raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Lažna vest
Izvorni članak je objavljen 24.12.2018. (Informer)
Nevidljiva reka demonstranata
24.12.2018.    Vesna Radojević    Foto: KRIK
Brojne fotografije i video materijali hiljada građana koji su u subotu uveče treći put zaredom šetali ulicama Beograda tokom protesta “Stop krvavim košuljama” nisu sprečili najčitanije medije u službi vlasti da izveštavaju o debaklu protesta, da demonstrante nazivaju pijanicama i optužuju ih da nisu želeli da propuste vozila Hitne pomoći. Iako verujemo da princip „verujte nama a ne sopstvenim očima“ nije i princip velikog broja građana, važno je da se zabeleži kako su o protestima građana izveštavale neke od udarnih medijskih pesnica vladajućeg režima.
Informer je javio da je u toku šetnje naišlo vozilo Hitne pomoći pod rotacijom, a da „pristalicama opozicije nije palo ni na pamet da ga propuste!“

Na taj način su ugrozili, kako piše ovaj tabloid, život pacijenta koji se nalazio unutar vozila.

Međutim, snimci sa mesta događaja kao i odgovor Hitne pomoći u Beogradu demantovali su ovakva pisanja.


Za Fake news tragač su u u Gradskom zavodu za hitnu medicinsku pomoć u Beogradu rekli da nikakvi problemi u funkcionisanju te službe nisu zabeleženi, kao i da su tokom prethodnih protesta demonstranti sva vozila Hitne pomoći propuštali.

„To nije tačno, mi takvu informaciju nemamo. Niko iz noćne smene nije prijavio da je bilo ikakvih problema (tokom subotnjih protesta)”, naveli su u Hitnoj pomoći za Fake News Tragač.

Portal Srbija danas javio je da je „Propao protest opozicije! Svega par desetina ljudi prisutno (FOTO)“. Iako ovu vest više nije moguće pronaći na internetu, u keš memoriji postoje tragovi o naslovu.

Laži finansirane parama građana

Tabloid Informer preko dve povezane firme - „Insajder Tim“ i „Info it Media“ dobio je po tri miliona dinara na poslednjem projektu za medijsko sufinansiranje grada Beograda.

„Srbija danas“ je na poslednjem beogradskom konkursu za medijsko sufinansiranje dobio milion i po dinara. Vlasnica firme odnosno portala Srbijadanas.com, Aleksandra Martinović, nekadašnja je suvlasnica firme „Prointer Solutions“ u većinskom vlasništvu Slobodana Kvrgića. Kako tvrde opozicione partije, Kvrgić je blizak vladajućoj stranci. KRIK je otkrio i da je supruga predsednika Srbije Aleksandra Vučića kupila stan u “Belvilu” upravo od Kvrgića, ali je Vučić u intervjuu za KRIK tvrdio da ne poznaje ovog biznismena.

Raskrikavanje je u više navrata pisalo o novcu koji je preko povezanih firmi dobija firma „Srbija danas“ koja je nedavno za svega 600 evra kupila najstariji list u Vojvodini - Dnevnik.

Alo je u vlasništvu Saše Blagojevića, prema pisanju Pištaljke bliskog prijatelja Siniše Malog, aktuelnog ministra finansija. Blagojević je u junu ove godine kupio i gradsku televiziju Studio B. Građani Beograda su na poslednjem konkursu za medijsko sufinansiranje ovakvo izveštavanje tabloida Alo platili šest miliona dinara (oko 50 hiljada evra).


U nedelju je ovaj portal pustio i vest da su demonstranti gurali starijeg čoveka i naterali ga da bude deo protesta.

Ipak, na video snimku se zapravo može videti da su redari sprečavali incident kada je prilikom prolaska kolone nekoliko građana raširilo transparent „Nema podele Kosmeta“.

Alo je nastavio sa namernom manipulacijom fotografijama sa mesta održavanja protesta. U tekstu pod naslovom „JEL OVO SRBIJA ZA KOJU SE BORI OPOZICIJA? Otužne fotografije sa protesta, a tek da vidite šta rade okupljeni! Od Beograda prave noćni klub! (FOTO)“ pišu da protestu prisustvuje „neznatan broj ljudi“ kao i da demonstranti „kupuju alkohol u obližnjim radnjama, posebno pivo, vinjak i votku.“

Brojne fotografije i video snimci demantovali su pisanje i ovog tabloida.

    
Hiljade nezadovoljnih građana zastale su i ispred zgrade RTS-a zahtevajući od njih „5 minuta u Dnevniku 2“. Do sada nikakav odgovor od menadžmenta RTS-a nije stigao.

Tim povodom, novinarka Biljana Stepanović napisala je na tviteru: „Da sam ceo život provela u novinarstvu i da mi pola Beograda sad zviždi pod prozorom, tačno bih umrla.“


  Vest
Javne opomene za Sandžačke novine, CIK, Informer i portal Petrovacinfo
Savet za štampu izrekao je čak pet javnih opomena za četiri medija zbog kršenja Kodeksa novinara...
  Dezinformacija
Tabloidna logika - Platfoma o dijalogu isto što i rat sa “Šiptarima”
Skupština Kosova usvojila je juče Platformu o dijalogu sa Srbijom koja predviđa recipročno prizn...
  Vest
Ambasada SAD objavila mejl prepisku u kojoj demantuje Informer
Američka ambasada objavila je mejlove kojima demantuje pisanje tabloida Informer da nisu odgovorili...
Mediji koji su takođe objavili ovu vest:
 Srbija danas
 Alo
Informer
Srbija Danas
Alo
Stop krvavim košuljama
Protesti
Beograd
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: