raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Medij:
 24sedam
  Manipulisanje činjenicama
Informer predstavio izveštaj ODIHR-a pozitivnije nego što jeste

Tokom predstavljanja prvog izveštaja OEBS-ove Kancelarije za demokratske institucije i ljudska prava (ODIHR) o lokalnim izborima u Srbiji, šef posmatračke misije Lamberto Zanijer pohvalio je napredak u izbornom procesu i formiranje Radne grupe za primene ODIHR preporuka. Međutim, u istom izveštaju je ukazano i na brojne probleme i nepravilnosti zabeležene na dan izbora – kupovinu glasova, nasilje, proceduralne probleme, pritisak na zaposlene u institucijama sistema, zloupotrebu resursa, pritisak na medije itd. Tabloid Informer je međutim u svom tekstu preneo samo deo ovih nepravilnosti rekavši da je ODIHR potvrdio da je izborni dan prošao maltene besprekorno.

03.06.2024.
  Lažna vest
Ruska pravoslavna crkva: Ne znamo za naredbu patrijarha Kirila za molitvu za srpski narod

Generalna skupština Ujedinjenih nacija usvojila je rezoluciju o Srebrenici, sa 84 glasa „za”, 19 „protiv”, dok se 68 država uzdržalo od glasanja. Ova tema dugo je bila prisutna u javnosti, prvenstveno zbog odlaganja glasanja o Rezoluciji. Vlast je ovu temu iskoristila za kampanju da sve one koji podržavaju rezoluciju proglasi kao izdajnike, ali i forsirajući narativ da će se njenim usvajanjem srpski narod proglasiti genocidnim. Predsednik Vučić je pre puta u Njujork prisustvovao i molitvi u Hramu Svetog Save, označivši put u Sjedinjene Američke Države kao izazovan. Mediji su u kampanju uključili i Rusku pravoslavnu crkvu, tvrdeći da je patrijarh Moskovski i sve Rusije Kiril naložio molitvu za bratski srpski narod u svim ruskim crkvama na svetu. Međutim, iz PR službe Ruske pravoslavne crkve za Raskrikavanje su izjavili da za takvo naređenje ne znaju.

23.05.2024.
  Lažna vest
Kako je nastup sa Kosova postao „albanska propaganda” na Harvardu

Video-snimak nekoliko mladih, koji drže isečene delove balkanskih zemalja spojenih tako da čine Veliku Albaniju, privukao je veliku pažnju u domaćoj javnosti. U pozadini snimka se vidi natpis „Harvard” na zidu, što je tabloide navelo na zaključak da se radi o albanskoj propagandi na prestižnom američkom univerzitetu Harvard. Na Tviteru su otišli korak dalje, tvrdeći da je jedan od učesnika tog performansa direktor kampanje Kreni-promeni, Savo Manojlović, za koga tvrde da je bivši član Demokratske stranke. Međutim, ispostavilo se da je ovaj nastup održan pre više od sedam godina u školi „Harvard” u Podujevu na Kosovu, a ne na univerzitetu Harvard u SAD-u. Manojlović za Raskrikavanje potvrđuje da to nije on, kao i da nikada nije bio član nijedne stranke.

16.05.2024.
  Manipulisanje činjenicama
Kontra-snimak prorežimskih tabloida: Tvrde da opozicija kupuje glasove za 200 evra

Portal Republika je sinoć objavio video snimak preuzet sa Telegrama, u kome se čuje ženski glas kako navodno nudi po 200 evra dvojici muškaraca ukoliko budu glasali za listu „Srbija protiv nasilja”. Sam snimak osim dijaloga, koji je mogao da snimi bilo ko, ne prikazuje ništa više - ne vide se lica aktera, a njihovi glasovi su kompjuterski modifikovani. Drugih dokaza o tome da opozicija zaista kupuje glasove, u snimku nema. Ovaj video nastao je kao kontrateža snimku koji je krajem novembra objavio Centar za istraživačko novinarstvo Srbije (CINS), a na kome se jasno vidi kako osoba iz SNS-a nudi 9000 dinara za dnevnicu u kol centru uz uslov da se glasa za njih.

11.12.2023.
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: