raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
rizični mediji
raskrinkano 
analize
o nama
  Pristrasnost
  Propaganda
Izvorni članak je objavljen 21.12.2017. (24 sata)
24 sata dezinformisanja građana
05.01.2018.    Vesna Radojević    Foto: Raskrikavanje
Ako često listate i informišete se preko lista 24 sata možete samo da saznate da gradonačelnik Siniša Mali i gradski menadžer Goran Vesić „svakodnevno rešavaju probleme Beograđana“, asfaltiraju ulice, investiraju u projekte, grade. O preskupoj plastičnoj jelki, sumnjama o nameštenim tenderima, gužvama, kritikama za dva miliona evra vrednu fontanu na Slaviji - u ovom listu nema ni jednog slova.
U danima kada je otkriveno da grad nemilice troši na novogodišnju rasvetu, daje 160 hiljada evra za softver koji će izrađivati senior kartice, u listu koji se besplatno deli u Beogradu, 24 sata osvanuo je naslov „Odgovorno prema svakom dinaru: Budžet rezultat politike štednje“. U tekstu osim sedam izjava Siniše Malog ne pominje se mišljenje bilo kog odbornika, a jedino je gradski menadžer uspeo da dodatno pohvali budžet.
   Foto:Raskrikavanje
Ovakav koncept informisanja nije čudan za stranačke biltene ili informativne listove vlasti. Međutim, ovaj list preko firme „Sky comm group“ koja je njen izdavač finansiraju svi poreski obveznici. Naime, na poslednjem beogradskom konkursu za sufinansiranje medijskih projekata od javnog interesa, ova firma dobila je čak 5 miliona dinara.

Projekat pod nazivom „Beograd priča“ sa kojim je „Sky comm group“ konkurisao prema dokumentaciji koju posedujemo trebalo bi da se bavi problemima osoba sa invaliditetom. Na koji tačno način, nije nam poznato jer sadržaj projekata nije objavljen. Čudno je da na sajtu 24online.info ima svega dve, tri vesti o ovom problemu, a da u rubrici „Beograd priča“ postoji samo jedna kolumna na ovu temu.

Predsedniku UNS-a i uredniku portala „Pištaljka“ Vladimiru Radomiroviću nije poznato da li su Gradu Beogradu podneti izveštaji o realizaciji medijskih projekata što je obaveza svih koji su dobili novac po osnovu sufinansiranja.

„Mi smo tražili te izveštaje, ali su gradske službe odbile da nam ih dostave tvrdeći da su to "dokumenta a ne informacije" i da ih ne možemo dobiti po Zakonu o slobodnom pristupu informacija. Pištaljka se na to rešenje o odbijanju žalila Povereniku. Ovaj postupak gradskih funkcionera otvara dodatnu sumnju u kvalitet projekata za koje je odobren novac građana“, rekao je Radomirović za Raskrikavanje.

Radomirović kao i drugi čelni ljudi u udruženjima novinara smatraju da zloupotrebe koje se dešavaju na medijskim konkursima ne bi smele biti razlog za ukidanje projektnog sufinansiranja.

„Ovo bi se pre moglo iskoristiti za poboljšanje zakonskog okvira kroz uvođenje obaveze lokalnih samouprava da u komisije uključuju samo predstavnike reprezentativnih novinarskih i medijskih udruženja, onih koja imaju najmanje 500 članova ili koja okupljaju najmanje 30 medija. Time bi se obezbedilo da o predlozima projekata odlučuju novinari koji imaju odgovornost prema javnom interesu, a ne kao sada predstavnici fantomskih udruženja za koja ne znamo ni koliko članova imaju ni čime se bave“, dodao je Radomirović.

Na pitanja i molbe da nam dostave izveštaj o realizaciji projekta, firma „Sky comm group“ nije odgovorila.

Vlasnik „Sky comm group“ je „Sky solutions“ u vlasništvu Milenka Škarića. Pored „Sky comm group“ ova firma poseduje i firme „Aquila team“ i „CBGB“.

Škarić je, prema podacima sa APR-a, vlasnik još osam firmi. Između ostalih „Adriatic regon distribution“, „Sky music corporation“, „Exit festival and brands“ (preko firme „CBGB“), „Sky logistic“, „Skymel“.

Prema podacima sa portala javnih nabavki „Sky solutions“ je ove godine inkasirala oko 120 hiljada evra. Naime, Radio televizija Srbije je krajem prošle godine sa ovom firmom zaključila ugovor od 15 miliona dinara za najam tehnike za potrebe realizacije specijalnih emisija.

Milenko Šarić, vlasnik „Sky comm group” blizak je sa Sinišom Malim i trenutnom gradskom upravom. Njegov projekat „Future park“ (koji se danima reklamirao na naslovnim stranama 24 sata) uvršten je u zvaničan program „Beogradske zime“ u organizaciji grada Beograda.

Na beogradskom konkursu za sufinansiranje proizvodnje medijskih sadržaja mediji sa izrazito provladinom uređivačkom politikom poput Studija B, tabloida Alo, Srpski telegraf, Informer dobili su ukupno 28 miliona dinara.
  Neutemeljeno
Odbrana jelke, drugi čin
27.12.2017.  /  Vesna Radojević
  Manipulisanje činjenicama
Alo pere gradsku vlast u slučaju „jelka“
22.12.2017.  /  Vesna Radojević
  Neutemeljeno
Koliko zapravo ima „senior kartica“?
20.12.2017.  /  Vesna Radojević
Grad Beograd
novogodišnja rasveta
javne nabavke
propaganda
Sky comm
PRATI RASKRIKAVANJE NA DRUŠTVENIM MREŽAMA:
Raskrikavanje je projekat Mreže za istraživanje kriminala i korupcije - KRIK

O nama
Makenzijeva 46, 11000 Beograd
011 244 19 66
raskrikavanje@krik.rs