raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Vest
Firma Radoice Milosavljevića i Željka Joksimovića dobila prava na Tanjug
25.12.2020.    Marija Vučić    Tanjug; Foto: Raskrikavanje
Vlada Srbije odobrila je da se noovosnovanoj firmi „Tačno“ u vlasništvu Radoice Milosavljevića, pevača Željka Joksimovića i Manje Grčić, dodeli na korišćenje Tanjugov logo, slogan i deo arhive za 628.000 evra, i to za narednih 10 godina. Osim toga, nacrtom ugovora do koga je došlo Raskrikavanje, predviđeno i da firma „Tačno“ preuzme stotinak zaposlenih u Tanjugu. Da li je ovo praktično „iznajmljivanje“ Tanjuga privatnoj firmi - gde će raditi isti zaposleni pod istim brendom - Raskrikavanje nije uspelo da sazna, jer ni direktorka ove firme Manja Grčić, ni direktorka Tanjuga Branka Đukić, kao ni sam Radoica Milosavljević, nisu hteli da komentarišu.
Nekolko medija objavilo je da firma pevača Željka Joksimovića, Minacord Media, kupuje Tanjug. Ipak, prema dokumentaciji Agencije za privredne registre do koje je došlo Raskrikavanje, ne radi se o formalnoj kupovini već o „ustupanju iskorišćavanja imovinskih prava“ firmi „Tačno“.

Ova firma osnovana je u novembru 2020. godine, a vlasnici su izrazito prorežimska RTV Pančevo Radoice Milosavljevića (60 odsto vlasništva), i firma Minacord Media (40 odsto vlasništva) iza koje stoje pevač Željko Joksimović i Manja Grčić, koja je bila i menadžerka u više medijskih kuća poput B92.

Početkom decembra 2020. godine, Vlada Srbije dala je saglasnost na nacrt ugovora između Republičke direkcije za imovinu i firme „Tačno“, a u kome se predviđa šta sve „dobija“ na korišćenje ova firma.

Reč je, najpre, o četiri „žiga“ agencije Tanjug čiju je vrednost krajem 2018. godine firma Deloit procenila na 567.000 evra. Ovde spadaju četiri logoa, uključujući i slogan „Tanjug. Tačno“, koji su zaštićeni u Zavodu za intelektualnu svojinu. Ove logoe, slogan i ime - ono što praktično čini Tanjugov „brend“ - firma „Tačno“ koristiće narednih deset godina.

Toj firmi osnovanoj sa svega hiljadu dinara, država ustupa i sve fotografije i snimke koji su nastali tokom 2015. godine. Vrednost ove arhive iz 2015. godine je oko 60.000 evra, ali prava na njeno korišćenje prestaju za svega nekoliko dana, 31. decembra. Naime, prema našim zakonima, mediji imaju autorska prava na dela poput fotografija i video-snimaka pet godina od njihovog nastanka. Nakon tih pet godina, ako ugovorom nije drugačije predviđeno, autorska prava se vraćaju fotografu odnosno snimatelju. Nije poznato šta je sa arhivom ove agencije nastale posle 2015. godine, od kada je Tanjug navodno prestao da postoji.

U septembru 2020. godine, Vlada Srbije je donela zaključak u kome između ostalog navodi da će kupac imovinskih prava morati da preuzme određeni broj zaposlenih i angažovanih u Tanjugu, na osnovu spiska koji će Tanjug da dostavi.

Na tom spisku koji je novembra 2020. godine Tanjug dostavio Republičkoj direkciji za imovinu, nalazi se 101 zaposleni, kao i direktorka Branka Đukić.

Početna cena ovih imovinskih prava - „brenda“ i dela arhive čiji je vlasnik Republika Srbija - bila je 627.481 evro, a poziv je objavljen 14. novembra ove godine u „Srpskom telegrafu“.

Kako se može videti u dokumentaciji APR-a, na poziv je stigla samo jedna ponuda - upravo firme „Tačno“ - koja je iznosila 628.000 evra.

Nakon toga je napisan nacrt ugovora između Republičke direkcije za imovinu i ove firme, na koji je Vlada Srbije dala saglasnost 10. decembra.

Da li je ugovor potpisan, kao i zašto je obavljena ova vrsta „ustupanja iskorišćavanja imovinskih prava“ a ne kupoprodaja Tanjuga koja je i predviđena novom medijskom strategijom, Raskrikavanje nije uspelo da sazna.

Direktorka i suvlasnica firme „Tačno“, Manja Grčić, nije odgovorila na poziv i poruku novinarke Raskrikavanja. Direktorka Tanjuga Branka Đukić je odgovorila da ne daje izjave, dok je Radoica Milosavljević, većinski vlasnik firme „Tačno“, rekao da je na sahrani i spustio slušalicu.

Zaključak Vlade kao i nacrt ugovora možete pronaći ovde.

Na osnovu tri ugovora sa Telekomom, „Minacord media“ dobila 2,4 miliona evra kredita

Zanimljivo je i da je firma „Minacord Media“, koja je manjinski vlasnik firme „Tačno“, na osnovu poslovnog angažmana sa državnim operaterom Telekom Srbija dobila na zajam 2,4 miliona evra od jedne poslovne banke. Tako su najpre dobili 1,5 milion evra vredan kredit u novembru 2019, a nekoliko meseci kasnije, u martu 2020. još 900 hiljada evra, pokazuju zvanični ugovori o zalozi do kojih je došlo Raskrikavanje.

Kao garanciju da će otplatiti ove kredite, firma „Minacord media“ je založila tri ugovora koja ima sa državnim Telekomom o distribuciji TV programa.

Firma Minacord media je, inače, vlasnik tri kablovska kanala - K1, TV Doktor i Kazbuka - koja se emituju preko Telekomovih kablovskih platformi.

Ko je Radoica Milosavljević?

Radoica Milosavljević je široj javnosti postao poznat nakon 2015. godine od kada je privatizovao čak 11 lokalnih medija, pre svega televizija.

U njegovom vlasništvu su danas RTV Kruševac, RTV Pančevo, SOS Kanal Plus iz Beograda, RTV Kanal M iz Paraćina, TV Pirot, TV Požega, TV Telemark Čačak, RTV Bačka Palanka, RTV Brus, RTV Caribrod i Centar za informisanje Novi Kneževac.

Kako je Raskrikavanje ranije pisalo, ove televizije Milosavljevića su (osim SOS kanala čija cena nije poznata) dosad koštale nešto više od 256.000 evra.

Međutim, praktično su same sebe otplatile preko konkursa za projektno sufinansiranje - samo za dve godine (2017. i 2018) ovi mediji inkasirali su najmanje 62,3 miliona dinara za medijske projekte, odnosno nešto manje od 530.000 evra.

Milosavljević je inače nekadašnji visoki funkcioner SPS-a, a bio je i zamenik gradonačelnika Kruševca do 2012. godine. Osim ovih medija, suvlasnik je i kruševačke firme za proizvodnju plastične ambalaže, osnovane 1994. godine.

O njegovoj bliskosti sa vlastima se za sve to vreme spekulisalo, a ona je onda je i potvrđena kada je CINS otkrio da je Milosavljević bio jedan od donatora koji su donirali SNS-u prostorije na Novom Beogradu od oko 600 kvadrata, u kojima se sada nalazi centrala ove stranke.
  Vest
Sudija predložio da Tanjug i urednik Fejk njuz tragača spor reše mirnim putem
Prvo ročište povodom privatne tužbe koju je novinska agencija Tanjug podnela protiv urednika F...
  Vest
Tanjug tužio urednika Fejk njuz tragača, traže uslovnu kaznu zatvora
Agencija Tanjug podnela je privatnu tužbu protiv urednika Fejk njuz tragača Stefana Janjića zbog ...
  Vest
Tanjug prećutao da je država platila za pohvalni tekst jer to ne smatra „ključnim“
Nakon teksta Raskrikavanja „Fajnenšl Tajms nije rekao da Srbija munjevito ide napred“, u kome s...
Tanjug
Radoica Milosavljević
Tačno DOO
Željko Joksimović
Minacord Media
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: