raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Kategorija:
  Dezinformacija
  Dezinformacija
Fajnenšl Tajms nije rekao da „Srbija munjevito ide napred“

Glavna vest u Srbiji juče bila je da je britanski list Fajnenšl Tajms (FT) objavio kako „Srbija munjevito ide napred“. Dugi, pohvalni tekst srpskoj ekonomiji i ministru finansija Siniši Malom preneo je najpre Tanjug, a potom i drugi mediji. Međutim, tekst iz koga smo mogli da saznamo da je Srbija jedna od „evropskih ekonomskih zvezda“, nije objavio FT već magazin koji objavljuje ista firma (FT Group). I još važnije: pomenuti izveštaj o Srbiji je zapravo plaćeni sadržaj - platili su ga Ministarstvo finansija, Privredna komora i nekoliko lokalnih samouprava.

14.02.2020.
  Dezinformacija
Podela državne zemlje poljoprivrednicima: Evo sad će, samo što nije

Još od 2017. godine ministar Milan Krkobabić s vremena na vreme najavljuje da će država podeliti po 50 hektara zemlje onima koji žele da se vrate na selo i bave se poljoprivredom, ali se ništa od toga i dalje nije ostvarilo. I ovih dana je to ponovio gostujući na TV Prva, ali o konkretnim rokovima ni sada nije bilo reči. Ipak, njegove maglovite najave našle su se u Informeru kao ekskluzivna vest da je stvar gotova - da država poklanja zemlju i da svi zainteresovani mogu da se jave na „javni poziv“. Nikakvog javnog poziva, međutim, nema, i sve je još uvek na dugom štapu.

05.02.2020.
  Dezinformacija
Ne, Kinezi nisu izgradili bolnicu za dva dana i ne, nema dokaza da je koronavirus potekao iz laboratorije

Dok se u najnovijem broju Informera na naslovnoj strani tvrdi da je koronavirus izašao iz laboratorije, unutar novina drugačija situacija. Pitaju se novinari Informera da li je to tačno i pozivaju na izjave „izraelskog špijuna Denija Šoama“ koji je rekao da postoji verovatnoća da je u pitanju biološko oružje koje je pravila Kina, a koje je slučajno procurilo. Ove tvrdnje su brojni istraživački novinari specijalizovani za proveru činjenica već opovrgli. Virus lažnih vesti u vezi sa dešavanjima u Kini ubrzano se širi, pa su brojni regionalni mediji pisali i da su Kinezi izgradili bolnicu za samo dva dana.

04.02.2020.
  Dezinformacija
Slučaj otete devojčice: Lažne vesti i kršenje Kodeksa novinara

Deset dana tokom kojih je trajala potraga za 12-godišnjom Monikom Karimanović tabloidi su bez zadrške objavljivali svaki detalj iz istrage, nagađali šta se dogodilo sa devojčicom i delili stare intervjue sa već osuđivanim silovateljem za kog se sumnjalo da je oteo Moniku. Politika i Srpski telegraf su na prvim izdanjima današnjih naslovnica objavili i lažne vesti i nagađanja. Naime, Politika je najpre tvrdila da je otmičar uhapšen, a Srpski telegraf je reč „silovana“ zamenio rečju „zlostavljana“.

30.12.2019.
  Manipulisanje činjenicama
Tabloidi i SNS oduševljeni Dojčinovićevom deportacijom, impliciraju da je špijun

Sa zluradošću su pojedini domaći tabloidi i političari iz vladajuće stranke dočekali vest da je uredniku KRIK-a, Stevanu Dojčinoviću, zabranjen ulaz u Ujedinjene Arapske Emirate. Iako razlozi za deportaciju i dalje nisu poznati, Informer netačno tvrdi da su ga „vlasti UAE označile kao čoveka opasnog po nacionalnu bezbednost“, a Alo navodi da je reč o kontroverznom novinaru koga „očito mnoge zemlje ne žele na svojoj teritoriji“. Konspirativnom tonu čitave stvari doprineo je i poslanik SNS-a Vladimir Đukanović koji je Informeru izjavio da ne bi bilo loše utvrditi „da li je Dojčinović novinar ili agent koji radi za određene interesne grupe“.

19.12.2019.
  Dezinformacija
Za gradske čelnike problem „trola“ na Dorćolu rešen, za građane tek počeo

Dok glavni urbanista Beograda Marko Stojčić i nekoliko medija govore da je rešen problem sa stanovnicima donjeg Dorćola koji danima unazad protestuju zbog plana da se u njihov kraj izmesti čitava trolejbuska mreža, građani za Raskrikavanje demantuju da je došlo do bilo kakvog dogovora.

05.12.2019.
  Dezinformacija
Šta je Putin rekao što još nije rekao, a možda ni neće

Dan pre dolaska premijera Dmitrija Medvedeva u Srbiju, tabloid Alo piše da je ruski predsednik Vladimir Putin poručio: „Braniću Srbiju“. Iako se iz naslova logično zaključuje da je Putin to već izjavio, pa Alo prenosi njegove reči, u tekstu se ova izjava uopšte ne pominje. Naprotiv, čitav tekst obiluje nagađanjima o interesima Rusije na Balkanu.

18.10.2019.
  Manipulisanje činjenicama
Dojče Vele ne tvrdi da Tramp sprema podelu Kosova

„Tramp sprema podelu Kosova“, bombastično je na naslovnoj strani objavio Informer, netačno pripisujući tu tvrdnju nemačkom Dojče Veleu (DW). Tekst baziraju na analizi novinara DW Nemanje Rujevića o poseti Ričarda Grenela, novog Trampovog izaslanika za pregovore Beograda i Prištine, u kojoj autor navodi da se Beloj kući očigledno žuri da se kosovsko pitanje reši. Ipak, u toj analizi Rujević nije tvrdio da SAD radi na podeli Kosova, kako to manipulativno navodi ovaj prorežimski tabloid. „Glavna poruka moje analize nije kakvo rešenje zagovara Bela kuća - to ne zna niko - nego da se radi o očiglednoj hitnji“, kaže Nemanja Rujević za Raskrikavanje i podseća da to nije prvi put da Informer izvrće tekstove DW kada mu to odgovara.

11.10.2019.
  Dezinformacija
Srpski telegraf „zna“ tačan datum za rešenje Kosova

Dan odluke koji će „razrešiti kosovski čvor“, prema pisanju Srpskog telegrafa je, ni manje ni više, nego 25. avgust 2020. godine. Ovo je navodno rok koji je Donald Tramp zacrtao, jer će mu značiti da podelom Kosova ostvari „veliku spoljnopolitičku pobedu“ pred predsedničke izbore u novembru te godine na kojima će se boriti za još jedan mandat. Navodno je poručio i da će ubrzo posle 25. avgusta, a pre tih izbora, doći u Srbiju. Ovu vest je preneo i Tanjug, a nakon njega i brojni drugi mediji. Iz Ambasade SAD u Srbiji demantuju ove tvrdnje i navode da niti ima roka za rešenje kosovskog pitanja, niti im je poznato da postoji plan da američki predsednik tada dođe.

16.08.2019.
  naredni članci
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: