raskrikavanje
PROJEKAT PORTALA KRIK
  Rizični mediji
  Istraživanja
  Vesti
  Najnovije
Medij:
 Politika
  Lažna vest
Ruska pravoslavna crkva: Ne znamo za naredbu patrijarha Kirila za molitvu za srpski narod

Generalna skupština Ujedinjenih nacija usvojila je rezoluciju o Srebrenici, sa 84 glasa „za”, 19 „protiv”, dok se 68 država uzdržalo od glasanja. Ova tema dugo je bila prisutna u javnosti, prvenstveno zbog odlaganja glasanja o Rezoluciji. Vlast je ovu temu iskoristila za kampanju da sve one koji podržavaju rezoluciju proglasi kao izdajnike, ali i forsirajući narativ da će se njenim usvajanjem srpski narod proglasiti genocidnim. Predsednik Vučić je pre puta u Njujork prisustvovao i molitvi u Hramu Svetog Save, označivši put u Sjedinjene Američke Države kao izazovan. Mediji su u kampanju uključili i Rusku pravoslavnu crkvu, tvrdeći da je patrijarh Moskovski i sve Rusije Kiril naložio molitvu za bratski srpski narod u svim ruskim crkvama na svetu. Međutim, iz PR službe Ruske pravoslavne crkve za Raskrikavanje su izjavili da za takvo naređenje ne znaju.

23.05.2024.
  Manipulisanje činjenicama
Švajcarski sud odbacio tužbu Telekoma protiv Junajted grupe, tabloidi to predstavili kao pobedu

Privredni sud u Cirihu nedavno je odbacio tužbu državnog Telekoma Srbija protiv Junajted grupe, jer je ocenio da je Telekom probio zakonski rok za pokretanje spora. Prorežimski mediji su, u bizarnoj distorziji realnosti, verbalnim akrobacijama to nekako uspeli da predstave kao pobedu Telekoma. Iz ove državne kompanije u odgovorima za Raskrikavanje između ostalog kažu da nisu zakasnili i da će se žaliti.

23.05.2024.
  Lažna vest
Portali naseli na audio-montažu – poverovali da se Zagrebom orilo „Srbija, Srbija!”

Ubedljivo glavni favorit ovogodišnje Evrovizije prema kladionicama i mnogim specijalizovanim portalima koji prate ovo takmičenje bila je Hrvarska, odnosno njen predstavnik Bejbi Lazanja. Komšije su osvojile najveći broj poena publike, ali uz poene žirija, Hrvatskoj je na kraju pripalo drugo mesto u tesnoj završnici u kojoj je konačnu pobedu odneo Nemo iz Švajcarske. Takmičenje je praćeno uživo na ulicama Zagreba, a društvenim mrežama se proširio snimak oduševljenja publike prilikom dodele maksimalnih 12 poena Hrvatskoj od strane srpskog žirija. Tonom tog snimka je manipulisano i dodati su navijački povici „Srbija, Srbija”, što je prvo deljeno društvenim mrežama kao šala, a zatim su izmontirani video preuzeli i pojedini portali i predstavili kao stvarnu vest.

13.05.2024.
  Manipulisanje činjenicama
Za Politiku problem kvaliteta vazduha – seznacionalistčka tema

U toplim i vetrovitim danima u Beogradu, ali i drugim delovima Srbije, vazduh je čistiji nego inače. Bar tako meri specijalizovani švajcarski portal IQ air, a o čijim jučerašnjima rezultatima piše i https://web.archive.org/web/20240329124312/https://www.politika.rs/sr/clanak/606335/Kvalitet-vazduha-u-Beogradu-medu-najboljim-na-svetu==Politika. Ovaj portal navodi da je beogradski vazduh juče bio među najčistijim na svetu, što poslednja dva dana i jeste slučaj. Ipak, u kratkom tekstu portala Politika se manipuliše i navodi da je tema zagađenja vazduha senzacionalistička i da se pokreće kada je potrebno Srbiju predstaviti u lošem kontekstu, a da se sa druge strane, ne piše kada se „neretko” vazduh kotira među najčistijim na svetu. Ipak, da prostora za brigu ima, pokazuju podaci. IQ air Srbiju označava kao petu najzagađeniju u Evropi, a 43. u svetu prošle godine, dok je vazduh u glavnom gradu ovog meseca označen kao potpuno zdrav samo pet dana.

29.03.2024.
  Manipulisanje činjenicama
Ne, Srbija nije druga u Evropi po najnižoj ceni struje

Veliki broj domaćih portala je preneo kako je Srbija druga u Evropi po najnižoj ceni struje. Ova informacija je potekla od ministarke rudarstva i energetike Dubravke Đedović Handanović koja je početkom marta u intervjuu za Politiku izjavila da prema HEPI-ju (Indeksu cene energije u domaćinstvu), jedino Budimpešta ima jeftiniju struju od Beograda. Međutim, to nije potpuno tačno jer podaci HEPI-ja pokazuju da je Srbija na trećem mestu, iza Ukrajine i Mađarske. Ova baza izostavlja i nekoliko evropskih zamalja u kojima je cena struje prema prošlogodišnjim istraživanjima bila jeftinija u odnosu na Srbiju.

06.03.2024.
  Neutemeljeno
Rušenje i paljenje VS smena vlasti: Tri manipulacije na jednoj naslovnoj

Praktično ne prođe dan, a da naslovna strana Informera ne bude iskorišćena za razračunavanje sa opozicijom i opozicionim aktivistima uoči parlamentarnih izbora koji nas očekuju sredinom decembra. Ovoga puta, na jučerašnjoj naslovnici iznete su tri manipulativne tvrdnje: da je grupa intelektualaca i umetnika pozvala na „rušenje vlasti“, da je ekološki aktivista i opozicioni poslanik „maltretirao učesnike“ panela o rudnim resursima Srbije, kao i da je lider Novog DSS-a Miloš Jovanović zapretio da će opozicija „zapaliti državu“ ako ne pobedi. Ništa od toga nije tačno.

09.11.2023.
  Neutemeljeno
List Politika jezikom tabloida: Optužuju N1 da priprema teren za ubistvo Vučića

Na sajtu Politike, najstarijeg lista na Balkanu, još uvek stoji da se drži „visokoprofesionalnih novinarskih standarda i neguje kulturu dijaloga“. Nije jasno kako se u to uklapa ono što se i ovih dana, na samom startu kampanje za parlamentarne izbore, može tamo pročitati. „Stara dama“ se razračunava sa medijima United Grupe, Danasom i TV N1, braneći predsednika od „prljave kampanje“: gomilaju se kratki, pamfletistički tekstovi koji po zapaljivom jeziku i plitkosti argumentacije podsećaju na tabloidne. Reč je zapravo o tekstovima objavljenim na sajtu Večernjih novosti, njihove sestrinske redakcije, koje Politika preuzima bez ikakve provere i ograde. Koriste se konstrukcije poput „luksemburška hobotnica i njen gazda Šolak“, „Đilasovi mediji“, „najstrašniji napad na predsednika“, a najdalje su otišli teško optužujući N1 da sprovodi kampanju protiv predsednika koja „treba da rezultira njegovim ubistvom i ubistvom njegove porodice“.

03.11.2023.
  Manipulisanje činjenicama
Prorežimski mediji „otkrili” da proteste organizuje opozicija

Posle više od mesec dana i šest održanih protesta „Protiv nasilja”, prorežimski mediji juče su kao ekskluzivno otkriće objavili da proteste organizuje opozicija, pokušavajući manipulativno da dokažu time da protesti nisu legitimni jer su „politički” a ne „građanski”. Ova informacija, međutim, nije nova niti je ikad bila tajna - deo opozicije je odmah nakon dva masovna ubistva početkom maja pozvao građane da izađu na proteste, saopštivši zahteve i rute kretanja, što se nastavilo i tokom narednih nedelja.

13.06.2023.
  Spin
„Meta na čelu mladića od 22 godine“: Tabloidi ponovo orkestrirano napadaju KRIK

Plaćenički portal KRIK, za koji je malo ko čuo, uhodi predsednikovog sina Danila Vučića po gradu, fotografiše ga dok sa drugovima gleda derbi i optužuje ga bez dokaza za veze sa kriminalom, čime ovom mladiću od 22 godine crta metu na čelo po nalogu obaveštajnih službi i Dragana Đilasa. Ovo je suština tvrdnji koje u današnjim brojevima iznose gotovo svi dnevni mediji nakon što je KRIK kasno preksinoć objavio fotografiju Danila Vučića u društvu Aleksandra Vidojevića, čoveka koji je u policijskoj bazi označen kao pripadnik kavačkog klana. Niko od medija ne spominje da je novinarki nakon toga nepoznati muškarac oteo telefon u prisustvu policajaca, a vraćen joj je tek nakon što je to odobrio Vidojević.

12.06.2020.
prethodni članci  
O nama
raskrikavanje@krik.rs
011 244 19 66
Raskrikavanje na društvenim mrežama: