raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Vest
Najmanje 60 miliona dinara za naprednjačke medije
20.11.2018.    Vesna Radojević    Foto: Pixabay /JosepMonter
Televizija Studio B dobila je više od 16 miliona dinara na beogradskom konkursu za sufinansiranje medijskih projekata što tu televiziju čini apsolutnim pobednikom i ove godine. Po šest miliona dinara dobili su tabloidi Alo, Srpski telegraf i Informer koji su rekorderi po broju kršenja etičkog kodeksa i širenju lažnih vesti.
Za svakodnevnu podršku vlastima gradska televizija Studio B nagrađena je i ove godine. Više od 16 miliona dinara (oko 140 hiljada evra) dobila je za tri projekta - „Ogledalo“, „Biti kul?!“ i „5 x 3 za Beograd“. Objavljeno rešenje ne daje više detalja o projektima.

Tabloid Alo je takođe dobio šest miliona za projekat „Beogradska rubrika u dnevnom izdanju dnevnog lista Alo“ iz čega se zaključuje da su novac dobili za redovnu rubriku tog tabloida.

I Studio B i tabloid Alo imaju istog vlasnika, biznismena Sašu Blagojevića koji je, kako piše portal Pištaljka, školski drug bivšeg gradonačelnika Beograda i aktuelnog ministra finansija Siniše Malog.

Po šest miliona dinara dobili su i drugi prorežimski tablodi.

Tako je tabloid Informer preko dve povezane firme - „Insajder Tim“ i „Info it Media“ dobio po tri miliona dinara.

Rekorder u kršenju Kodeksa novinara, prema ocenama Saveta za štampu, Srpski telegraf takođe je dobio šest miliona dinara iz budžeta poreskih obveznika preko svog izdavača „Medijska mreža“ i to za projekat „Beogradske opštine“.

„Kopernikus Systems“ čiji je direktor Srđan Milovanović brat niškog biznismena i glavnog čoveka Srpske napredne stranke u Nišu, dobio je milion dinara.

„Adria media magazine“ je dobila dva i po miliona dinara za tri projekta.

„Srbija danas“ - portal takođe naklonjen vladajućem režimu - dobio je milion i po dinara. Vlasnica firme odnosno portala Srbijadanas.com, Aleksandra Martinović, nekadašnja je suvlasnica firme „Prointer Solutions“ u većinskom vlasništvu Slobodana Kvrgića. Kako tvrde opozicione partije, Kvrgić je blizak vladajućoj stranci. KRIK je otkrio i da je supruga predsednika Srbije Aleksandra Vučića kupila stan u “Belvilu” upravo od Kvrgića, ali je Vučić u intervjuu za KRIK tvrdio da ne poznaje ovog biznismena.

Raskrikavanje je u više navrata pisalo o novcu koji je preko povezanih firmi dobija firma „Srbija danas“ koja je nedavno za svega 600 evra kupila najstariji list u Vojvodini - Dnevnik.

Među dobitnicima nepoznate i tek osnovane firme


Tek osnovana firma „Glas nacije“ dobila je čak milion i osamsto hiljada dinara. Dvadesetsedmogodišnjem Miroslavu Jokanoviću je, prema zvaničnim podacima, to jedina firma, a osnovao ju je pre sedam meseci. Kako je to već Pištaljka pisala, registraciona dokumenta za osnivanje firme u Agenciji za privredne registre podneo je Igor Isailović, advokat i blizak saradnik Siniše Malog.

Firma „Video calibration“ dobila je 6 miliona dinara. Kako piše portal Pištaljka ova firma je na prošlogodišnjem konkursu imala drugačije ime i bila je registrovana za prodaju mašina.

U objavljenom rešenju ne postoje detalji o tome preko kog medija će dobitnici budžetskih sredstava realizovati svoje projekte. Ipak, da se naslutiti ako se pogleda ko su bili njihovi medijski parneri na prethodim konkursima.

Tako su firme „Zofin“ i „Folim“ dobile po pet miliona dinara. Iza prve stoji izvesni Zoran Nikolić koji je prošle godine projekat realizovao preko Studija B, a iza druge Marija Leković koja je prema pisanju Danasa tehnička direktorka Studija B.

„Zofin“ je ove godine konkurisao sa projektom koji nosi dobro poznatu sintagmu gradskih vlasti - „Beograd grad kranova“, a „Folim“ sa projektom „Tajne beogradskih muzeja“.

Obe firme osnovane su pred beogradski konkurs za sufinansiranje medija u prošlog godini i prema finansijskim izveštajima, obe su u gubicima.

Samo godinu dana stara produkcija „MIS“ dobila je pet miliona dinara za projekat „BG EFIKASNOST za B(eograd)udućnost“. Prema podacima iz APR-a vlasnica je Ivana Savić.

Svega pola miliona dinara manje dobila je firma „VI production“ u vlasništvu Vladimira Ilića. O ovoj firmi na internetu mogu se pronaći samo šture informacije.

Udruženje „Humani tim“ dobio je dva miliona dinara za projekat „BG stetoskop“. Zastupnica preduzeća je Biljana Resanović, vlasnica i preduzeća „Irik doo“ koje je prošle godine svoj projekat takođe realizovalo preko Studija B. Kako je ranije pisala Pištaljka, ova firma je prošle godine iz gradskog budžeta dobila devet miliona dinara za proizvodnju 20 emisija o životu osoba sa invaliditetom, od kojih je „Studiju B“ platila 7,7 miliona dinara za „realizaciju i emitovanje“.

Firmi „Media Link New“ u vlasništvu Miroslava i Gordane Popović dodeljeno je dva miliona dinara za projekat „Sport za sve - svi na sport“. Prema podacima iz APR, ova firma nema direktne veze sa gradskom televizijom, međutim promotivni materijali koje ova firma pravi za emisije Studija B objavljeni na društvenim mrežama pokazuju suprotno.

Milion dinara dobila je firma „SlikaVest“ koje je do pre dve godine bilo preduzeće registrovano za izradu sajtova.

Dva miliona dinara dobilo je i preduzeće „YU BI NET“ za projekat „Grad po meri čoveka“. Nije poznato preko kog medija će realizovati svoj projeakt, ali na svom sajtu navode da sarađuju sa velikim brojem medija, između ostalih i sa Studiom B.

Televizija sporta i zdravlja „SOS Kanal Plus“ osnovana početkom ove godine u vlasništvu kruševačkog biznismena Radojice Milosavljevića dobila je čak 2 i po miliona dinara za projekat „Sport za sve i odmah“. Milosavljević je u javnosti postao poznat tako što je 2015. privatizovao osam medija po Srbiji koji su nakon toga postali poznati i po podršci najvećoj vladajućoj stranci.

Prorežimski Studio MAG iz Obrenovca dobio je 1.750.000 dinara.

Blizu 90 miliona dinara podeljeno je za 38 projekata, a članovi Komisije bili su Katarina Filipović, na predlog udruženja radio stanica „RAB Srbija“, Petar Kočić na predlog Društva novinara Vojvodine, Miodrag Miljković, nezavisni stručnjak za medije, Marko Ivanić na predlog udruženja elektronskih medija „ComNet“ i Aleksandar Simić na predlog Udruženja sportskih novianra Beograda.

Sve dobitnike ovogodišnjeg konkursa možete videti ovde.
  Lažna vest
Istraga o sumnjama na namešteni meč i dalje traje
Pred jučerašnji meč Crvene Zvezde i Pari Sen Žermena, portal Srbijadanas ali i brojni drugi pren...
  Vest
ŽIG info: Stalno nam prete likvidacijama i prebijanjem
Novinaru portala Žig info Milanu Jovanoviću iz Grocke noćas je zapaljena kuća u napadu nepoznati...
  Manipulisanje činjenicama
Sve manipulacije jedne Barbare
Izveštavanje reporterke Studija B Barbare Životić o subotnjem protestu “Stop krvavim košuljama...
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: