raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Vest
Danas, TPKnews i Gradski portal 018 prekršili kodeks
04.12.2019.    Vesna Radojević    Foto: Unsplash / Tim Mossholder
Zbog neobjavljivanja celokupnog odgovora Ivana Radovanovića, list Danas je prekršio Kodeks novinara Srbije, odlučeno je na poslednjoj sednici Komisije Saveta za štampu. Kodeks su prekršili i portali Gradski portal 018 iz Niša i TPKnews.
Najviše polemike na poslednjoj sednici izazvala je žalba Ivana Radovanovića na list Danas koji mu nije objavio celokupan odgovor na tekst Slaviše Lekića. Radovanović u žalbi navodi da je uz njegov potpis Danas dodao i jednu laž - da je kolumnista Informera.

Glavni i odgovorni urednik Danasa Dragoljub Petrović, sa druge strane je tvrdio da je Radovanović zloupotrebio pravo na žalbu te da su objavili samo onaj deo koji se odnosi na Slavišu Lekića. „Dodali smo da je kolumnista Informera jer on svoje kolumne objavljuje na sajtu, ponekad i u štampanom izdanju tog tabloida. Čak je i ovaj tekst koji smo mu navodno cenzurisali, objavio na Informerovom sajtu. Ako neko objavljuje kolumne na sajtu Informera on je, bez obzira koliko to bilo neprijatno zvanje –kolumnista Informera“, naveo je Petrović u odgovoru na žalbu.

Većina članova Komisije za štampu ipak se složila da je u pitanju kršenje Kodeksa u odeljku odgovornost novinara jer urednici medija po zakonu moraju da omoguće pravo na odgovor.

„Mislim da je pravo na odgovor svetinja i ne možemo praviti situaciju da onaj koji nam se dopada ima pravo na odgovor, a onaj koji nam se ne dopada - nema“, rekao je Filip Švarm.

Portal Južne vesti su poslale žalbu na Gradski portal 018 zbog toga što su kako tvrde „prepisali vest objavljenu na Južnim vestima dan ranije bez navođenja izvora“.

Gradski portal 018 nije odgovorio na žalbu, a većina članova Komisije odlučila je da je ovaj portal prekršio kodeks u delu poštovanja autorstva.

I portal TPK news je po mišljenju čanova Komisije prekršio nekoliko odredbi Kodeksa novinara Srbije. Naime, ovaj portal je pišući o predsedniku opštine Petrovac na Mlavi Dušku Nediniću koristio reči poput „pijanica“, „fašistička budala“ i slično na šta se Nedinić žalio Savetu za štampu.

U odgovoru na žalbu TPK news navodi da su u više navrata pokušavali da stupe u kontakt sa
Nedinićem i njegovim saradnicima, te da su svaki put dobijali pretnje ili javno etiketiranje kao špijuna i izdajnica.

„Ali bez obzira na sve to, mi se i dalje trudimo da obaveštavamo javnost o svim malverzacijama u Braničevskom okrugu, bez obzira na sve pritiske i lažne optužbe, sve dok ne budu predmet interesovanja nadležnih organa. Doduše, po neki put se i mi iznerviramo pa imamo po neki ispad, što nas, ponavljamo, ne opravdava“, stoji u odgovoru ovog portala Komisiji Saveta za štampu.

    
  Vest
Skoro 13,5 miliona evra za medije u 2019, novac i dalje ide prekršiocima Kodeksa
Na lokalnim konkursima za sufinansiranje medija, prošle godine je podeljeno 1,6 milijardi dinara (o...
  Vest
Savet za štampu: Bez prekršaja kodeksa za Ozon press
Članovi Komisije za žalbe Saveta za štampu nisu mogli da se usaglase na sinoćnoj sednici da li j...
  Vest
Za 184 dana dnevni listovi napravili prekršaje u pet hiljada tekstova
Osam dnevnih listova je u drugoj polovini 2019. godine napravilo pet hiljada prekršaja, pokazuju re...
Savet za štampu
mediji
Kodeks novinara Srbije
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: