raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
  Vest
„Milenijum tim“ tužio više medija, traže najmanje 800.000 evra odštete za povredu ugleda
06.04.2021.    Marija Vučić    Mediji su tuženi Višem sudu u Beogradu; Foto: KRIK
Građevinska kompanija „Milenijum tim” tužila je lokalne portale Info Vranjske i Jug Press, kao i Danas i N1 tražeći od njih ukupno 800.000 evra odštete - 100.000 evra po tužbi - zato što su prenosili izjave opozicionih političara sa konferencija za medije, ili njihova saopštenja. U spornim izjavama funkcioneri Narodne stranke su optuživali „Milenijum tim” za koruptivne poslove, a mediji, koji su uglavnom prenosili agencijske vesti, tuženi su jer nisu zvali kompaniju za komentar.
Protiv portala Jug Press ova kompanija podnela je dve odvojene tužbe u kojima traži po 100.000 evra odštete zbog dva teksta - „Jeremić: Rat korupciji” u kojima su prenosili reči Vuka Jeremića i Miroslava Aleksića iz Narodne stranke sa konferencije za medije održane 20. februara u Leskovcu. Tada su ovi opozicioni političari optuživali „Milenijum tim” za navodnu umešanost u koruptivne radnje.

Druga tužba protiv Jug Pressa i odgovorne urednice Ljiljane Stojanović podneta je zbog teksta „Jeremić: Vrh režima preko Milenijum tima otima i Vranjsku banju” od 6. februara ove godine, u kome se navode slične tvrdnje Jeremića i Aleksića iznete na konferenciji za medije istog dana u Vranjskoj banji.

Tužen je i list Danas zbog četiri teksta o „Milenijum timu” koje su objavili - agencijskih vesti preuzetih od Foneta ili Bete, poput „Jeremić: Otimanje Vranjske banje” i „Pavlović: Prodaja Instituta Jaroslav Černi firmi Milenijum tim zbog kontrole gradnje metroa”. Tuženi su i zbog prenetog saopštenja Narodne stranke kao i Jeremićeve izjave da se „Milenijum tim bogati na račun naroda”.

Kako nam je potvrđeno u Danasu, i od njih „Milenijum tim” po svakoj tužbi traži sto hiljada evra odštete, dakle ukupno 400.000 evra.

Zbog dva teksta o ovoj kompaniji tužen je i N1. Kako nam je rekao direktor Jugoslav Ćosić, samo u jednoj tužbi je zatražena odšteta od 100.000 evra i to zbog teksta koji su preneli sa Bete.

U agencijama Beta i Fonet, čije su vesti mediji prenosili, Raskrikavanju je rečeno da im nikakva tužba nije stigla.

Među tuženima su i portal Info Vranjske i urednik Saša Stojković od kojih se takođe zahteva da plate 100.000 evra zbog teksta „Jeremić: Milenijum tim jedan od asova korupcije”.

Kako „Milenijum tim” navodi u tužbama u koje je Raskrikavanje imalo uvid, ovakvim pisanjem su mediji povredili njihov poslovni ugled. Negirali su bilo kakvo učestvovanje u koruptivnim radnjama i naveli da su novinari morali da ih pozovu za komentar i proveru ovih navoda pre nego što objave tekst.

Zato traže po 100.000 evra po tekstu jer, kako tvrde, „žig ove kompanije kontinuirano gubi svoju vrednost na tržištu i svaki tekst umanjuje dodatno njegovu vrednost za iznos opredeljen ovim tužbenim zahtevom”. Dodaju i da zbog svega ovoga „strepe od mogućnosti da će poslovni partneri odustati od saradnje” sa njima.

Raskrikavanje je uputilo pitanja kompaniji „Milenijum tim” između ostalog i o tome kako su tačno utvrdili vrednost štete od 100.000 evra po tekstu, ako u samoj tužbi navode da će predložiti sudsko veštačenje koje bi trebalo da utvrdi vrednost navodne štete. Odgovore očekujemo do sutra.

Advokat Ivan Ninić, koji će pred sudom zastupati Info Vranjske, na Tviteru je napisao da šteta od 100.000 evra nije dokazana „niti je stvarno nastupila”, ali i da mediji, prema njegovom tumačenju, ne mogu biti odgovorni za verno prenošenje vesti sa stranačkih konferencija.



Kompaniju „Milenijum tim” smo takođe pitali da li su tužili još neke medije zbog prenošenja ovih izjava, kao i da li su tužili, ili će tužiti, i samu Narodnu stranku i njene predstavnike zbog izjava koje smatraju spornim.

U Narodnoj stranci je Raskrikavanju rečeno da nisu dobili nikakvu tužbu od „Milenijum tima”.

„Siledžijska pretnja medijima”

Snežana Milošević iz Lokal Pressa, asocijacije koja okuplja lokalne medije i čija je članica i Jug Press, za Raskrikavanje kaže da ovakve tužbe mogu da unište lokalne medije. Samo taksa za odgovor na tužbu, kaže ona, prevazilazi finansijske mogućnosti portala kakav je Jug Press.

Urednica ovog portala Ljiljana Stojanović navodi da je ovo „očigledna namera da se pritisnu malobrojni nezavisni mediji i da se ugase”.

„Za nas je ovaj iznos misaona imenica, a sa druge strane i pritisak. Šta se dešava u skupštini gde poslanici svakodnevno etiketiraju i optužuju? Da li će neko da tuži medije jer prenose njihove izjave”, kaže Stojanović za Raskrikavanje navodeći da je Jug Press agencija i da im je posao da prenose izjave relevantnih aktera.

Sličnog stava je i Jugoslav Ćosić, direktor programa N1. Tužbu naziva “suludom” i smatra da nisu imali obavezu da zovu „Milenijum tim” za komentar.

„Ne možemo biti odgovorni za prenošenje tuđih izjava, mi smo odgovorni za fer izveštavanje - da su poslali odgovor, mi bismo ga sigurno objavili. Ali oni ga nisu poslali. Imate milijardu različitih izjava subjekata na politčkoj sceni, mi objavljujemo i informacije koje o drugima iznose, na primer, ministri”, navodi Ćosić.

On ističe da je ovakva praksa - tužbe protiv medija zbog prenošenja nečijih izjava - bila moguća „u vreme Vučićevog zakona o informisanju”.

„Svako ima pravo da tuži, to je legalno, ali nije legitimno. Ovo je siledžijska pretnja medijima nekog ko se oseća moćno, jer radi ogromne poslove sa državom i cilj je da zastraše medije da ih više niko ne spominje”, smatra on.

„Milenijum tim” i veze sa državom

O kompaniji „Milenijum tim” pisao je i KRIK u nekoliko navrata. Između ostalog, KRIK je 2019. godine otkrio da je Predrag Mali, rođeni brat ministra finansija Siniše Malog, vozio „audi” u vlasništvu ove firme iza koje stoje Ivan Bošnjak i Stojan Vujko.

Ova kompanija već godinama dobija važne državne projekte - angažovana je i na izgradnji stambenog kompleksa „Beograd na vodi”. Imaju i druge poslove sa državom od koje dobijaju milionske ugovore - poput gasifikacije opština Smederevo i Grocka ili izgradnje stanova za bezbednjake u Nišu i Vranju.

Nedavno je kompanija kupila i zemljište i objekte u Vranjskoj banji, a kupila je ili zakupila i stotine hektara plantaža i vinograda u okolini Leskovca, na kojima je nekada radila kompanija Navip.


Ažurirano 07.04.2021. - Tekst je ažuriran odgovorom iz kompanije „Milenijum tim”

„Milenijum Tim” za Raskrikavanje: Sistematska i organizovana praksa iznošenja neistina na račun kompanije

Na pitanja Raskrikavanja o tome koga su sve tužili od medija, da li će tužiti Narodnu stranku i njene funkcionere, kao i kako su tačno došli do cifre od 100.000 evra po tužbi, iz kompanije „Milenijum Tim” odbili su da konkretno odgovore.

Naveli su da su pokrenuli sudske postupke „protiv svih osoba koje su iznošenjem neistina ili njihovim prenošenjem bez brovere, naneli štetu reputaciji i interesima kompanije".

„O ostalim zahtevima, koji se tiču dostavljanja spisa predmeta (...) kao i objašnjavanja uskostručnih pravnih pitanja u vezi obrazlaganja naših zahteva za naknadu štete koji će biti predmet dokaznog postupka (...), mi bismo te navode ostavili za raspravu pred sudom gde smatramo da im je i mesto”, rekli su iz ove kompanije.

Kako kažu, ove tužbe za naknadu štete su podneli jer smatraju da postoji „sistematska i organizovana praksa iznošenja neistina na račun kompanije i njenih vlasnika, koje prete da unište reputaciju i pričine nenadoknadivu štetu”.
  Vest
Dok Milenijum tim smanjuje odštetne zahteve protiv medija, stižu nove tužbe
Nakon što su podneli više tužbi protiv medija tražeći najmanje 800.000 evra odštete, kompanija...
  Vest
Srbiji još jedna međunarodna opomena zbog slučaja „spisak”
Uprava za sprečavanje pranja novca nema ovlašćenja da traži podatke od banaka ukoliko nema osnov...
  Vest
FATF: Neosnovano češljanje računa organizacija i novinara
Šest meseci nakon što je javnost saznala za namere Uprave za sprečavanje pranja novca da „češ...
Tužbe protiv medija
Mediji
Narodna stranka
Milenijum Tim
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: