raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Najnoviji članci
  Vest
Odloženo suđenje Simonoviću, advokati odbrane kažnjeni sa po 80.000 dinara

Suđenje bivšem predsedniku Opštine Grocka i funkcioneru SNS-a Dragoljubu Simonoviću i još trojici optuženih za paljenje kuće novinara Milana Jovanovića, odloženo je danas jer se jedan od optuženih nije pojavio na pretresu iz nepoznatih razloga, kao i trojica advokata odbrane koji odsustvuju zbog godišnjih odmora. Sudija je advokate zbog „zloupotrebe procesnog prava“ kaznio sa po 80.000 dinara.

26.07.2019.
  Dezinformacija
Američki istraživači demantuju Srpski telegraf: Ne ukidamo vam prase na ražnju

Prenoseći istraživanje o hrani i ekologiji, Srpski telegraf tvrdi da su „Amerikanci za efekat staklene bašte optužili roštilj i prasiće na ražnju“, a autorka teksta se podsmeva naučnicima da se „bakću ćevapima i prasićima dok svakodnevno nestaje stotine hektara šuma“. Jedan od autora izveštaja, međutim, za Raskrikavanje navodi da efekat staklene bašte ponajmanje ima veze sa pripremom hrane, a mnogo više sa uzgojem životinja i upravo sa sečom šuma zarad stvaranja novih pašnjaka. „U izveštaju uopšte nismo ni spomenuli roštiljanje“.

25.07.2019.
  Analiza
Batut: U poslednjih 15 godina nije se povećao broj dece obolele od raka

S vremena na vreme u domaćim medijima se pojavljuju dramatične priče o tome da deca u Srbiji sve više obolevaju od raka, naročito nakon NATO bombardovanja. Izvor za te tvrdnje je uglavnom preliminarno istraživanje koje sprovodi skupštinska Komisija za ispitivanje posledica NATO bombardovanja, a prema kome je 2016. godine od raka kod nas obolelo 336 dece, što je navodno duplo više od evropskog proseka. Podatke su, kažu, dobili od Instituta Batut. Iako broj obolelih od raka generalno raste i kod nas i u svetu, prema informacijama koje je Raskrikavanje dobilo od ovog instituta, to se ne odnosi i na decu do 19 godina. U Srbiji se, naime, broj obolele dece nije značajno menjao u poslednjih 15 godina.

24.07.2019.
  Lažna vest
Urednik Srpskog telegrafa priznao da ne zna da li je na snimku novinar KRIK-a, a napisali da jeste

Prorežimski tabloid Srpski telegraf objavio je fotografije i snimke na kojima se, kako tvrde, vidi „novinar KRIK-a“ kako uhodi ženu i bebu Predraga Malog, brata ministra finansija. Njihov tekst „Udarili na bebu i decu da bi rušili Vučića“ došao je kao reakcija na KRIK-ovo otkriće da je kompanija Milenijum tim, koja sklapa milionske poslove sa državom, ustupila Predragu Malom audi i stan. Međutim, ne samo da snimci sami po sebi ne dokazuju ništa, jer se na njima jedino vidi čovek koji ulazi u haustor zgrade i izlazi odatle, već na njima uopšte i nije novinar KRIK-a. Iako ga u tekstu upravo tako potpisuju, urednik ovog prorežimskog tabloida Milan Lađević je, gostujući u jutarnjem programu TV Pink, i sam priznao da zapravo ne znaju ko je taj čovek.

23.07.2019.
  Manipulisanje činjenicama
Histerija tabloida: „Makronović“ kao mesija, rešiće nam Kosovo

„Makrone, Srbine“, naslov je Informerovog teksta o poseti francuskog predsednika Emanuela Makrona tokom koje je bilo reči i o Kosovu. Dok Informer govori da je Makron „oduvao Šiptare“ rekavši da podržava „kompromisno rešenje za Kosovo“, Srpski telegraf nas ubeđuje da je Makron“ iza „zatvorenih vrata“ izneo Vučiću konkretan plan kojim će „rešiti sudbinu pokrajine“. U opštem oduševljenju posetom, Kurir ga čak naziva „Makronović“. Ipak, iako je francuski predsednik u obraćanju javnosti insistirao na tome da Beograd i Priština moraju da dođu do kompromisa, priznao je da nema odgovor na pitanje šta taj kompromis podrazumeva. Činjenicu da je Makron o Kosovu i Srbiji govorio kao o zasebnim državama i susedima, tabloidi ne spominju.

17.07.2019.
  Vest
Telekom: Evronjuz dolazi u Srbiju

Evropski kanal Evronjuz i Telekomova kompanija HD-Win pokrenuće redakciju Evronjuza u Srbiji, tačnije informativni kanal i sajt koji će biti namenjeni publici srpskog govornog područja, saopštili su iz Telekoma. Da će ovaj medij sa sedištem u Francuskoj otvoriti franšizu u Srbiji potvrdila je za TV Prvu i Suzana Vasiljević, savetnica za medije Aleksandra Vučića.

15.07.2019.
  Neutemeljeno
Šešelj: Bilo bi neozbiljno moje izjave nazvati teorijom zavere

Zapadne službe su ubacile profil Aleksandra Vučića u kompjuter i sada na njemu rade naučnici sa ciljem da mu pronađu najslabije tačke u mentalnom sklopu, karakteru, biografiji i udare na njega iz svih oružja, citira tabloid Alo reči Vojislava Šešelja. Lider radikala, međutim, za Raskrikavanje navodi da je govorio generalno o metodu po kome, prema njegovim saznanjima, rade strane službe, ali da nema podatke „direktno za Vučića“. Na komentar novinarke Raskrikavanja da sve ovo onda zvuči kao teorija zavere, Šešelj kaže da bi bilo neozbiljno njegove izjave tako nazvati. „Nisam nestručan pa da lupetam gluposti“.

12.07.2019.
  Vest
Više od 600 hiljada evra iz budžeta Beograda prorežimskim medijima i nepoznatim firmama

Od 81 milion dinara (oko 700.000 evra) koliko je Grad Beograd dodelio na ovogodišnjem medijskom konkursu, najmanje 600 hiljada evra otišlo je prorežimskim medijima i javnosti nepoznatim firmama. Najviše novca, skoro 200 hiljada evra, slilo se u medije Saše Blagojevića - televiziju Studio B i tabloid Alo.

09.07.2019.
  Vest
Savet za štampu: E-pančevo ugrožava bezbednost Nenada Živkovića

Pančevački prorežimski portal e-pančevo dobio je čak pet javnih opomena od Saveta za štampu zbog niza tekstova u kojima se iznose brojne optužbe i uvrede na račun novinara Nenada Živkovića. Savet ističe da je u pitanju nastavak kampanje protiv njega kojom mu se ugrožava bezbednost, te pozivaju nadležne da reaguju. Javnu opomenu je dobio i obrenovački list Novi Palež.

05.07.2019.
  naredni članci
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: