raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Kategorija:
  Skriveno reklamiranje
  Skriveno reklamiranje
Skriveno reklamiranje MK grupe kao kompanije koja podstiče roditeljstvo

Istovetan tekst o kompaniji koja je odgovorna i darežljiva prema svojim zaposlenima, a koji su zahvaljujući tome zadovoljni, motivisani i lojalni, našao se danas u četiri dnevne novine i na njihovim portalima. U tekstu se nalaze i izjave zadovoljne zaposlene kao i predsednika Privremene komore Srbije, a glavna poruka je da je reč o kompaniji koja neguje porodične vrednosti i podržava roditeljstvo, omogućava svojim zaposlenima da usklade privatne i porodične obaveze i finansijski ih nagrađuje. Iako može da izgleda kao novinarski sadržaj, reč je zapravo o promotivnom tekstu iz MK grupe koje su domaći mediji objavili gotovo nigde ih ne obeleživši kao reklamu. Iz ove kompanije kažu da im nije poznato zašto tekstovi nemaju oznaku da se radi o reklami i napominju da nisu oni to zahtevali.

18.12.2019.
  Skriveno reklamiranje
Osigurane reklame

Informacije o izmenama plaćanja osiguranja zbog novih regulativa, izjave direktora osigurajavaće kuće i jednog zadovoljnog korisnika - sve upućuje na običan novinarski tekst. Ipak, u članku koji se našao u izdanju Srpskog telegrafa od 4. decembra pominje se samo DDOR osiguranje iz Novog Sada. Dok nam iz ove kompanije potvrđuju da je reč o plaćenom oglasu, u štampanom izdanju ovog tabloida to nije nigde naznačeno.

09.12.2019.
  Skriveno reklamiranje
Oglas za probiotik podmetnut kao edukativni tekst o zdravlju

„Oprezno sa antibioticima“, poručuju dva istovetna teksta u Alo-u i Informeru u kojima sagovornica iz Hemofarma govori o tome zašto nije dobra prevelika upotreba antibiotika. U samo jednoj rečenici, u antrfileu, „provučena“ je reklama za Hemofarmov probiotik koji, kako navode, treba da se pije uz antibiotik kako bi se regulisala crevna flora. Ipak, ovi tekstovi nisu jasno obeleženi kao reklama.

01.10.2019.
  Skriveno reklamiranje
Reklamno „pumpanje“ domaće naftne kompanije

U gotovo svim dnevnim novinama danas našao se sličan tekst o poslovnim rezultatima firme Knez petrol. Dok su hvalospevi o toj domaćoj firmi u Kuriru i Informeru označeni kao promo tekst, u Srpskom telegrafu, Alo-u, Večernjim novostima predstavljani su kao vesti o poslovnim rezultatima na srpskom tržištu derivata.

21.08.2019.
  Skriveno reklamiranje
Blic sport: Uživajte u vaterpolu ali ne zaboravite na negu kose

Za kapitena vaterpolo reprezentacije Filipa Filipovića nema pauze - uskoro predvodi tim na dva velika takmičenja u Beogradu i Južnoj Koreji, a to znači, piše Blic sport, da će pored vaterpola, fizičke spremnosti i mentalne snage, morati da vodi računa i o - svojoj kosi. Kroz naizgled novinarski tekst sportske rubrike o ovom vaterpolisti, njegovim uspesima i daljim takmičenjima, neočekivano se provukla i priča o kozmetičkom preparatu, a novinarka i doskorašnja članica Komisije za žalbe Saveta za štampu navodi da je ovde nedsvomisleno reč o prikrivenom oglašavanju jer tekst nije adekvatno obeležen.

16.04.2019.
  Skriveno reklamiranje
Milioni dinara za prenošenje agencijskih vesti

Na čitave dve strane jučerašnjeg tabloida Srpski telegraf našli su se promotivni tekstovi o hotelu „Putnik“ na Kopaoniku i proizvodima kompanije „TDM“, koji nisu obeleženi kao reklama. Za razliku od tih članaka, prepisanu vest agencije Tanjug o predstavama za decu u „novogodišnjem trolejbusu i tramvaju“ potpisuju kao svoju koju je finansirao grad Beograd. Kompanije i Srpski telegraf nisu odgovorili na pitanja Raskrikavanja.

07.12.2018.
  Skriveno reklamiranje
Uspešno reklamiranje banke u suvlasništvu države

U provladinom tabloidu “Srpski telegraf” preko cele strane objavljen je afirmativan članak o Jubmes banci “u susret jubilarnoj četrdesetoj godini postojanja”. Dok iz banke za Raskrikavanje kažu da je u pitanju plaćen PR tekst u cilju promovisanja, iz redakcije Srpskog telegrafa nismo dobili odgovor zbog čega to nije jasno naznačeno.

08.11.2018.
  Skriveno reklamiranje
Topla ljudska priča iz kladionice

Nakon niza tekstova Večernjih novosti o društveno odgovornim i promotivnim aktivnostima kompanije „Mocart“, bez jasne oznake da je u pitanju reklama, došla je na red i priča o jednoj zaposlenoj koja je za 17 godina sa uplatnog mesta dospela u top menadžment ovog, kako kažu, privrednog giganta. Dok je skoro identičan tekst u Blicu označen sa P.O. (plaćeni oglas, prim. aut) Večernje novosti su ga bez oznake stavile u rubriku „Reportaža“.

05.09.2018.
  Skriveno reklamiranje
Alo bez balansa u skrivenom reklamiranju

U rubrici „Alo doktor“ ovaj tabloid savetuje čitaoce da ukoliko imaju problema sa varenjem probaju nove proizvode kompanije „Imlek“ za koje tvrde da su nadaleko poznati kao blagotvorni za probavni sistem i dinamiku metabolizma. Da li ovaj jogurt zaista preporučuju doktori ili je u pitanju plaćeni oglas, Alo nije posebno naglasio.

25.07.2018.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: