raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Vest
Ugovor Telekoma: 38 miliona evra za Žeželjevu firmu
24.08.2020.    Vesna Radojević    Predrag Ćulibrk (levo), direktor Telekoma i Igor Žeželj,novi vlasnik Kurira
Potpredsednica opozicione Stranke slobode i pravde Marinika Tepić podelila je danas novinarima ugovor prema kome je državna firma Telekom Srbija uložila 38 miliona evra u kompaniju biznismena Igora Žeželja. Tepić tvrdi da je upravo ovim novcem Žeželj kupio tabloid Kurir. Telekom u današnjem saopštenju tvrdi da je ovo nastavak negativne kampanje, ali nije demantovao postojanje ugovora i da je uložio milione evra u Žeželjevu firmu.
Na ugovoru od 15. oktobra 2018. godine, koji je Marinika Tepić danas iznela u javnost, stoje potpisi direktora Telekoma Ćulibrka i Igora Žeželja.

Telekom je ugovorom obećao da će uložiti 38 miliona evra u Žeželjevu kompaniju „Wireless media“. Svega tri meseca kasnije, ova njegova firma kupila je medijsku grupaciju Adria media group, koja izdaje između ostalog tabloid Kurir, od bivšeg vlasnika, Aleksandra Rodića.

Tepić tvrdi da je Žeželj kupio Kurir upravo novcem koji je dobio od Telekoma.

„SNS uprava Telekoma mu obezbeđuje naš novac da kupi Kurir i dodatnih 28 miliona evra. Da ironija bude veća, tih 28 miliona evra su za sadržaje koje će Telekom ponovo da otkupljuje od Igora Žeželja i ponovo mu plaćati te sadržaje našim novcem“, navela je ona.

Iz samog ugovora nije jasno zbog čega Telekom ulaže ovako veliki novac u Žeželjevu kompaniju i kako će se to tačno isplatiti.

Ugovor se tiče ulaganja u razvoj internet portala „Mondo“, koji je originalno registrovao Telekom, ali je, prema zvaničnim podacima od februara 2019. prešao u vlasništvo Žeželjeve firme.

U ugovoru se navodi se da Telekom sarađuje sa Žeželjevom kompanijom „Wireless media“ od 2004. i to upravo preko ovog portala. Zbog uspešne saradnje, kako se navodi, Telekom je odlučio da investira u Žeželjevu firmu Mondo Inc. koja će preuzeti vlasništvo nad istoimenim portalom i dalje ga razvijati.

Iako Telekom ulaže čak 38 miliona evra, nije dobio deo vlasništva nad portalom - u Agenciji za privredne registre kompanija „Wireless media“ i dalje se vodi kao stopostotni vlasnik „Mondo Inc“.

Ipak, Telekom je ugovorom ograničio Žeželja šta može da raditi sa firmom.

On, iako vlasnik, ne sme da proda Mondo Inc, bez saglasnosti Telekoma. U slučaju prodaje, Telekom će naplatiti šta je uložio.

Navodi se i da će nakon 5 godina, Telekom Srbija moći da zahteva od Wireless media da otkupi čitav udeo u kompaniji Mondo Inc, kao i sva prava na distribuciju programa.

Ukoliko se prodaja ne desi, državna kompanija zauzvrat ne dobja mnogo toga: dogovoreno je da „Wireless media“ neće narušavati poslovni ugled Telekoma, obezbediće mu oglasni prostor u vrednosti od dva miliona evra godišnje na televiziji ili internet platformama koje kontroliše Žeželjeva kompanija.

„Wireless media“ se obavezao da će u roku od 15 meseci od potpisivanja ugovora morati da pokrene najmanje dva digitalna kanala, a da će im zauzvrat Telekom obezbediti neku od prvih pozicija na svom kablovskom sistemu. Ta obaveza najverovatnije je ispunjena nakon što je u junu ove godine Kurir televizija počela sa emitovanjem.

Takođe se navodi i da „Wireless media“ ima obavezu da u narednih 5 godina, 75 odsto dobiti reinvestira u razvoj Monda.

Prema ugovoru, dogovoren novac Telekom je već trebalo da isplati - poslednja rata bila je dogovorena za jun prošle godine.

Za opozicione političare - Mariniku Tepić i Vladimira Todorića koji su danas javno pokazali ovaj ugovor najspornije je ćutanje tužilaštva.

Kako je Tepić navela ukoliko nadležni organi ne budu reagovali biće prinuđena da „tuži tužilaštvo i tužioce za nečinjenje i za saučesništvo u organizovanom kriminalu“.

Telekom: Brutalna kampanja interesnog lobija Đilasa i Šolaka

U soopštenju medijima, Telekom Srbija je kazala da nikada nisu krili saradnju sa Wireless Media koju su nazvali „jednim od vodećih digitalnih sistema u regionu”. Kako kažu, saradnja sa njima pomogla im je da na tržištu odgovore konkurenciji u oblasti ponude TV kanala, proizvodnje multimedijalnog sadržaja kao i njegove digitalne promocije i distribucije.

„Opravdanost ove saradnje su, pored svih upravljačkih instanci Telekoma Srbija, potvrdile i dve renomirane svetske revizorsko-konsultantske kuće“, navodi se u saopštenju.
  Vest
Pljušte „presude“ Saveta za štampu zbog slučaja Monike Karimanović
Neprofesionalno pisanje tabloida o maloletnoj Moniki Karimanović donelo je Savetu za štampu na des...
  Analiza
Najmanje 945 lažnih vesti na naslovnicama četiri tabloida u 2019.
Četiri najtiražnija tabloida, Informer, Srpski telegraf, Alo i Kurir - tokom 2019. godine objavili...
  Vest
Kurir, Srpski telegraf, Nove kikindske i Informer prekršili Kodeks
Zbog kršenja Kodeksa novinara Srbije, tabloidi Srpski telegraf i Informer, kao i nedeljnik Nove kik...
Kurir
Telekom Srbija
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: