raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Vest
Počeo sa radom novi Telekomov kanal Juronjuz Srbija
10.05.2021.    Marija Vučić    Foto: Euronews Srbija, Facebook
Nakon skoro dve godine od prvih najava, danas je počeo da se emituje signal televizije Juronjuz preko Telekomovih digitalnih platformi, a krajem meseca se očekuje da ova televizija startuje sa svojim programom. Juronjuz u Srbiji je u stopostotnom vlasništvu državnog Telekoma, a tvrdi se da će uređivačka politika biti prepuštena kompaniji Juronjuz sa sedištem u Francuskoj.
Kako su saopštili iz Juronjuz Srbija, danas su počeli da emituju signal preko Pay TV platformi (digitalne platforme koje se plaćaju), „što je poslednja faza pre početka emitovanja programa te televizije krajem ovog meseca“.

Generalni direktor Juronjuza Majkl Piters rekao je da je ambicija ove televizije da bude „u sredini“.

„Hoćemo da budemo mesto gde su svi političari i druge društvene ličnosti dobrodošli da daju svoje mišljenje, da se izraze, a mi smo ovde da ih poštujemo“, rekao je on.

Na svečanom događaju povodom lansiranja televizije iz koje tvrde da će biti nezavisni u svom radu, prisustvovali su i političari iz državnog vrha, poput premijerke Ane Brnabić, predsednika Skupštine Ivice Dačića, ministarke kulture Maje Gojković, kao i direktora Telekoma Vladimira Lučića.

Brnabić je navela da je lansiranje Juronjuza odlična prilika da „Srbiju predstavimo drugim evropskim zemljama“ i da će to za Srbiju predstavljati „više medijskog pluralizma, poštovanje najviših profesionalnih standarda, objektivnosti i nepristrasnosti“.

Ovaj kanal će se, prema najavama, emitovati na Telekomovim platformama, a tim čine brojni iskusni novinari i prezenteri poput Milana Šarića (ranije N1), Živane Šaponja Ilić (ranije B92 i Prva), Roksande Babić (nekada B92), Nataše Kovačev (ranije N1). Glavni i odgovorni urednik biće nekadašnji zamenik urednika informativnog programa RTS-a Bojan Brkić.

Kako je rečeno još 2019. godine kada su Telekom i Vučićeva savetnica za medije Suzana Vasiljević prvi put najavili da u Srbiju dolazi ova televizija, deo posla koji se tiče uređivačke politike kreiraće Juronjuz, koji je zadužen za odabir urednika i uređivačkog odbora i koji će se starati i o nezavisnosti i nepristrasnosti. Ideja je, kako su naveli, da Juronjuz i Juronjuz Srbija razmenjuju sadržaje, te će se u programu za domaću publiku naći i originalni sadržaj ove televizije, a sa druge strane i gledaoci iz Evrope će imati prilike da vide šta proizvodi lokalna franšiza.

Juronjuz je, inače, medijska kuća sa sedištem u Francuskoj osnovana 1993. godine, koja pokriva teme sa čitavog evropskog tla. Kako navode na svom sajtu, imaju 150 miliona gledalaca mesečno i 11 redakcija širom sveta, na 12 jezika. Iako je sedište televizije Juronjuz u Francuskoj, a teme kojima se bavi su pan-evropske, njen većinski vlasnik je kompanija Media Globe Networks egipatskog biznismena Nagiba Savirisa.

Kako je prošle godine pisao Fajnenšl Tajms, Saviris je svoje bogatstvo stekao zahvaljujući ulaganju u telekomunikacije, a 2015. godine je u Juronjuz uložio oko 35 miliona evra kako bi napravio „kontratežu propagandnim državnim medijima kao što je ruska Raša Tudej“.

U Srbiju su došli kao partner državnog Telekoma te je ovaj kanal njihov zajednički projekat.
Za potrebe lansiranja ove televizije pod uređivačkom palicom Juronjuza, Telekom je u julu 2019. godine, preko svoje ćerke-firme HD Win (koja se od marta 2020. godine zove Arena Channels Group), osnovao firmu Euronews DOO. Do momenta pokretanja ovog kanala, firma je dve godine (2019. i 2020. godine) poslovala sa ukupnim gubicima od oko 370.000 evra, kako pokazuju finansijski izveštaji. Ovi izveštaji takođe pokazuju i da je u firmu Telekom dosad uložio 103 miliona dinara (oko 880.000 evra) novčanog i 3,7 miliona dinara (oko 31.000 evra) nenovčanog kapitala i to u vidu dva automobila - jednu škodu i jedan BMW.

Dolazak nove televizije ne prolazi bez kontroverzi. List Danas je u februaru pisao da je „interesantno“ to što su počeli sa radom baš ove, predizborne godine (novi izbori bi trebalo da se održe 2022. godine). Trebalo bi, piše ovaj list, uskoro da počne sa radom i TV Tanjug u vlasništvu Željka Joksimovića, dok je novi Pinkov informativni kanal TV Vesti počeo da se emituje u februaru.

Direktor kanala Newsmax Adria Slobodan Georgiev, na Tviteru je juče podsetio da ova televizija posluje protivzakonito, s obzirom na to da prema domaćim zakonima, država (a Telekom je u vlasništvu države) ne može biti vlasnik medija. Juronjuz Srbija će, inače, sada biti konkurencija i programu Newsmax Adria ali i televizijama N1 i Novoj S, koji se emituju preko digitalnih platformi kompanije United Media.
  Vest
Telekom: Evronjuz dolazi u Srbiju
Evropski kanal Evronjuz i Telekomova kompanija HD-Win pokrenuće redakciju Evronjuza u Srbiji, tačn...
  Vest
BFMI zabrinuta za uređivačku nezavisnost Euronews-a u Srbiji i Bugarskoj
Balkanska inicijativa za slobodne medije (BFMI) uputila je početkom juna otvorena pisma manjinskim ...
  Dezinformacija
Ne postoje dokazi da su vakcine protiv kovida toksične
Teorije zavere o vakcinaciji ne prestaju, a poslednju u nizu je, pre dva dana, objavio antivakserski...
Juronjuz
Evronjuz
Telekom
Tržište
Televizije
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: