2019. godine objavili...
  Vest
Tužilaštvo iz Niša neće komentarisati pisanje medija o slučaju otmice devojčice
Nadležno javno tužilaštvo iz Niša koje vodi istragu o otmici maloletne devojčice iz Niša, neć...
Reklame
marketing
osiguranje
tabloidi
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: