raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Medij:
 Alo
  Manipulisanje činjenicama
Informer o blokadi Skupštine: Nasilnici lome po Skupštini, doneli vešala

Jučerašnju blokadu Skupštine prorežimski tabloidi vide kao divljanje opozicije, optuživši ih da su „lomili” po Skupštini. Tako je Informer, osim što je opozicione poslanike nazvao „nasilnicima“ i „hejterima“, u potpunosti prećutao i zbog čega deo opozicionih poslanika blokira rad Skupštine manipulativno tvrdeći da su želeli da spreče donošenje odluke o povećanju penzija i isplatu novčane pomoći deci.

06.09.2023.
  Manipulisanje činjenicama
Prorežimski mediji „otkrili” da proteste organizuje opozicija

Posle više od mesec dana i šest održanih protesta „Protiv nasilja”, prorežimski mediji juče su kao ekskluzivno otkriće objavili da proteste organizuje opozicija, pokušavajući manipulativno da dokažu time da protesti nisu legitimni jer su „politički” a ne „građanski”. Ova informacija, međutim, nije nova niti je ikad bila tajna - deo opozicije je odmah nakon dva masovna ubistva početkom maja pozvao građane da izađu na proteste, saopštivši zahteve i rute kretanja, što se nastavilo i tokom narednih nedelja.

13.06.2023.
  Manipulisanje činjenicama
Američki magazin kritikovao kulturu nasilja i vlast u Srbiji, tabloidi: „Hvale Vučića na sva usta“

Portali u Srbiji su objavili da „ugledni američki magazin The Atlantic hvali Vučićeve poteze koji se tiču razoružavanja. Reč je o autorskom tekstu sociologa Erika Gordija, za koji su povod bila masovna ubistva u Srbiji. U tekstu Gordi ne hvali Vučića, već naprotiv - iznosi svoj pogled na „kulturu nasilja“ u Srbiji koju će, smatra on, biti mnogo teže iskoreniti: „Vučić je svestan da ne može da se pozabavi osnovnim uzrocima nasilja, a da ne dovede u pitanje temelje svoje vladavine“, piše autor u tekstu, ali su prorežimski tabloidi svu tu kritiku prećutali.

17.05.2023.
  Manipulisanje činjenicama
Informerova manipulacija fotografijom: Slika praznog platoa ispred Narodne skupštine kao „dokaz“ da protest nije uspeo

Dva masovna ubistva tokom prošle nedelje u Srbiji bila su povod da se hiljade građana juče okupi na protestu „Srbija protiv nasilja“. Ipak, fotografije velikog broja ljudi na beogradskim ulicama čitaoci Informera nisu mogli da vide. Ovaj prorežimski tabloid objavio je snimak gotovo praznog platoa ispred Narodne skupštine implicirajući da je odziv bio mali i da protest nije uspeo. Istina je, međutim, drugačija - u trenutku kada je Informer to objavio, masa ljudi je već bila ispred Vlade.

09.05.2023.
  Pristrasnost
Gotovo identičan tekst u tri tabloida, kritikuju portal Nova.rs što ne hvali Vučića

Informer, Alo i Objektiv su se ražestili što je Nova.rs objavila da zahtev Prištine za članstvo nije prošao u Savetu Evrope, a nigde nije navela da je za to zaslužna „mudra politika“ i „patriotska diplomatija“ Aleksandra Vučića. Sudeći po tome što su sva tri portala navela svoje redakcije kao izvor, a i tekstovi im se donekle razlikuju, izgleda kao da su tri različita novinara dobila istu ideju da iskritikuju Novu što nije nahvalila Vučića i to uz pojedine identične rečenične konstrukcije. Iz Informera za Raskrikavanje navode da su oni prvi objavili tekst i da su Alo i Objektiv tim tekstom samo bili „inspirisani“, ali da ih nisu propisno naveli kao izvor.

02.02.2023.
  Pristrasnost
Vučić sprečio Treći svetski rat? Propaganda.

Brojni prorežimski portali su danas preneli delove teksta izraelskog lista Jerusalim Post u kome se tvrdi da je Aleksandar Vučić uspeo da spreči, ni manje ni više, nego Treći svetski rat svojim „naporima da održi stabilnost na Balkanu“ tokom krize na Kosovu. Tabloidi su tekstove intonirali tako da se zaključi da je u pitanju stav redakcije, dajući pomenutim tvrdnjama na težini. Prećutkuju, međutim, ključnu stvar - autor teksta nije urednik niti novinar, već izraelski političar Boaz Toporovski i reč je o njegovom ličnom stavu, a ne o članku utemeljenom na faktografiji. Toporovski je inače donedavno bio predsednik Poslaničke grupe prijateljstva sa Srbijom u izraelskom parlamentu, a u svojim javnim nastupima iskazuje naklonost Srbiji i domaćim vlastima. U jednom intervjuu za Srpski telegraf iz 2021. godine govorio je o tome kako u Srbiju „moraju da dođu investicije iz Izraela" i da je već razgovarao sa potencijalnim zainteresovanim investitorima iz svoje zemlje.

12.01.2023.
  Manipulisanje činjenicama
Voditeljka Jelena Obućina pretila Vučiću u uvodu Dnevnika? Laž.

„Vučiću ili priznaj Kosovo ili ćeš biti pokopan - tajkunski mediji ponovo prete predsedniku Srbije“, piše list Alo na svom portalu, a prenosi i Informer. U tekstu tvrde da je voditeljka Dnevnika na TV Nova S, Jelena Obućina, u uvodu 29. novembra zapretila Vučiću da će biti „pokopan“i to „po nalogu svog šefa Šolaka“. Ovaj tabloid je, međutim, maliciozno interpretirao njen uvod u kojem ona žargonski, kolokvijalno kaže da će se Vučić „pokopati“ ako se ne „opameti“ u pogledu Kosova i sankcija Rusiji.

30.11.2022.
  Lažna vest
Zlostavljana žena u domu za stare u Peći NIJE Srpkinja

Snimak u kome medicinska sestra više puta šamara stariju ženu, drži je za ruke i smeje joj se, ovih dana se proširio u medijima i na društvenim mrežama u Srbiji i regionu. Portal Alo je objavio da je reč o Srpkinji koju šamara medicinska sestra Albanka. Video zaista prikazuje nasilje nad ženom u Peći, a kosovski organi su pokrenuli postupak protiv više osumnjičenih. Zlostavljana žena, međutim, nije srpske nacionalnosti, kako tvrdi Alo i pojedini korisnici društvenih mreža. Reč je o ženi iz albanske zajednice koja se preziva Nura, a na samom snimku se čuje albanski jezik.

03.11.2022.
  Manipulisanje činjenicama
„Istorijski govor“ Vučića u UN: Alo podmetnuo sliku sa tuđeg govora, invazija botova na Jutjub UN-a

Predsednik Srbije je 21. septembra održao govor pred Generalnom skupštinom Ujedinjenih nacija u Njujorku koji su tabloidi nazvali „istorijskim“ - Vučić je „rasturio svetsko licemerje“ i sve „skresao u lice“. Mimo očigledne verbalne pristrasnosti, Alo je u svom zanosu otišao i korak dalje. Kao ilustraciju tvrdnje da su Vučića slušali „svetski moćnici“, uz tekst su objavili fotografiju sale u kojoj se nalazi više ljudi, ali je ona zapravo nastala tokom tuđeg govora - reč je o izlaganju ukrajinskog ambasadora u UN-u, - i to na samom početku rata. Tokom Vučićevog obraćanja, sala je bila poluprazna. Istovremeno, Srpski telegraf se oduševljava brojem pregleda na Jutjubu koji Vučićev govor ima, ali, naravno, ne spominje da ti pregledi u velikoj meri dolaze od „botova“.

23.09.2022.
  naredni članci
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: