raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Neutemeljeno
Izvorni članak je objavljen 18.01.2018. (Srpski telegraf)
Srpski telegraf „rasvetlio“ ubistvo Olivera Ivanovića
24.01.2018.    Vesna Radojević    Foto: Flickr/Allan Leonard
Krajem prošle nedelje novinari Srpskog telegrafa tvrdili su da je „vođa OVK naredio ubistvo (Olivera Ivanovića)“, a za protekli vikend da je Kadri Veseli ubistvo izvršio „u sadejstvu sa stranim službama koje deluju na teritoriji pokrajine. To su američka CIA, engleski MI-6 i obaveštajna služba Edija Rame (Albanije)“. Dva dana kasnije pisali su da trag vodi „direktno do američke vojne Bondstil na Kosovu“. Iako svaki sledeći tekst ima drugačije informacije od prethodnog, svi imaju nešto zajedničko - anonimne izvore iz, navodno, obaveštajnih krugova i nijedan konkretan dokaz ponuđen u tekstovima za ove bombastične tvrdnje.
Svega dva dana nakon ubistva Olivera Ivanovića u Kosovskoj Mitrovici, kada su tek otpočele zvanične istrage ovog političkog ubistva, Srpski telegraf objavio je tekst kojim je obavestio čitaoce da su novinari ovog lista rasvetili pozadinu atentata: „VOĐA OVK NAREDIO OLIVEROVO UBISTVO!”

U tekstu se tvrdi da je Kadri Veseli, šef (kosovskog) parlamenta i kako Srpski telegraf navodi „bivši OVK zločinac“, organizovao ubistvo i da su to pokazale prve indicije iz istrage.

Bez pozivanja na konkretne dokaze za svoje tvrdnje tabloid je optužio Veselija kojeg je „kao glavnog čoveka na Kosovu“ prvi put na konferenciji za novinare nakon atentata na Ivanovića spomenuo predsednik Srbije Aleksandar Vučić. Tvrdnje navodnih izvora iz obaveštajnih službi ovaj tabloid predstavio je kao neprikosnovene činjenice, bez bilo kakve ograde da je u pitanju nečije mišljenje.

Nakon ovoga Srpski telegraf objavio je sledeći tekst u kome tvrde da otkrivaju ko stoji iza brutalnog ubistva Olivera Ivanovića. U priču su tada uključili i obaveštajne službe drugih zemalja - koje se često koriste u srpskim tabloidima kao krivac za različite zavere.

Prema izvorima iz srpskih obaveštajnih službi, kako pišu „osnov zločinačke mreže čine tri tajne službe - SAD, Velike Britanije i Albanije, pod čijim patronatom faktički deluje paraobaveštajna služba ŠIK, preko koje Kadri Veselji i njegovi saradnici kontrolišu sve što se dešava na Kosovu“.

Dva dana kasnije od „izvora dobro upućenih u pozadinu ubistva“ otkriva se da „krvavi trag“ vodi do američke baze Bondstil.

„Pod maskom klasične vojne baze iz ovog centra se direktno upravlja kompletnom teritorijom Kosova, tu se obučavaju i logistički opremaju špijuni CIA, ali i albanski teroristi, a postoje i mnogobrojni dokazi da se iz Bondstila koordinira trgovina narkoticima za veliki deo Evrope“, navodi Srpski telegraf.

Svoje teze, kao i u većini slučajeva, Srpski telegraf izvodi samo na osnovu anonimnih izvora, bez potvrde bilo kojih zvaničnih izvora ili dokumenata.

Kao analitičare u ovim tekstovima citiraju Sašu Borojevića, narodne poslanike Milorada Drecuna i Vojislava Šešelja, advokata Gorana Petronijevića kao i Slavka Nikića, kog potpisuju kao dugogodišnjeg pripadnika srpskih obaveštajnih službi.

U današnjem broju Srpski telegraf objavio je bombastičnu naslovnu stranu „Otkrivamo 5 dokaza da je CIA umešana u ubistvo Ivanovića“. U tekstu se tvrdi da iza atentata stoji CIA i to na osnovu izjava Srđana Perišića sa Fakulteta za međunarodnu politiku i bezbednost i Leonida Savina, ruskog geopolitičara. Kako se kaže u tekstu, cilj Amerikanaca jeste destabilizacija Srbije i iskorenjivanje ruskog uticaja na Balkanu.

“Ja nemam dokaze, ali sam ubeđen da je to tako“, tvrdi Perišić za Raskrikavanje. “Dugo se bavim time, profesor sam i smem otvoreno da govorim o tome. Pričao sam o metodama koje koristi CIA u svojim operacijama na osnovu dokumenta sa kog je skinuta tajnost - tzv. Dulitl izveštaja iz 1954. godine.“
   Foto:Raskrikavanje


Provladin tabloid Srpski telegraf izdaje firma „Medijska mreža“ u vlasništvu Ljubomira Dabovića, Milana Lađevića, Saše Milovanovića i Lazara Simića.

Prema podacima iz KRIK-ove baze imovine političara Lazar Simić je advokat koji je radio u kancelariji Igora Isailovića, čoveka od poverenja gradonačelnika Beograda Siniše Malog i poslovnog partnera premijerke Ane Brnabić.

Preko projekata za medijsko sufinansiranje u prošloj godini Srpski telegraf dobio je novac od najmanje 12 opština u Srbiji u iznosu nešto manjem od 8,5 miliona dinara. (71.000 evra). Najviše novca, 5 miliona dinara, ovom provladinom tabloidu dao je Grad Beograd.

Istovremeno, ovaj tabloid se u poslednjem izveštaju Saveta za štampu našao pri vrhu liste domaćih štampanih medija koje najviše krše novinarski kodeks.
  Pristrasnost
Provladini mediji o „jadnicima“ iz opozicije
„Jadnici“ i „bednici“ reči su kojima su provladini mediji nazvali lidere opozicije prenose...
  Teorija zavere
Prorežimski tabloid najavljuje atentate, državne institucije ćute
Srpski telegraf na naslovnoj strani doneo je uznemirujuću vest o tome da Centralna obaveštajna age...
  Manipulisanje činjenicama
Srpski telegraf: Gruevski se suprotstavio Zapadu, pa završio na robiji
Srpski telegraf je u kratkoj vesti o nepravosnažnoj presudi po kojoj je bivši makedonski premijer ...
Oliver Ivanović
atentat
CIA
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: