raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Analiza
Misteriozno poreklo fotografije masovne grobnice

Ista fotografija - nekoliko različitih tumačenja. Prizor iskopavanja masovne grobnice u Bosni, uslikan 1996. na internetu se pojavljuje kao fotografija iz Ruande, Meksika i Iraka. Fotograf Staton Vinter potvrdio je na svom Tviter nalogu da je on autor i da je fotografija napravljena za Asošijeted pres. Iz te novinske agencije za Raskrikavanje potvrđuju autorstvo fotografije, kao i da je uslikana u Bosni.

 
Dragoljub Simonović podnosi ostavku na funkcije u stranci i opštini

Predsednik opštine Grocka Dragoljub Simonović, osumnjičen da je naložio paljenje kuće novinara Milana Jovanovića, saopštio je da podnosi ostavku na sve funkcije u toj beogradskoj opštini i Srpskoj naprednoj stranci, prenosi N1. Novinar Milan Jovanović za RasKRIKavanje kaže da sad treba videti da li će te ostavke biti prihvaćene, ali i da li će tužilaštvo obratiti pažnju na krivične prijave koje je podnosio protiv Simonovića zbog kako tvrdi, brojnih malverzacija.

 
Borba SBB i Telekoma, gledaoci Net TV ostaju bez RTS-a

Zbog neuspešnih pregovora Telekoma i kompanije United Group o ceni emitovanja programa RTS-a, građani u dijaspori koji prate programe preko Net TV-a od danas ostaju bez javnog servisa. United Group, u okviru kog posluju SBB i Net TV koji emituje ex-Yu program u dijaspori, saopštila je da je Telekom Srbija danas izdao nalog da se svi programi javnog servisa uklone iz njihove ponude. Iz Telekoma za Raskrikavanje kažu da rade sa minimalnom cenom kojom samo žele da pokriju troškove za kupovinu prava za distribuciju RTS-ovih kanala. Od generalnog direktora RTS-a Raskrikavanje nije dobilo komentar.

 
CINS: Poreska kontrolisala Južne vesti, ali ne i televizije povezane ...

Dok su Južne vesti iz Niša u proteklih pet godina bile često na udaru poreskih inspektora, u niškim televizijama koje se povezuju sa sinom Bratislava Gašića, Vladanom, ovakvih kontrola do 2018. nije bilo, piše Centar za istraživačko novinarstvo Srbije (CINS). Dokumentacija Poreske uprave koju je CINS analizirao ukazuje da je poreska inspekcija vršila pritisak na Južne vesti načinom na koji su proveravali ovu redakciju.

RTS i dalje bez debate o protestima

Zahtevajući više prostora u informativnom programu RTS-a, demonstranti su u subotu uveče tokom protesta "1 od 5 miliona" upali u javni servis, odakle ih je posle nekoliko sati rasprave izbacila policija. Da li će RTS izaći u susret nezadovoljnoj opoziciji i ljudima koji protestuju svake subote i razgovarati sa njima, i dalje nije poznato - generalni direktor RTS-a Dragan Bujošević uporno ne odgovara Raskrikavanju na to pitanje, dok urednik informativnog programa Nenad Lj. Stefanović kaže da je u inostranstvu i da ne zna koji su planovi javnog servisa. “Znam da večeras ide Upitnik na tu temu, ali u emisiji sigurno neće biti ovi koji su upadali”, kaže Stefanović. Na pitanje zašto, on odgovara: “Zato što su zvali druge goste”.

  Manipulisanje činjenicama
Verujte nama, a ne sopstvenim očima

Većina današnjih tabloida na naslovnim stranama donosi priče o protestima građanima proteklog vikenda, upadu u RTS i hiljadama građana koji su u nedelju 17. marta opkolili zgradu Predsedništva gde je Aleksandar Vučić održao konferenciju za medije. Dok većina dnevnih naslova piše da Đilas, Jeremić i Obradović žele krv divljajući po Beogradu, tabloid Alo otišao je najdalje - na naslovnoj strani tvrde da je Vučić izašao pred demonstrante i „jasno rekao šta misli o njima“.

Tužilaštvo traži osam godina zatvora za Dragoljuba Simonovića

Drugo osnovno tužilaštvo je saopštilo da je nakon okončanja istrage zbog sumnje je predsednik opštine Dragoljub Simonović izvršio krivično delo protiv opšte sigurnosti podstrekivanjem zatražilo maksimalnu zatvorsku kaznu od osam godina. Tužilaštvo je zatražilo po pet godina za druge osumnjičene Mihajlović Vladimira i Igora Novakovića kao i šest godina zatvora za Marinković Aleksandra.

 
Javne opomene za Sandžačke novine, CIK, Informer i portal Petrovacin...

Savet za štampu izrekao je čak pet javnih opomena za četiri medija zbog kršenja Kodeksa novinara Srbije: listu Informer zbog neistinitog izveštavanja o izvršiteljima, nazivajući ih “zelenašima” i “narko-dilerima” koji imaju “žrtve”, zatim portalu Petrovacinfo zbog objavljivanja spiska navodnih SNS botova bez iznošenja dokaza da oni to zapravo i jesu, a dve javne opomene izrečene su Sandžačkim novinama. CIK je dobio javnu opomenu zbog teksta “Bioskop Voždovac – mesto od javnog značaja ili uporište političkog urgiranja i ličnih interesa”.

 
Vučić i tabloidi o „čuvarima severa Kosova“, niko ne zna ko su

Nakon izjave predsednika Aleksandra Vučića od pre četiri dana da su Albanci „digli poternice za još deset najsposobnijih momaka sa severa Kosova i Metohije“ gotovo svi beogradski tabloidi pišu da se na Kosovu u akciji policije „Čelični prsten“ sprema hapšenje čuvara severa Kosova. U Kosovskoj policiji za Raskrikavanje ovo demantuju, a portal Kossev piše da u praksi rada Kosovske policije “Čelični prsten” postoji već oko deset godina kao uobičajeni operativni plan kontrole vozila i putnika neposredno nakon izvršenja krivičnog dela.

 
Kolubarske: Sumnja da gradonačelnik Valjeva „namešta“ konkurs za...

Pre nekoliko dana Grad Valjevo raspisao je javnu nabavku za „usluge informisanja javnosti“ u vrednosti od 4,1 miliona dinara, a prema postavljenim uslovima čini se da je posao unapred dogovoren sa „ponuđačem“, pišu Kolubarske.rs.

  Dezinformacija
Tabloidna logika - Platfoma o dijalogu isto što i rat sa “Šiptarima”

Skupština Kosova usvojila je juče Platformu o dijalogu sa Srbijom koja predviđa recipročno priznanje Kosova i Srbije unutar postojećih granica, rešavanje svih otvorenih pitanja sa Srbijom i ukidanje Rezolucije Saveta bezbednosti UN 1244. Informer usvajanje ovog dokumenta smatra objavom rata dok Srpski telegraf i Kurir okrivljuju i neizostavne: Jeremića i Đilasa. Predsednik Vučić je povodom usvajanja ove platforme sazvao hitnu sednicu Saveta za nacionalnu bezbednost, ocenio da će odgovor Srbije biti odlučan, a potom nastavio svoju kampanju “Budućnost Srbije”.

Jovanovićeva advokatica: Da se istraga vodi kao pokušaj ubistva, Simonović bi bio još u pritvoru

Predsednik opštine Grocka Dragoljub Simonović koji je uhapšen zbog sumnji da je naložio paljenje kuće novinara Milana Jovanovića, pušten je jutros iz pritvora. Drugi osnovni sud doneo je takvo rešenje jer smatra da je saslušanjem svih svedoka u postupku prestala potreba za pritvorom, dok je tužilaštvo ranije zatražilo produžetak pritvora zbog straha da bi Simonović mogao da ostvari pretnje i ponovi krivično delo. Advokatica Milana Jovanovića kaže za Raskrikavanje da je veoma neprijatno iznenađena što Drugi osnovni sud nije prepoznao zakonski osnov za produženje pritvora Simonoviću, kao i da je uglavnom praksa da sud prihvata takav predlog javnog tužioca.

  Dezinformacija
Građani bi ponovo u Vojsku Srpske jer “Srbija ponovo uvodi vojni rok”

Portal Srpska info objavio je da su građani Republike Srpske u njihovoj anketi na pitanje ponovnog uvođenja vojnog roka većinom “imali pozitivne komentare” i bili “gotovo jednoglasni”. Povod im je kako pišu, ponovno uvođenje vojnog roka u Srbiji. Međutim, u Srbiji nema ponovnog uvođenja vojnog roka već se, kako je to objasnilo ministarstvo odbrane, radi o redovnom pozivanju vojnih obveznika prevedenih u rezervni sastav, starijih od 30 godina, koji nisu odslužili vojni rok i da će tokom godine biti “pozvano na obuku nekoliko stotina vojnih obveznika iz ove kategorije kako bi stekli osnovna vojnička znanja.”

Suzana Vasiljević: Agencija ANSA pogrešno prevela Vučićevu izjavu

„Ne možemo priznati Kosovo, a da ništa ne dobijemo od druge strane“, navodno je izjavio predsednik Aleksandar Vučić u intervjuu za italijansku agenciju ANSA. Vest o tome naslovljena sa „Vučić nagovestio da ne isključuje mogućnost priznanja Kosova“ odjeknula je stranim i domaćim medijima koji su je preuzeli od agencije Beta. U međuvremenu je sporni deo bez obrazloženja izbačen iz teksta na sajtu ANSA, kao i na sajtu Bete uz napomenu da je to od njih zahtevala italijanska agencija. Na pitanja Raskrikavanja šta se desilo iz agencije ANSA ne odgovaraju, ali je njihov dopisnik iz Beograda Franko Kvintano za Dojče Vele rekao da je bilo problema u interpretaciji i prevodu i da je odlučeno da vest isprave „u koordinaciji sa kabinetom predsednika“. Da je došlo do greške u prevodu za Raskrikavanje tvrdi i Vučićeva savetnica za medije Suzana Vasiljević.

O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: