raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Najnoviji članci
  Neutemeljeno
Novosti tvrde da dolazi Folksvagen, iz kompanije navode da još nisu odlučili

Večernje novosti su „ekskluzivno“ objavile da nemačka kompanija Folksvagen planira da izgradi fabriku u Srbiji i da je investicija vredna 1,4 milijarde evra. Ovu bombastičnu informaciju su preneli brojni mediji kao da je u pitanju gotova stvar, iako čitav tekst Večernjih novosti počiva na jednom izvoru, i to anonimnom. Urednik ekonomske rubrike i autor teksta Dušan Stojaković u jutarnjem programu TV Prva tvrdi da je u pitanju „naš izvor, iz najvažnijih mogućih struktura“. Iz kompanije Folksvagen, međutim, za Raskrikavanje ističu da još uvek razmatraju različite opcije za novu fabriku u istočnoj Evropi i da nikakva odluka nije doneta.

04.03.2019.
  Vest
Direktor kablovske u Brusu: Neko je zvao moje radnike i tražio da prekinemo signal

Nekoliko minuta pre početka emisije „Život priča” na TV Prva u kojoj je Marija Lukić iz Brusa svedočila o seksualnom zlostavljanju od strane predsednika ove opštine Milutina Jeličića Jutke, meštanima Brusa je nestao kablovski signal. Kako se ispostavilo, neko je isključio struju Domu kulture u kome se nalazi emisiona tehnika lokalnog kablovskog operatera City Servis. Direktor City Servisa Zoran Radojković za Raskrikavanje je potvrdio da je neko zvao njegove radnike sa molbom da sami prekinu signal, ali su oni to odbili. Nije, međutim, mogao da precizira od koga je stigao takav zahtev. „Šta da vam kažem. Očekujete od mene da ja to kažem, a sve znate”, naveo je Radojković.

28.02.2019.
  Vest
Tanjug optužio Raskrikavanje da „falsifikuje“ pa obrisao tvit

Prenoseći izjave portparolke EU za spoljne poslove Maje Kocijančič, Tanjug je u ponedeljak u tekstu napisao da je stav EU da „nema balkanskog proleća“ i da „bojkot parlamenta nije prihvatljiv“. Nakon teksta Raskrikavanja sa izjavom Maje Kocijančič da „to nije ono što je ona rekla“, Tanjug je na Tviteru reagovao sa tvrdnjom da „niti je Kocijančič rekla da neće biti balkanskog proleća niti to stoji u Tanjugovom izveštaju“ i optužio Raskrikavanje da „falsifikuje“, i to u dva tvita. Ubrzo su ih, međutim, obrisali.

27.02.2019.
  Manipulisanje činjenicama
Kocijančič nije rekla da „neće biti balkanskog proleća“

Nakon pisanja domaćih medija pretvođenih Tanjugom da je visoka predstavnica EU Maja Kocijančič izjavila da „neće biti balkanskog proleća“ i da „bojkot Parlamenta nije prihvatljiv za EU“, Kocijančič za Raskrikavanje navodi da „to nije ono što je rekla“ i naglašava da je EU uvek bila jasna u vezi sa tim da su „mirne demonstracije osnovno pravo u svim demokratskim zemljama“. Kocijančič dodaje i da je uloga Parlamenta u Srbiji u proteklih godinu dana dovedena u pitanje zbog manjka debate i da to treba hitno rešiti.

26.02.2019.
  Neutemeljeno
Kurir optužio i Hrvate, Bošnjake i Albance za napad na radnike Gradske čistoće

Kada su radnici Gradske čistoće nedugo nakon završetka protesta „1 od 5 miliona“ prošle subote počeli da skidaju nalepnice sa neispunjenim obećanjima Aleksandra Vučića, grupa od nekoliko desetina građana počela je da ih snima uz pogrdne povike. Vladajuća stranka kao i svi prorežimski mediji su taj događaj nazvali linčom. Današnji Kurir je otišao i korak dalje i ustvrdio da je među tim građanima bilo Hrvata, Bošnjaka i Albanaca. Dokaz za to bio im je tvit člana Nove stranke Marka Živkovića da su u šetnji učestvovali “momci iz Aranđelovca, Tuzle, Žabara, Zagreba, Beograda, Prizrena, Niša”.

25.02.2019.
  Vest
Obračunsko novinarstvo RTV Pančeva podržano iz budžeta

Smrad, licemer, poltron, kafanski besposličar - neki su od epiteta kojima je novinar portala Pančevo Si Ti Nenad Živković ovih dana nazivan u seriji priloga na prorežimskoj RTV Pančevo, koji su usledili kao reakcija na njegov govor u petak na protestu 1 od 5 miliona u Pančevu. To nije prvi put da ovaj medij zloupotrebljava lokalnu frekvenciju za obračune sa neistomišljenicima, a uprkos neprofesionalizmu svake godine inkasira milione dinara iz lokalnog budžeta.

25.02.2019.
  Vest
Radiju i televiziji Homolje 4 miliona dinara od opštine Žagubica

Na konkursu za sufinansiranje medija, opština Žagubica je ove, kao i prethodnih nekoliko godina budžet od 6 miliona dinara rasporedila tako da najveći deo dobije Radio i televizija Homolje. Kako prenosi http://boom93.com/info/lokalne-vesti/54686/kako-zagubica-deli-novac-za-projekte-medija.html==požarevački radio Boom 93, pre samo nekoliko dana ovaj medij dobio je 70 odsto od ukupnih sredstava, odnosno 4,2 miliona dinara. Novinar tog radija Uroš Urošević za Raskrikavanje kaže da su ovakvi konkursi način da mediji svojim promotivnim tekstovima dobiju novac od države, ne mareći za javni interes.

22.02.2019.
  Neutemeljeno
Sumnjiva vest o podeli Kosova dospela i u nemačke medije

Brojni domaći mediji su preko agencija Beta i Tanjug preneli pisanje nemačkog lista Frankfurter Rundšau o tome da će 12. juna biti potpisan sporazum o promeni granice između Srbije i Kosova na osnovu navodnog dokumenta koji je „nedavno procurio“ i u kome se definiše 17 tačaka podele Kosova. Novinari Raskrikavanja su međutim utvrdili da je informacija o dokumentu, bez navođenja izvora, objavljena krajem januara na kosovskim sajtovima, a njegovo postojanje je za portal Kossev demantovala kosovska Vlada. Urednica ovog portala Tatjana Lazarević za Raskrikavanje kaže da ne isključuje mogućnost da se radi o „probnom balonu“.

22.02.2019.
  Manipulisanje činjenicama
Da li će država plaćati dadilje širom Srbije?

Država će plaćati dadilje širom Srbije zaposlenim mamama i tatama tvrdi Informer u današnjem broju. Najavljuju to kao novu sistemsku meru države i već gotovu stvar. Međutim, ništa od ovoga nije istina. Iz Kabineta ministarke Slavice Đukić Dejanović čiju izjavu prenosi Informer kažu za Raskrikavanje da je ovakva najava izvučena iz konteksta.

20.02.2019.
  naredni članci
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: