raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Vest
Od Državne lutrije Srbije za prorežimske medije skoro 80 hiljada evra
04.07.2019.    Vesna Radojević    Foto: Printscreen / YouTube
Državna lutrija Srbije je od početka godine Informeru kao i listovima Alo i Večernje novosti dodelila 80 hiljada evra vredne ugovore za oglašavanje. Kako je prenela Nova ekonomija, kompanija Insajder tim, koja izdaje tabloid Informer, krajem juna dobila je skoro tri miliona dinara od Državne lutrije Srbije za usluge oglašavanja. Ranije ove godine po istom osnovu tabloid Alo i Večernje novosti takođe su dobile po tri miliona dinara. Ovi dnevni listovi osim što su izrazito prorežimski i podržavaju politiku koju vodi Aleksandar Vučić, lideri su u kršenju Kodeksa novinara Srbije.
Svi ugovori dodeljeni su na osnovu velike javne nabavke o oglašavanju raspisane u martu ove godine, a koja je u zavisnosti od tiraža podeljena u nekoliko manjih.

Insajder tim, čiji je vlasnik glavni urednik Informera Dragan J. Vučićević, prenosi Nova ekonomija, dobio je posao na konkursu na kom je uslov bio da prodati dnevni tiraž ponuđača bude najmanje 90.000 primeraka. U dokumentima koja prate ovu javnu nabavku se navodi da se ponuđač obavezuje da minimalno tri puta nedeljno objavljuje rezultate igara na sreću koje ima Državna lutrija.

List Alo je u aprilu ove godine potpisao dva ugovora sa Državnom lutrijom Srbije, odnosno pobedio je u dve partije raspisane javne nabavke u kojima je uslov bio da ponuđač dnevno prodaje najmanje 30 odnosno 40 hiljada primeraka.

Vrednost prvog ugovora bio je milion i 343 hiljada dinara bez poreza, a drugi gotovo milion i po dinara.

U istoj javnoj nabavci, u partiji koja je podrazumevala da ponuđač ima najmanje 30 hiljada prodatih primeraka novina dnevno, ali na ćiriličnom pismu, pobedile su Večernje novosti, a vrednost tog ugovora bila je nešto manja od tri miliona dinara.

Kako je Raskrikavanje ranije pisalo, prema podacima Uprave za javne nabavke kompanija Medijska mreža (izdavač Srpskog telegrafa) dobila je tokom 2016. i 2017. oko šest miliona dinara za usluge oglašavanja (oko 49 hiljada evra) od Državne lutrije Srbije.

Prema analizama Raskrikavanja, prorežimski tabloidi Informer, Alo i Srpski telegraf gotovo svakodnevno objavljuju lažne vesti i dezinformacije. Ovi listovi redovno krše i Kodeks novinara Srbije.

Prema podacima Saveta za štampu, samo u drugoj polovini 2018. Alo je prekršio Kodeks oko 930 puta, Večernje novosti 216, a Informer je imao skoro 600 prekršaja. Ubedljivo najviše prekršaja Kodeksa imao je Srpski telegraf sa gotovo 770 prekršaja.
  Klikbejt
Kurirov „LOTO milioner” najavljuje tužbu
“Taksista iz Odžaka postao milioner, odao ga status na FB”, naslov je teksta u Kuriru o ...
  Vest
Reakcije urednika Srpskog telegrafa na vest o skrivenom reklamiranju
Na pisanje Raskrikavanja o učestalom skrivenom reklamiranju farmaceutske kuće „Avala pharm“ u ...
  Analiza
Za pola godine više od 400 laži na naslovnicama četiri tabloida
Na naslovnim stranicama Kurira, Informera, Srpskog Telegrafa i lista Alo za prvih šest meseci ove g...
Državna lutrija Srbije
Alo
Informer
Srpski telegraf
Večernje novosti
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: