raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Medij:
 Večernje novosti
  Manipulisanje činjenicama
Istrajnost u odbrani ratnih zločina

U jučerašnjem izdanju Večernjih novosti u rubrici „Komentar dana“ reditelj Božidar Zečević kritikuje film „Teret“ koji govori o zločinima nad civilnim albanskim stanovništvom, u ratu na Kosovu 1998 - 1999. godine. Kritika se zapravo svodi na negiranje zločina i postojanja masovnih grobnica na teritoriji Srbije, iako za to postoji mnogo dokaza. Pred srpskim sudovima za ovaj zločin sudi se bivšim srpskim borcima, a jedan od njih je o svojoj umešanosti u ovaj zločin pričao javno više puta.

04.12.2018.
  Pristrasnost
Vučić i prorežimski mediji: Radoičić je nevin

„Radoičić nije ubio Ivanovića“ presudile su Večernje novosti u svom najnovijem broju. U tekstu mahom sastavljenom od izjava Aleksandra Vučića navodi se da Albanci žele da za ubistvo Olivera Ivanovića okrive Beograd. Međutim, za to ko je Milan Radoičić, zašto je važan u ovoj istrazi i zašto ga je sam Oliver Ivanović označio kao opasnog čoveka i nosioca vlasti na severu Kosova, nije se našlo mesta u tekstu Večernjih novosti.

27.11.2018.
  Pristrasnost
Za prorežimske novine nema dileme, kupovina Kopernikusa dobra odluka

O kupovini kablovskog operatera Kopernikus za tričavih 195 miliona evra čitaoci Večernjih novosti mišljenje su mogli da čuju samo od jedne strane - predsednika Srbije Aleksandra Vučića. Naslovom „protive se samo monopolisti“ ignorisane su brojne kritike eksperata i opozicije da li je Telekomu kao državnoj kompaniji bila potrebna ova akvizicija. Sličan tekst je objavljen i u Srpskom telegrafu u kome se navodi da će se kupovina “Kopernikusa” isplatiti za pet godina.

13.11.2018.
  Dezinformacija
Vučić nije dobio orden od Putina

Vest Večernjih novosti koja je dospela u brojne domaće medije - da je Vladimir Putin odlikovao predsednika Aleksandra Vučića ordenom Aleksandar Nevski - za Raskrikavanje demantuju iz Kabineta predsednika Ruske Federacije. Iako je i Vučić potvrdio da nije dobio orden, sam je doprineo konfuziji jer je nekoliko puta kazao da je za sada reč o mogućnosti za koju je i on čuo, istovremeno nabrajajući ko je sve od Srba dosad dobio taj orden, gde će ga zakačiti u svojoj radnoj sobi i kako je ovo odličje „satisfakcija za sve što sam radio“.

01.11.2018.
  Lažna vest
Blic sport preneo izmišljenu izjavu Koline o golu na večitom derbiju

Raspravu oko gola fudbalera Ričmonda Boaćija kojim je Crvena zvezda izjednačila u večitom derbiju odigranom u nedelju, Blic sport je juče dodatno „začinio” navodnom izjavom bivšeg sudije Pjerluiđija Koline da je gola bilo. U međuvremenu, izmenili su kompletnu vest - u novoj verziji piše da ne postoji verodostojan trag o izjavi, a ceo slučaj nazivaju „lažni Kolina”. Zamenik urednika Blic sporta Dragomir Pantović, koji je objavio vest, za Raskrikavanje navodi da je ovu dezinformaciju preuzeo sa sajta nedeljnika Afera priznajući da je pogrešio.

28.09.2018.
  Manipulisanje činjenicama
Još dva miliona evra za „Kip lajt“

Dok ovih dana radnici postavljaju novogodišnju rasvetu koja će, prema rečima čelnika grada, biti uključena 1. novembra mediji gotovo da ne izveštavaju da je iz budžeta izdvojen novac za kupovinu dodatnih ukrasa. Posao vredan oko dva miliona evra od JKP „Javno osvetljenje“ opet je dobila kompanija „Kip lajt“.

21.09.2018.
  Skriveno reklamiranje
Topla ljudska priča iz kladionice

Nakon niza tekstova Večernjih novosti o društveno odgovornim i promotivnim aktivnostima kompanije „Mocart“, bez jasne oznake da je u pitanju reklama, došla je na red i priča o jednoj zaposlenoj koja je za 17 godina sa uplatnog mesta dospela u top menadžment ovog, kako kažu, privrednog giganta. Dok je skoro identičan tekst u Blicu označen sa P.O. (plaćeni oglas, prim. aut) Večernje novosti su ga bez oznake stavile u rubriku „Reportaža“.

05.09.2018.
  Neutemeljeno
Vojska Srbije i tajni „gospodar kiše”

Da Vojska Srbije može da kontroliše vreme specijalnim projektilima razvijenim u okviru tajnog projekta „Gospodar kiše” ustvrdili su prethodnih dana domaći tabloidi pozivajući se na neimenovane izvore. Srpski telegraf piše da je ovaj sistem zvanično isproban i upotrebljen oktobra 2014. godine kada je Putin bio u poseti Srbiji tokom vojne parade. Međutim, činjenicu da su tog dana domaćini i zvanice pokisle na žestokom pljusku, ovaj tabloid „rešava” tvrdnjom da „nije do neefikasnosti Gospodara kiše, već do toga što je ceremonija kasnila”. Vojni analitičar Aleksandar Radić, međutim, navodi da nikakvog tajnog oružja nema i da su ovi navodi daleko od istine.

28.08.2018.
  Lažna vest
Tabloidni vikend-ratnici

Kraj prethodne sedmice obeležile su ponovne spekulacije medija da se na severu Kosova spremaju nemiri. U dizanju panike prednjačili su tabloidi tvrdeći da će Albanci tokom vikenda napasti Srbe i zauzeti sever Kosova, a njihove navode preneo je čak i pokrajinski javni servis RTV. Alo je otišao tako daleko tvrdeći da će tokom vikenda početi rat. Iako se njihove najave ni ovog puta nisu obistinile, tabloidi i danas nastavljaju sa dramatičnim najavama haosa na Kosovu.

06.08.2018.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: