raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Medij:
 Srpski telegraf
  Lažna vest
Srpski telegraf slagao da Britanci zahtevaju povlačenje NATO sa Kosova

Pozivajući se na britanski Gardijan, Srpski telegraf piše da su Britanci najavili povlačenje NATO trupa sa Kosova, „jer nemaju više tamo šta da rade“. Ako se to desi, poručuje se u tekstu, Srbi ostaju „na milost i nemilost Albancima“. Nekoliko klikova je, međutim, dovoljno da se raskrinka ova laž jer niti su Britanci najavili povlačenje trupa niti Gardijan tvrdi tako nešto.

13.06.2019.
  Pristrasnost
Paraćinci iz Despotovca ponovo na ulicama

U tekstu Srpskog telegrafa o jučerašnjem protestu u Paraćinu tvrdi se da se veliki broj građana okupio ispred zgrade opštine iskazujući nezadovoljstvo radom predsednika te opštine, Saše Paunovića. Za izjave druge strane i tvrdnje da se ispred opštine zapravo nisu okupili građani Paraćina, u ovom tabloidu nije se našlo mesta.

14.05.2019.
  Lažna vest
Scenu iz reklame Pink predstavio kao privatnu fotografiju Sergeja Trifunovića

Portal Pinka objavio je „šok fotke Sergeja Trifunovića“ na kojima je „uslikan u krevetu sa starletom iz Zadruge“. Srpski telegraf je priču nadogradio konstatujući da slike dokazuju Trifunovićevu dvoličnost, s obzirom na to da „pljuje rijaliti a leži u krevetu sa učesnicom rijalitija“. Međutim, ove „ekskluzivne fotografije“ su zapravo nastale na snimanju reklame za TV O2.

10.04.2019.
  Dezinformacija
Tabloidna logika - Platfoma o dijalogu isto što i rat sa “Šiptarima”

Skupština Kosova usvojila je juče Platformu o dijalogu sa Srbijom koja predviđa recipročno priznanje Kosova i Srbije unutar postojećih granica, rešavanje svih otvorenih pitanja sa Srbijom i ukidanje Rezolucije Saveta bezbednosti UN 1244. Informer usvajanje ovog dokumenta smatra objavom rata dok Srpski telegraf i Kurir okrivljuju i neizostavne: Jeremića i Đilasa. Predsednik Vučić je povodom usvajanja ove platforme sazvao hitnu sednicu Saveta za nacionalnu bezbednost, ocenio da će odgovor Srbije biti odlučan, a potom nastavio svoju kampanju “Budućnost Srbije”.

08.03.2019.
  Lažna vest
Nemačka policija demantuje Dačića i Informer

Naslovne strane tabloida su ovih dana najviše posvećene smrti pevača Šabana Šaulića koji je preminuo nakon zadobijenih povreda u teškoj saobraćajnoj nesreći u Nemačkoj. Tako današnji Informer tvrdi da „nemačka policija sumnja da je po nečijem nalogu pijani vozač izazvao udes i time usmrtio pevača“ pozivajući se na nemački list Vestfalen blat. U sličnom maniru, naslovna strana Srpskog telegrafa „otkriva“ da su lekari ubili Šabana. Međutim, list Vestfalen blat u svojim tekstovima o smrti ovog pevača ne spominje sumnju policije da je u pitanju namerno ubistvo, a iz nemačke policije za Raskrikavanje demantuju da takva sumnja postoji.

20.02.2019.
  Lažna vest
Dok Soroš piše o desnici u Evropi, tabloid izmišlja da je napao Srbe

U novom tekstu Srpskog telegrafa o omiljenom „zlikovcu“ Džordžu Sorošu tvrdi se da je Soroš u autorskom tekstu za portal Marketvoč dao prognoze da će Srbi uništiti Evropu. Kako tvrde, na meti Soroša je i Milorad Dodik „koji generiše oko milion glasova u dijaspori“. Međutim u autorskom tekstu Soroša povodom predstojećih izbora za Evropski parlament, ovaj mađarsko-američki milijarder daje svoju analizu trenutnog stanja političkih stranaka u Evropi, a o Srbiji ili Dodiku nema ni reči.

14.02.2019.
  Manipulisanje činjenicama
Mediji u kampanji: Vučić najavljuje investicije, tabloidi pumpaju priču

Najave Aleksandra Vučića da će neka kompanija možda investirati u Srbiju, o čemu će se odlučiti “do kraja aprila”, Srpski telegraf je predstavio kao dogovorenu stvar i čitaocima saopštio da nam stiže “mega investicija”. Sam Vučić o investiciji nije rekao praktično ništa - pregovori su navodno u toku - izneo je podatak da će izvoz te kompanije biti 4,5 milijardi evra, što je više od onoga koliko ukupno izvozi 15 najvećih izvoznika u Srbiji.

06.02.2019.
  Pseudonauka
Nastavak sage “misteriozni uticaj krvavog meseca”

Ako se danas posvađate sa nekim, budete loše volje ili donesete ishitrenu odluku, to je zato što je, kako kaže Srpski telegraf, došlo do pomračenja “Superkrvavog vučjeg Meseca”. Njihov sagovornik, astrolog naveo je da „Mesec predstavlja narod, pa da se pomračenjem Meseca ni građanima ne piše dobro.“ Iz dva astronomska udruženja pak za Raskrikavanje kažu da tako nešto nije empirijski dokazano i da su u pitanju narodna verovanja, bez astronomskog značaja.

21.01.2019.
  Dezinformacija
Tramp nije “zavrnuo slavinu srbomrscima”

Srpski telegraf je na jučerašnjoj naslovnoj strani objavio da je Tramp ukinuo plate srbomrscima, kao i da su “Hilarini ljudi ostali bez centa” - Kajl Skot, Jelena Milić, Nataša Kandić i Sonja Biserko. Povod za ovu vest je fiskalna blokada američke vlade do koje je došlo zbog neusaglašavanja izvršne i zakonodavne vlasti oko izgradnje zida na granici s Meksikom. Ipak, američka ambasada će i pored fiskalne blokade obavljati konzularne poslove, a iz Fonda za humanitarno pravo i iz Helsinškog odbora za ljudska prava u Srbiji kažu da novac ne dobijaju od američke vlade i da je takvo pisanje pokušaj vraćanja u crikulaciju imena koja su navodno antisrpska.

11.01.2019.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: