raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Pretraga po temi:
 mediji
  Vest
Kolubarske: Sumnja da gradonačelnik Valjeva „namešta“ konkurs za informisanje

Pre nekoliko dana Grad Valjevo raspisao je javnu nabavku za „usluge informisanja javnosti“ u vrednosti od 4,1 miliona dinara, a prema postavljenim uslovima čini se da je posao unapred dogovoren sa „ponuđačem“, pišu Kolubarske.rs.

11.03.2019.
  Vest
Radiju i televiziji Homolje 4 miliona dinara od opštine Žagubica

Na konkursu za sufinansiranje medija, opština Žagubica je ove, kao i prethodnih nekoliko godina budžet od 6 miliona dinara rasporedila tako da najveći deo dobije Radio i televizija Homolje. Kako prenosi http://boom93.com/info/lokalne-vesti/54686/kako-zagubica-deli-novac-za-projekte-medija.html==požarevački radio Boom 93, pre samo nekoliko dana ovaj medij dobio je 70 odsto od ukupnih sredstava, odnosno 4,2 miliona dinara. Novinar tog radija Uroš Urošević za Raskrikavanje kaže da su ovakvi konkursi način da mediji svojim promotivnim tekstovima dobiju novac od države, ne mareći za javni interes.

22.02.2019.
  Vest
Savet za štampu: Javna opomena portalu Glas zapadne Srbije

Komisija za žalbe Saveta za štampu donela je odluku da portalu Glas zapadne Srbije uputi javnu opomenu zbog teksta “Ovi novinari su pratili Instagram maloletnog deteta”, a u kome se tvrdi da je redakcija Ozon press u tekstovima o odmoru gradonačelnika Čačka koristila fotografije njegovog maloletnog sina. Kako je komisija Saveta odlučila portal Glas zapadne Srbije prekršio je istinitost izveštavanja i novinarsku pažnju.

13.02.2019.
  Vest
Predsednik opštine Grocka Dragoljub Simonović uhapšen zbog napada na Jovanovića

Predsednik opštine Grocka Dragoljub Simonović uhapšen je zbog sumnje da je naredio paljenje kuće novinara Žig info Milana Jovanovića potvrdio je večeras predsednik Aleksandar Vučić. Jovanović za Raskrikavanje kaže da se oseća zadovoljno zbog hapšenja jer je ovo kako tvrdi već treći put kako je Simonović pokušao njegovo ubistvo. „Ja sam zahvalan policiji što su ovaj put sve preduzeli kako treba, očigledno je da su ovoga puta imali zeleno svetlo“.

25.01.2019.
  Vest
Direktor Srpskog telegrafa: krikovi i birnovi obmanjuju javnost

Direktor prorežimskog tabloida Srpski telegraf Saša Milovanović reagovao je na analizu Raskrikavanja po kom je taj tabloid u prošloj godini https://www.raskrikavanje.rs/page.php?id=346==objavio više od 200 lažnih vesti na naslovnicama i optužio KRIK i druge kolege da obmanjuju javnost. Gostujući sinoć u vestima na TV Prva, Milovanović je između ostalog izjavio da su kao lažne vesti u tom listu zapravo predstavljeni PR tekstovi. Međutim, Savet za štampu je tom listu uputio brojne javne opomene, a u poslednjih pet meseci zabeležio je 769 tekstova u kojima je prekšen Kodeks novinara Srbije. Takođe, analiza Raskrikavanja je pokazala da se prošle godine na naslovnicama 223 broja Srpskog telegrafa našlo se čak 230 netačnih ili neutemeljnih tvrdnji.

23.01.2019.
  Pseudonauka
Nastavak sage “misteriozni uticaj krvavog meseca”

Ako se danas posvađate sa nekim, budete loše volje ili donesete ishitrenu odluku, to je zato što je, kako kaže Srpski telegraf, došlo do pomračenja “Superkrvavog vučjeg Meseca”. Njihov sagovornik, astrolog naveo je da „Mesec predstavlja narod, pa da se pomračenjem Meseca ni građanima ne piše dobro.“ Iz dva astronomska udruženja pak za Raskrikavanje kažu da tako nešto nije empirijski dokazano i da su u pitanju narodna verovanja, bez astronomskog značaja.

21.01.2019.
  Vest
Za pet meseci preko 3 hiljade prekršaja novinarskog kodeksa u dnevnim listovima

U poslednjih pet meseci Kodeks novinara Srbije prekršen je u više od 3.600 tekstova što je značajan porast kršenja Kodeksa u dnevnoj štampi, pokazalo je istraživanje Saveta za štampu. Neslavno prvo mesto među osam dnevnih listova koji su analizirani zauzima dnevni list Alo sa 929 prekršaja.

15.01.2019.
  Vest
Igor Žeželj zvanično novi vlasnik Kurira

Novi vlasnik Kurira, 12 portala i još 14 štampanih izdanja, umesto Aleksandra Rodića je Igor Žeželj, vlasnik i direktor firme Wireless media, http://uns.org.rs/sr/desk/UNS-news/72724/igor-zezelj-novi-vlasnik-kurira.html==prenelo je Udruženje novinara Srbije (UNS).

10.01.2019.
  Analiza
Više od 700 laži na naslovnim stranama tri tabloida u 2018. godini

Na ukupno 306 naslovnih strana u 2018. godini, Informer je imao čak 351 lažnu odnosno neutemeljenu vesti. Na naslovnicama 223 broja Srpskog telegrafa našlo se čak 230 netačnih ili neutemeljnih tvrdnji, a tabloid Alo na naslovnim stranama 358 brojeva u prošloj godini imao je 149 lažnih odnosno vesti bez jasnih izvora i dokaza. Do ovih podataka novinari Raskrikavanja došli su pregledom svih naslovnih strana u 2018. godini ova tri tabloida kao i uočavanjem trendova kroz celu prošlu godinu. Estradne i vesti koje se tiču ubistva pevačice Jelene Marjanović izostavljene su iz ove analize.

09.01.2019.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: