raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Medij:
 Srbija danas
  Lažna vest
Istraga o sumnjama na namešteni meč i dalje traje

Pred jučerašnji meč Crvene Zvezde i Pari Sen Žermena, portal Srbijadanas ali i brojni drugi prenose pisanja francuskog lista Mond da je Francuska obustavila istragu koja je pokrenuta nakon sumnji da je prošli meč između ova dva kluba bio namešten. Međutim, prema odgovoru francuskog tužilaštva novinarima KRIK-a, istraga još uvek traje, a list nije pisao o obustavljanju, već o mogućnosti da se to desi. Kako navode, istraga je stigla do „mrtve tačke“ zbog „opstrukcija iz Srbije“.

12.12.2018.
  Dezinformacija
Alo glasinama o otmicama dece plaši čitaoce

Spekulacije o pokušaju otmice dve devojčice u Elemiru kod Zrenjanina dospele su u utorak na naslovnu stranu tabloida Alo-a koji tvrdi da „manijaci u belom kombiju otimaju decu“. Alo je objavio i da im je u tamošnjoj osnovnoj školi „Svetozar Marković Toza“ potvrđeno da su uvedene mere predostrožnosti. Međutim, direktorka škole za Raskrikavanje kaže da je iznenađena ovim napisima, da panike nema i da ih iz ovog tabloida niko nije kontaktirao. Dramatične navode demantovao je i MUP, a protiv jedne meštanke Elemira, sagovornice Alo-a, biće podneta krivična prijava zbog izazivanja panike i nereda.

21.11.2018.
  Dezinformacija
Novi pravilnik NE obavezuje pozivanje celog odeljenja na dečiji rođendan

„Na rođendansku žurku zvati celo odeljenje inače je to diskriminacija“, tvrde brojni mediji ovih dana pozivajući se na novi pravilnik „o suzbijanju diskriminacije“ u školama. Međutim, u pomenutom pravilniku nema ni reči o rođendanima dece, kao ni o pravilu pozivanja celog odeljenja. Iz dnevnog lista Blic koji je u sredu takođe pisao o ovome kažu da su tekst naslovili sa „Ako praviš rođendan, zoveš celo odeljenje“ zbog izjava pomoćnice ministra prosvete. Iz tog Ministarstva pak tvrde da je u pitanju zamena teza.

26.10.2018.
  Manipulisanje činjenicama
Leoni možda nije uzeo subvencije za novu fabriku, ali jeste za sve prethodne

Gotovo da nema medija koji nije u celosti preneo Vučićevu izjavu sa početka izgradnje nove Leonijeve fabrike u Kraljevu o tome da nemački investitor nije želeo subvencije. Isto tako, nema ni medija koji je podsetio javnost da je Leoni, prema zvaničnim informacijama, dobio oko 30 miliona evra subvencija za otvaranje prethodnih fabrika.

16.10.2018.
  Manipulisanje činjenicama
RTS o radnim mestima rado govori, o subvencijama rado ćuti

U moru vesti o prosperitetu i sve većem broju zaposlenih, javni servis Srbije i portal Srbijadanas objavili su da će uskoro doći i do kraljevačkog privrednog procvata što su pokazali na dva primera - nemačkom Leoniju i turskoj Tajp grupi koji će otvoriti pogone u ovom gradu i u kojima će, kako izveštavaju, hiljade radnika naći posao. Propuštaju, međutim, da napomenu da spas za Kraljevo ne obezbeđuju samo investitori već i građani Srbije koji će strane partnere subvencionisati milionima evra, kao i da pojedini stručnjaci dovode u pitanje efekte subvencionisanja.

24.08.2018.
  Dezinformacija
Srpski telegraf prelomio - Srbiji sever Kosova

Srpski tabloidi ne odustaju od ideje da je Tramp doneo odluku šta će se desiti Kosovom, pa tako i danas Srpski telegraf objavljuje da je “stigla potvrda da u Vašingtonu više ništa nije isto”. Svoje tvrdnje ovaj put potkrepljuju tekstom urednika Bazfid njuza Alberta Nardelija, u kome se, kako se ispostavlja, ne nalaze takvi navodi. Da nisu doneli nikakvu prelomnu odluku za Raskrikavanje je potvrdio i Stejt dipartment.

21.08.2018.
  Pseudonauka
Falsifikovanje srpske istorije lažima i pseudonaukom

Da su beduini srpskog porekla, a Konstantin Veliki Srbin mogli smo da pročitamo ovih dana u člancima o sinajskom manastiru Svete Katarine koji su preko nekoliko nacionalistički orijentisanih portala stigli i do Kurira. Novinski izveštaji o slavnoj istoriji Srba nisu retkost u našim medijima, a vrlo često se pribegava preuveličavanju činjenica ili namernom pogrešnom tumačenju nekih istorijskih događaja.

04.06.2018.
  Neutemeljeno
Raketni sistemi i druge ruske bajke srpskih tabloida

Putovanje predsednika Srbije Aleksandra Vučića u Rusiju srpski tablodi, pre svih Informer, Alo i Srpski telegraf iskoristili su da ponovo pišu o nabavci ruskog vojnog naoružanja. Putin će, tvrdi Informer, Srbiji dati po nižoj ceni od tržišne najnoviji raketni sistem „pancir“, a i lično je Aleksandru Vučiću obećao da će braniti Kosovo „kao da je rusko“. Alo ide i korak dalje i najavljuje da je nabavka naoružanja već ugovorena. Za ovakve tvrdnje nema ni zvaničnih ni nezvaničnih potvrda.

11.05.2018.
  Lažna vest
Predizborne bitke provladinih tabloida

U nastavku kampanje protiv opozicije, prorežimski tabloid Alo i portal Srbijadanas.com objavili su da se “nastavlja raspad pokreta Saše Jankovića“ i da su iz njega nedavno izašli i reditelj Janko Baljak i glumac Nikola Đuričko. Njihove tvrdnje bazirane na navodnim anonimnim izvorima u Pokretu slobodnih građana, demantovao je Janko Baljak na svom tviter nalogu.

30.01.2018.
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: