raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Pretraga po temi:
 Kodeks novinara Srbije
  Vest
Više medija prekršilo Kodeks tekstovima o članu SNS-a iz Niša

Na jučerašnjoj sednici Komisije za žalbe Saveta za štampu petnaest žalbi je bilo predmet rasprave. Za većinu žalbi, među kojima je čak tri podnelo Ministarstvo kulture i informisanja - Komisija je odlučila da je Kodeks novinara prekršen. U slučaju žalbe Igora Žeželja na tekst koji je objavio N1 - Komisija je odlučila da Kodeks nije prekršen. O žalbi Draže Petrovića na Srpski telegraf i Republiku - članovi Komisije za žalbe nisu doneli odluku.

30.10.2020.
  Vest
Savet za štampu sat i po raspravljao o žalbama Vojina Rakića

Na poslednjoj održanoj sednici Komisije za žalbe, Saveta za štampu, njenih deset članova diskutovalo je o čak 26 podnetih žalbi. Dok su za deset minuta jednoglasno odlučili da su Kurir, Alo, Večernje novosti i Glas Zapadne Srbije prekršili pojedine odredbe Kodeksa novinara Srbije, članovi Komisije su skoro sat i po raspravljali o žalbama koje je podneo šef UNESCO katedre za bioetiku - ogranka u Srbiji, Vojin Rakić, zbog navodnih neistina koje su u njemu proteklih meseci objavljivali mediji bliski vlasti.

09.10.2020.
  Vest
Savet za štampu: Informer prekršio Kodeks, o nova.rs i N1 mišljenja podeljena

Na poslednjoj sednici Komisije za žalbe Saveta za štampu jedanaest članova ovog tela odlučivalo je o pet žalbi - doneli su dve jednoglasne odluke o kršenjima Kodeksa novinara i to za Informer i portal infocentrala. U dva slučaja - žalbi Kurira na portal N1 i Zaštitnika građana na portal nova.rs mišljenja članova Komisije su i nakon diskusije ostala podeljena.

02.09.2020.
  Vest
Skoro 13,5 miliona evra za medije u 2019, novac i dalje ide prekršiocima Kodeksa

Na lokalnim konkursima za sufinansiranje medija, prošle godine je podeljeno 1,6 milijardi dinara (oko 13,5 miliona evra), pokazuje izveštaj Saveta za štampu. Iako bi komisije koje odlučuju o projektima trebalo da poštuju preporuke Saveta i ne dodeljuju novac onim medijima koji krše Kodeks novinarske etike, sa tom praksom se ipak nastavilo. Tako je i pored ove preporuke na 86 konkursa, od ukupno 183, novac dodeljen medijima koji su jednom ili više puta prekršili Kodeks: Aferi, Alou, E-pančevu, Glasu Zapadne Srbije, Informeru, Kuriru, Ozonpressu, portalu Republika.rs i Srbija danas, i Večernjim novostima. Oni su ukupno dobili gotovo 35 miliona dinara (oko 300.000 evra).

17.06.2020.
  Vest
Savet za štampu: Bez prekršaja kodeksa za Ozon press

Članovi Komisije za žalbe Saveta za štampu nisu mogli da se usaglase na sinoćnoj sednici da li je čačanski portal Ozon press prekršio Kodeks time što je na svom sajtu odobravao uvredljive komentare čitalaca ispod teksta o predsedniku Pokreta 3 plus, Vladici Gavriloviću. Takođe su odlučili da isti portal nije prekršio Kodeks novinara zbog komentara čitalaca na račun potpredsednice tog pokreta, Daliborke Nestorović.

28.02.2020.
  Vest
Za 184 dana dnevni listovi napravili prekršaje u pet hiljada tekstova

Osam dnevnih listova je u drugoj polovini 2019. godine napravilo pet hiljada prekršaja, pokazuju rezultati monitoringa Saveta za štampu. Prva četiri mesta u kršenju Kodeksa novinara zauzimaju tabloidi Alo, Kurir, Srpski telegraf i Informer koji istovremeno preko različitih kanala dobijaju najviše novca od države.

19.02.2020.
  Vest
Pljušte „presude“ Saveta za štampu zbog slučaja Monike Karimanović

Neprofesionalno pisanje tabloida o maloletnoj Moniki Karimanović donelo je Savetu za štampu na desetine žalbi - kako navode iz ovog tela koji odlučuje o povredi Kodeksa novinara Srbije, nikada im se toliko ljudi nije obratilo u vezi sa nekim slučajem. Komisija za žalbe je utvrdila da su Srpski telegraf, Informer, Alo, Kurir i Blic višestruko prekršili Kodeks i ugrozili privatnost i dostojanstvo ove devojčice u više od trideset tekstova.

30.01.2020.
  Vest
Ministarstvo podnosi prijave protiv Vremena, redakcija to smatra kontrolom štete

Tekst o medijskom praćenju slučaja Monike Karimanović, nedeljnik Vreme je ovog četvrtka ilustrovao fotografijama naslovnih stranica nekoliko tabloida koje prikazuju maloletnu devojčicu i jezive detalje iz navodne izjave njenog otmičara policiji. Ministarstvo informisanja smatra da je prenošenjem tih naslovnica Vreme prekršilo zakon zbog čega će podneti prekršajnu prijavu protiv ovog nedeljnika. Pomoćnica glavnog urednika Jovana Gligorijević kaže za Raskrikavanje da ne smatra da to podleže pravnoj odgovornosti.

16.01.2020.
  Vest
Javne opomene za Press online zbog napada na Adama Santovca

Komisija za žalbe Saveta za štampu izrekla je dve javne opomene portalu Press online jer je višestruko prekršio Kodeks tekstovima u kojima napadaju novinara N1 Adama Santovca zbog njegovog dokumentarca o Megatrendu. I Alo je prekršio Kodeks time što je izneo neutemeljene optužbe na račun profesorke FDU Tijane Mandić, a tabloidu je naloženo da odluku komisije objavi.

13.01.2020.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: