raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Vest
Izvorni članak je objavljen 13.02.2018. (Transparentnost Srbija)
Naprednjaci vladaju naslovnim stranama
13.02.2018.    Vesna Radojević    Foto: Raskrikavanje
Izborna lista „Aleksandar Vučić – Zato što volimo Beograd!“ bila je ubedljivo najzastupljenija na naslovnim stranicama dnevnih listova u prve četiri nedelje kampanje, a njeni kandidati i lider naprednjaka bili su gotovo 90% slučajeva prikazani u pozitivnom kontekstu, objavila je Transparentnost Srbija.
Aleksandar Vučić, Siniša Mali, Goran Vesić i drugi kandidati sa liste (ukupno 13), kao i SNS, imali su 171 pojavljivanje na naslovnim stranicama devet dnevnih listova koji izlaze u Beogradu. Od toga 149 u pozitivnom kotekstu (87%), sedam u neutralnom (4%) i 15 u negativnom (9%), i to svih 15 u listu "Danas".

Prema analizi Tranasparentnosti drugi po broju pojavljivanja su Dragan Đilas, Vuk Jeremić i Saša Janković, sa ukupno 68, uglavnom u negativnom kontekstu. Od 68 naslovnica na koje su se "probili", u pozitivnom svetlu su Đilas, Jeremić i Janković predstavljeni u 24 slučaja, u neutralnom u 6, a u negativnom u 38. Gotovo sva negativna (37 od 38) su u tabloidima.

"Da oslobodimo Beograd" ima 24 pojavljivanja (17 pozitivnih, 5 neutralnih i 2 negativna), lista Ivica Dačić 23 (17/6/0), lista Dosta je bilo i Dveri 20 (13/2/5) i Aleksandar Šapić 16 (4/5/7)

"Najekskluzivnija" je naslovna stranica 24 sata - pojavljuju se samo Aleksandar Vučić i kandidati sa njegove liste (46 puta, od toga 45 u pozitivnom kontekstu, jednom u neutralnom) i Aleksandar Antić jednom, u pozitivnom.

Podsetimo, kako smo ranije pisali besplatni dnevni list „24 sata“ koji zapravo predstavlja stranački bilten Srpske napredne stranke, preko firme „Sky comm group“ koja je njen izdavač finansiraju svi poreski obveznici. Naime, na poslednjem beogradskom konkursu za sufinansiranje medijskih projekata od javnog interesa, ova firma dobila je čak 5 miliona dinara.

I drugi tabloidi koji o Srpskoj naprednoj stranci i Aleksandru Vučiću pišu isključivo pozitivno su na prošlom beogradskom konkursu za medijsko sufinansiranje dobili milione dinara. Tako su Studio B, tabloidi Alo, Srpski telegraf i Informer dobili ukupno 28 miliona dinara.
  Vest
Televizijama dva miliona evra za beogradske izbore
Srpska napredna stranka potrošila je oko 1,4 miliona evra na oglašavanje na pet televizijskih sta...
  Lažna vest
Predizborne bitke provladinih tabloida
U nastavku kampanje protiv opozicije, prorežimski tabloid Alo i portal Srbijadanas.com objavili su ...
  Vest
Opozicija traži više prostora u medijima tokom izborne kampanje
Prvim zajedničkim saopštenjem 13 opozicionih stranaka i pokreta koji će učestvovati na predstoje...
izborna kampanja
beogradski izbori
SNS
Aleksandar Vučić
Dragan Đilas
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: