raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Lažna vest
Izvorni članak je objavljen 14.02.2019. (Srpski telegraf)
Dok Soroš piše o desnici u Evropi, tabloid izmišlja da je napao Srbe
14.02.2019.    Jelena Đorđević    Džordž Soroš; Foto: Flickr/ Heinrich-Böll-Stiftung, CC
U novom tekstu Srpskog telegrafa o omiljenom „zlikovcu“ Džordžu Sorošu tvrdi se da je Soroš u autorskom tekstu za portal Marketvoč dao prognoze da će Srbi uništiti Evropu. Kako tvrde, na meti Soroša je i Milorad Dodik „koji generiše oko milion glasova u dijaspori“. Međutim u autorskom tekstu Soroša povodom predstojećih izbora za Evropski parlament, ovaj mađarsko-američki milijarder daje svoju analizu trenutnog stanja političkih stranaka u Evropi, a o Srbiji ili Dodiku nema ni reči.
Srpski telegraf navodi:
Čovek-zlo hoće da nas zgazi jer radimo protiv njega. Soroš: Srbi će uništiti Evropu zajedno sa desničarima... Na meti i Dodik jer sarađuje sa Stivom Benonom.   1  
1
Pozivajući se na biznis sajt Marketvoč, a koji je preneo tekst sa sajta Project Syndicate za koji Soroš piše od devedesetih godina, Srpski telegraf tvrdi da Soroš „plaši građane da će njihov kontinent proći kao SSSR 1991“.

Soroš je u tekstu izrazio zabrinutost zbog jačanja antievropskih ideja u Evropi i govorio o prognozi događaja u Evopskoj uniji, strankama u Nemačkoj, Velikoj Britaniji i Bregzitu, kao i situaciji u Italiji. Srbiju, Dodika, ali ni bivšeg savetnika Donalda Trampa Stiva Benona ne spominje.

On je rekao da smatra da prisustvujemo revolucionarnom momentu, čiji je ishod neizvestan. Sledeći bitan događaj će po njegovom mišljenju biti Izbori za Evropski parlament koji će se desiti u maju ove godine.

Soroš smatra da će „nažalost, antievropske snage imati konkurentsku prednost u glasanju. Postoji nekoliko razloga za to, uključujući zastareli sistem stranaka koji prevladava u većini evropskih zemalja, praktična nemogućnost promene ugovora i nedostatak pravnih instrumenata za disciplinovanje država članica koje krše principe na kojima je osnovana Evropska unija“.
Srpski telegraf navodi:
Američki tajkun s razlogom strahuje i na ovaj besprizoran način odvraća Evropljane da na izborima podrže Viktora Orbana, Matea Salvinija, Hansa Kristijana Štrahea, Jaroslava Kačinjskog, pa i Milorada Dodika koji je, kako je Srpski telegraf već pisao, postao generator milion glasova srpske dijaspore.   2  
2
U tekstu se Soroš zaista bavi jačanjem desnice na evropskom tlu, međutim, od navedenih, Soroš u tekstu spominje samo Viktora Orbana i to u jednoj rečenici.

„Evropska narodna stranka (EPP) je najproblematičnija. EPP je skoro u potpunosti lišena principa, kao što pokazuje njena spremnost da dozvoli nastavak članstva mađarskog premijera Viktora Orbana u Fidesu kako bi sačuvala svoju većinu i kontrolisala raspodelu najviših radnih mesta u EU“, napisao je Soroš.
   


Srpski telegraf svoje čitaoce obaveštava, pozivajući se na ruske obaveštajne službe, da su srpske vlasti još 2016. upozorene da je Soroš „silne pare opredelio da bi preko NVO i tzv. građanskih protesta u Srbiji izazvao haos na ulicama“.

Protesti iz 2016. godine na koje podseća Srpski telegraf su protesti inicijative „Ne da(vi)mo Beograd“, za koje su i pre 3 godine tabloidi pisali da ih finansira Soroš, ali i Rokfeler i Nataša Kandić, dok ih je tadašnji premijer Aleksandar Vučić nazivao Miškovićevim plaćenicima. Ove optužbe su iz inicijative svojevremeno demantovali, a građani su na ulice izlazili zbog pravnih neregularnosti u vezi sa izgradnjom kompleksa „Beograd na vodi“ i nelegalnog rušenja u Hercegovačkoj ulici.

Ovog milijardera bez kredibilnih dokaza optužuju i da je pola miliona dolara usmerio za rušenje vlasti u Republici Srpskoj, što se ogleda u „zloupotrebi tragično stradalog mladića Davida Dragičevića za izazivanje antivladinih protesta građana Banjaluke“.

Protesti „Pravda za Davida“ za koje je navodno stiglo pola miliona dolara započeo je otac ubijenog mladića Davida Dragićevića jer je tražio od nadležnih organa odgovor ko je kriv za ubistvo njegovog sina. Pojedini mediji, i srpski i bosanski, ovaj protest stavljaju u negativan kontekst. Osim što se finansiranje dovodi u pitanje, označavaju se i kao „antivladini“.

Na Fejsbuk grupi „Pravda za Davida“ koja sada broji preko 260 hiljada ljudi objavljeni su žiro računi na koje se može uplatiti novac za pomoć ovoj porodici u razrešenju slučaja.
  Analiza
Da li bi vlade trebalo da se mešaju u borbu protiv lažnih vesti
Kada je početkom oktobra predsednik SAD Donald Tramp tvitovao da su ljudi koji protestuju protiv no...
  Lažna vest
Informer u epizodi “Ako nemaš izjavu, ti je izmisli”
Gotovo da ne mogu da se dese bilo kakvi građanski protesti u Srbiji ili regionu, a da domaći tablo...
  Vest
Brajtbart tvrdi da čovek koji napada Jugoslava Ćosića ne radi za njih
Čovek koji se predstavlja kao novinar američkog sajta Brajtbart, Bogoljub Pješčić, objavio je p...
Medij koji je takođe objavio ovu vest:
 Republika
Džordž Soroš
Desničari
Tabloidi
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: