raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Vest
Kurir, Srpski telegraf, Nove kikindske i Informer prekršili Kodeks
12.11.2019.    Raskrikavanje    Foto: Raskrikavanje
Zbog kršenja Kodeksa novinara Srbije, tabloidi Srpski telegraf i Informer, kao i nedeljnik Nove kikindske dobili su javne opomene Komisije za žalbe Saveta za štampu, dok je tabloidu Kurir naloženo da odluku o prekršaju Kodeksa i objavi. Prekršaji su se najčešće odnosili na istinitost izveštavanja.
Kurir je prekršio Kodeks (istinitost, odgovornost novinara i novinarska pažnja) zbog teksta „Boki 13 novac davao Đilasu, Vuku i Bošku, na koji je žalbu podneo Vuk Jeremić. U tekstu su iznete optužbe na njegov račun, bez bilo kakvih dokaza, a prema oceni komisije, u tekstu nije moguće jasno odvojiti činjenice od spekulacija i pretpostavki.

„Autori teksta se pozivaju na anonimne izvore, a da se nisu ni potrudili da ih makar bliže opišu, kako bi čitaoci mogli da, na osnovu toga, zaključe koliko su kredibilni. Takođe, nisu ni pokušali da od Jeremića dobiju bilo kakvu izjavu na ovu temu. Time je prekršena većina tačaka iz odeljka Istinitost izveštavanja, koje propisuju obavezu novinara da konsultuje više izvora, da naznači izvore, kao i da ne iznosi neosnovane optužbe, niti tvrdnje zasnovane na nagađanjima“, navodi komisija.

Javnu opomenu zbog teksta „Vučić: Rekao sam kancelarki, Srbija može da izgubi sve“, dobio je tabloid Informer zbog kršenja istinitosti izveštavanja i novinarske pažnje. Naime, u tekstu govore o ishodu sastanka Vučića i Merkel, koji u momentu objavljivanja nije bio ni održan, jer je nešto pre toga odložen.

„Uredništvo lista nije objavilo da su u osnovnom izdanju napravili grešku, niti se zbog toga izvinilo čitaocima koji su dezinformisani, što dodatno ukazuje na neprofesionalno postupanje, jer bi odgovorna redakcija morala da svoje čitaoce obavesti o tome da je najpe objavila netačnu informaciju“, stoji u obrazloženju komisije.

Na sednici komisije našla su se i dva lokalna medija - Južne vesti kao tužilac, i nedeljnik Nove Kikindske kao tuženi.

Južne vesti su se žalile na tekst objavljen u Srpskom telegrafu, „Romu oduzeli konja, a onda mu upali u kuću i očitali bukvicu“, gde je prekršeno autorstvo Južnih vesti, s obzirom da je gotovo ceo tekst u Srpskom telegrafu zapravo kompilacija dva teksta objavljena prethodno na ovom portalu.

Južne vesti su, navodi komisija, prve izvestile o događaju u niškom romskom naselju - kada su pripadnici Srbske časti oteli konja od vlasnika koji ga je tukao, a onda ga i „prevaspitavali“ - da je tema dobro obrađena, sagovornici su relevantni, te da je Srpski telegraf bez ikakvog navođenja izvora jednostavno preuzeo oba teksta, spijio ih i objavio kao svoj tekst.

Nedeljnik Nove kikindske novine su prekršile istinitost izveštavanja, odgovornost novinara i poštovanje privatnosti zbog dva teksta „Bodrožićevo iz nemoći širenje zla“ i „Bivši predsedniče OFK Kikinda, Bodrožiću“, na koje se žalio upravo Željko Bodrožić, urednik nedeljnika Kikindske i predsednik NUNS-a.

Tekstovi su zapravo saopštenja Srpske napredne stranke, u kojima su iznete optužbe, klevete i uvrede na račun Bodrožića i njegove porodice. Iz ovog nedeljnika su komisiji odgovorili da su oni „samo“ doslovno preneli i jasno naznačili da je reč o stranačkim saopštenjima, što komisiji nije bilo prihvatljivo.

„To što je reč o tekstovima čiji su autori stranke, ili uprave fudbalskih klubova, ne oslobađa redakciju odgovornosti za objavljivanje takvog sadržaja. Niti je redakcija u obavezi da objavljuje uvredljiva saopštenja, niti treba da ih prenosi bez ikakve ograde“, navodi komisija za žalbe i dodaje da je list i u ovom slučaju imao obavezu da pozove „drugu stranu“ da se izjasni o optužbama.
  Vest
Danas, TPKnews i Gradski portal 018 prekršili kodeks
Zbog neobjavljivanja celokupnog odgovora Ivana Radovanovića, list Danas je prekršio Kodeks novinar...
  Vest
Odluke Saveta za štampu: javna opomena za eVršac, Kikindske prekršile Kodeks
Na poslednjoj sednici Saveta za štampu, Komisija je odlučila da su Kodeks novinara Srbije prekrši...
  Vest
Tanjug dobio javnu opomenu zbog povrede autorskih prava
Tanjug je prekršio Kodeks novinara Srbije jer je bez navođenja izvora preneo informaciju objavljen...
Kodeks novinara Srbije
Informer
Kurir
Južne vesti
Nove kikindske novine
Srpski telegraf
Savet za štampu
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: